مراسم افتتاحیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد

خاموشی: افزایش اطلاعات فضای مجازی برای میدان‌داری در حکومت صاحب‌الامر ضروری است/ انتظاری: سرنوشت انقلاب در فضای مجازی مشخص می‌شود

کدخبر: 2087547

مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام خاموشی، انتظاری، عضو شورای عالی فضای مجازی و حاج حسین یکتا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ستاد خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، عصر روز گذشته مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام خاموشی و مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و حسین انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی و حاج حسین یکتا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران برگزار شد.

چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال میزبان همه ذائقه‌های سیاسی است

در ابتدای این نشست، محمد خراسانی‌زاده با بیان اینکه هر روز جنگ نرم تحمیلی علیه جوانان انقلاب اسلامی و فعالان عرصه مجازی وجود دارد که باید بکوشیم از نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم، گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی پایه‌های اول تمدن نوین ایران اسلامی است که در درون خود سبک زندگی ایرانی-اسلامی را دارد.

در ادامه مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، مهدی قمی دبیر اجرایی این نماییشگاه با بیان اینکه دبیرخانه نمایشگاه از 5 تا 15 بهمن فعال بود، گفت: پایگاه‌های اینترنتی، بخش فناوری‌های نوین اطلاعاتی، نشر دیجیتال و تلفن‌های همراه، بازی و پویانمایی و همچنین بخش بین‌الملل بخش‌های 5 گانه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: لزوم افزایش اطلاعات فضای مجازی برای میدان‌داری در حکومت صاحب‌الامر (عج)

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی عصر امروز در آئین افتتاح رسمی چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه نحوه جنگ در گذشته با امروز بسیار متفاوت است، اظهار کرد: در جنگ ایران و عراق دشمن بلندگو به دست می‌گرفت و حرفهایی را از طریق آن به نیروهای جبهه خودی می‌رساند، به‌عنوان مثال یا بددهانی می‌کرد و یا نیروهای بسیجی را تهدید به کشته شدن می‌کرد.

وی افزود: از همین طریق اخبارپراکنی‌های غلط و نادرست هم صورت می‌گرفت و در مقابل آن دوستان در جبهه خودی از طریق بلندگوها اذان می‌گفتند و یا صدای آن را به‌اندازه‌ای بالا می‌بردند که حرف دشمن و عملیات روانی آن تأثیرگذار نباشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ابراز اینکه در جهان معاصر مرزی برای رسانه‌های فعال وجود ندارد، گفت: قبل از اینکه تکفیری‌ها و داعش وارد جنگ علنی شوند اقداماتی نظیر فیلمبرداری از چند زاویه سربریدن را انجام داده و از طریق رسانه‌های خود منعکس می‌کردند. آنها به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت از طریق رسانه‌های خود بودند و داعش که کمپانی جرسومگی فساد و قرارگاه دست‌نشانده غربیهاست، به‌دنبال تضعیف جبهه اسلام از طریق رسانه‌های خود بود.

وی با اشاره به شرکتهای فعال در حوزه فضای مجازی که در این نمایشگاه نیز حضور یافته‌اند، گفت: تکنیک در جای خودش معنا دارد، اما قواعد بازی را هم باید بدانیم، به‌عنوان مثال یک بازی برخط سر از فضای مجازی درآورده و میدانداری را در دست گرفت و ما هم در مقابل بازی ارائه کردیم که در مقابله با آن در واقع چه‌میزان تأثیر در فضای مجازی داشته است؟! مسئولان و فعالان عرصه ارتباطات باید بدانند سرویس‌دهی امروز تغییر شکل داده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اظهار اینکه اقتصاد عرصه فضای مجازی و فناوری‌های نوین چند میلیارد دلار در دنیا است، عنوان کرد: اما تا به حال فکر کرده‌اید در ایران چه‌اندازه سهم از اقتصاد این فضا داریم؟!

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای حاکم بر فضای مجازی کشور افزود: فرصت‌ها و تهدیدها در این فضا به‌اندازه‌ای است که باید به‌شکل ممکن تحولات را ترسیم کنیم و در شورای عالی فضای مجازی کشور همت آن را داریم که در عرصه‌های مختلف این فضا اعم از زیرساخت، امنیت، شبکه‌ها و حتی حمایت از پیام‌رسان بومی کشور ورود کنیم؛ در جلسات این شورا حرفهای زیادی زده می‌شود تا هدف بلند حضرت آقا در راستای تشکیل آن محقق گردد.

حجت‌الاسلام خاموشی خطاب به شرکتهای حاضر در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با تذکر مبنی بر اینکه "جای خود را در فضای جهانی و در سیل عظیم رقابت بین شرکتهای فناور پیدا کنید"، گفت: تقاضا دارم از اینکه هر زمان نیازی به حمایت و نامه‌نوشتن به بنده داشتید، استنکاف نکنید و بنده تا جایی که امکان داشته باشد کمک خواهم کرد. اما باز هم تأکید می‌کنم با رویکرد اینکه در کجای فضای جهانی قرار دارید کارهای خود را پیش ببرید تا شاهد ارائه پروژه‌های فناورانه‌ای که تاریخ مصرف آنها در دنیا گذشته است نباشیم.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی: سرنوشت انقلاب اسلامی در فضای مجازی مشخص می‌شود

حسین انتظاری در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: روزگاری بزرگترین شرکت‌های دنیا نفتی و نظامی بودند در حالیکه امروزه بزرگترین شرکت‌های دنیا، شرکت‌های نرم‌افزاری و رسانه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری تأسیس قرارگاهی در بستر فضای مجازی است اما با اجرای این فرمان معظم ‌له خیلی فاصله داریم.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مهمترین دغدغه کشور مدیریت فضای مجازی است که متأسفانه این مدیریت در حال حاضر در اختیار ما قرار ندارد اما جنجال زیادی در حکمرانی این مدیریت در دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرنوشت انقلاب اسلامی در فضای مجازی مشخص و رقم می‌خورد، گفت: باید برای سامان دادن عرصه فضای مجازی مدیریت مطلوبی انجام دهیم.

انتظاری گفت: 3 سال دیگر نسل پنجم تلفن هوشمند در دنیا به بازار عرضه می‌شود که اکثر اطلاعات ردوبدل شده در این تلفن‌ها بر پایه فیلم خواهد بود در حالیکه متأسفانه میزان تولیدات فیلم در حوزه اسلامی و ایرانی خیلی کم است. این در حالی است که باید برای 40 درصد جمعیت کشورمان که بین 18 تا 25 سال سن دارند برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی در پایان اظهارداشت: باید در چهارچوب نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، مدیریت محتوا در عرصه فضای مجازی را گسترش داده و مطالبه مقام معظم رهبری در این عرصه را اجرایی کنیم و بکوشیم مدیریت محتوا در فضای مجازی توسط خودمان صورت گیرد.

حاج حسین یکتا: لزوم تقویت پایه‌های فکری و مدیریتی فعالان رسانه‌ای انقلابی در عرصه مجازی

حاج حسین یکتا در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: سرعت دنیا بسیار تند شده و صحنه فضای مجازی آنقدر گسترده است که نمی‌دانیم به کجا برویم.

وی با بیان اینکه باید پایه‌های فکری خود را در فضای مجازی تقویت کنیم، تصریح کرد: باید از تخریب بمب‌ اتم‌گونه فضای مجازی توسط دشمن هراس داشت و برای عبور از این میدان برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی در نظر گرفت.

حاج‌حسین یکتا اظهارداشت: باید نیروهای انقلاب اسلامی را در عرصه فضای مجازی در پشت دشمن مستقر کرده و قلوب جوانان دنیا را فتح کنیم.

حاج‌حسین یکتا خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین ارتش و نیروهای اسلام پشت دیوارهای بیت‌المقدس مستقر شده‌اند و تا نماز خواندن در بیت‌المقدس یک یا حسین (ع) دیگر فاصله داریم.

وی در پایان افزود: باید وحدت و یکپارچگی نیروهای انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی گسترش یابد.

ارسال نظر: