بازیکن آلمانی تیم والیبال شهرداری تبریز:

در ایران یک دنیای متفاوت را شاهد هستیم/ بازیکنان ایرانی دستمزدهای اروپایی می‌گیرند

کدخبر: 2087513

دیرک وستفال، بازیکن آلمانی تیم والیبال شهرداری تبریز در مصاحبه‌ای متفاوت با یکی از رسانه‌های کشورش، درباره‌ی شرایط فرهنگی و بازی در ایران صحبت‌های عجیبی مطرح کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از برلین مورگن پست، دیرک وستفال بازیکن آلمانی تیم والیبال شهرداری تبریز قصد دارد قرارداد خود را با این تیم تمدید کند تا به حضور خود در ایران تداوم بخشد. او در رقابت‌های قهرمانی جهان 2014 همراه آلمان در رده دوم قرار گرفت. او به عنوان اولین آلمانی تاریخ لیگ والیبال ایران در تیم شهرداری تبریز بازی می‌کند.

وستفال که 78 بازی ملی در کارنامه دارد می‌گوید مجبور است در ایران تا به همه افراد توضیح دهد که چرا طرفدار آدولف هیتلر نیست. او درباره این موضوع می‌گوید: "بله اینجا باید توضیح دهم چرا طرفدار آدولف هیتلر نیستم! خصوصا برخی افراد کم سواد در ایران هستند که هیتلر را یک قاتل نمی‌دانند بلکه یک سیاستمدار و متخصص و رزم‌آور می‌دانند.

برلین مورگن پست می‌نویسد، وستفال علاوه بر مشکلاتی خارج از زمین مسابقه، باید با مسائلی که مرتبط به نظم و سازماندهی در ایران هست نیز مقابله کند. به همین خاطر بود که در ست پنجم بازی شهرداری تبریز و تیم صدرنشین یعنی بانک سرمایه، فناوری ویدئو چک برای دقایقی از کار افتاد و در ادامه تیم تبریزی بازنده شد و حالا در صورتی که فصل برای او و تیمش به پایان برسد، او برای تعطیلات به آلمان باز می‌گردد. این بازیکن 2 متر و 3 سانتیمتری آلمانی با این حال تمایل دارد که قرارداد خود را با شهرداری تبریز تمدید کند.

او درباره این موضوع گفت: والیبال در ایران بعد از فوتبال محبوب‌ترین ورزش محسوب می‌شود. اکثر بازی‌ها در لیگ به صورت زنده از تلویزیون پخش می شود. بهترین بازیکنان چیزی در حدود 300 تا 400 هزار دلار در هر فصل دریافت می‌کنند. 6 بازیکن میلیونر در تیم من وجود دارند. این مقدار دریافتی را اگر با ساعت کاری مقایسه کنید بیشتر از قبل جلوه می‌کند. خیلی جالب است که لیگ فقط 4 ماه در ایران طول می‌کشد و شما می‌تواند باقی سال را با پولی که به دست آوردید در خانه زندگی کنید.

او در اظهاراتی عجیب درباره وضعیت زنان در ایران نیز گفته است: "زنان ایرانی وقتی در هواپیما هستند و هواپیما وارد مرز ایران می‌شود بلافاصله روسری های خود را بر سر می‌گذارند، البته روسری را خیلی به حالت شل روی سر خود می‌گذارند.

وستفال ادامه داده است: هم‌چنین زنان نمی‌توانند در ایران بازی‌های والیبال را با حضور در ورزشگاه تماشا کنند. فقط تعدادی محدود خبرنگار زن می توانند در ورزشگاه ها حضور داشته باشند و البته هیچ تماشاگر مردی نیز نمی تواند بازی‌های والیبال زنان را نگاه کند. اینجا یک دنیای متفاوت را شاهد هستیم".

او در اظهاراتی عجیب‌تر مدعی شده که مردم ایران بیش از آنکه اروپایی‌ها فکر می‌کنند اروپایی هستند و دوست دارند رابطه مستقیمی با اروپا و غرب داشته باشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: