امیدوارم بی‌باک بتواند تیم ملی را جمع کند

مهماندوست: انتخاب بی‌باک تصمیم عاقلانه‌ای بود/ آذربایجان مدعی مسابقات قهرمانی جهان نیست

کدخبر: 2087568

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: فکر می‌کنم انتخاب بی‌باک تصمیم عاقلانه‌ای بود و مهم این است مهدی این تیم را جمع کند.

رضا مهماندوست در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص قهرمانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در رقابت‌های کاپ اروپا اظهار داشت: پنحمین دوره رقابت‌های کاپ اروپا در آنتالیا ترکیه با حضور تمامی تیم‌های اروپایی برگزار شد. آذربایجان نیز با تمام قوا و با تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان و آقایان در این رقابت‌ها شرکت کرد. خدا را شکر در تمام رده‌ها به غیر از بانوان قهرمان شدیم.

وی افزود: در رده بزرگسالان بانوان نیز به مقام نایب قهرمانی دست یافتیم که با توجه به عدم نتیجه‌گیری این تیم در دوره‌های گذشته نتیجه بسیار خوبی بود. در مجموع نیز به مقام قهرمانی دست یافتیم و به دلیل عملکردمان در تمامی رده‎‌ها در مجموع کاپ جنگنده‌ترین تیم را نیز دریافت کردیم.

سرمربی تیم ملی آذربایجان در خصوص عملکرد تکواندوکاران آذربایجان به خصوص میلاد بیگی و سینا بهرامی تصریح کرد: این نتایج یک شبه به دست نیامده است و به مرور در طی دو سال و جند ماهی که درآذربایجان هستم، حاصل شده است. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، هرچند ما هنوز جز تیم‌های مدعی دنیا نیستیم. تیم‌های مدعی دنیا ایران و کره‌جنوبی هستند و این مسئولیت این دو تیم را بیشتر می‌کند. ما جز پدیده‌های دنیا هستیم و سعی می‌کنیم در این کورس بمانیم. اگر ماندیم که برای ما شگفتی است و اگر هم نتوانستیم حتما کشورهای دیگر از ما بهتر کار کردند.

وی تصریح کرد: تیم آذربایجان تیمی جوان است که لیگ و باشگاه ندارد و این مسئله کار من را تا حدودی سخت‌تر می‌کند. به خاطر همین مسائل است که کشور آذربایجان قانون جذب لژیونر دارد و از بچه‌های ایرانی استفاده کرده است. این بچه‌ها نیز تا قبل از حضور در آذربایجان قهرمان دنیا و جهان نبودند و هیچ موقع در ایران یک اعزام هم نداشتند. شاید به یک یا دو اردو دعوت شده و خط خورده باشند.

مهماندوست عنوان کرد: در حال حاضر اما شرایط متفاوت است و میلاد بیگی نفر دوم رنکینگ دنیا و المپیک است و بهرامی نیز پس از این مسابقات صاحب رنکینگ شده است. من زمانی که به آذربایجان آمدم این کشور اصلا بازیکنی در گرندپری نداشت اما در حال حاضر 5 بازیکن پسر و 2 بازیکن دختر ما اجازه حضور در گرندپری را دارند. امیدوارم تا سال 2017 این تعداد را بیشتر کنیم تا برای المپیک این دغدغه را نداشته باشیم تنها با دو پسر و یک دختر در این رویداد شرکت می‌کند. امیدوارم بتوانیم 4 بازیکن پسر و 4 بازیکن دختر در المپیک داشته باشیم تا شانس کسب مدالمان افزایش پیدا کند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران در خصوص انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ما اول و آخر ایرانی هستیم و دوست داریم همیشه ایران را سربلند و سرفرازدر تمامی زمینه‌ها مخصوصا تکواندو ببینیم. برای بی‌باک وسایر مربیانی که به عنوان سرمربی تیم‌های ملی انتخاب شدند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم از این بعد خبرهای خوب از تکواندو ایران بشنویم.

وی تصریح کرد: بی‌باک جز گزینه‌ها خوب بود و تمامی گزینه‌ها در کنار ایشان روی میز قرار گرفتند و رئیس فدراسیون شرایط را برای انتخاب آنها در نظر گرفت. انتخاب بی‌باک انتخاب بدی نبود چرا که مهدی در کنار بیژن حضور داشته و بیژن نیز در کنار من بوده است و اینها بهم وصل است. پولادگر برای انتخاب تیم ملی حتما این مسئله‌ را بررسی کرده که چه کسی را به عنوان سرمربی انتخاب کند تا تیم را از خط و مشی رشد یافته خارج نکند. درست است این مشی در چند وقت اخیر بد نتیجه گرفته است اما کل کار را نگاه می‌کنند.

مهماندوست خاطرنشان کرد: با این شیوه می‌گویند چه کسی را بعد از مهماندوست انتخاب کنیم؟ بیژن مقانلو را انتخاب می‌کنیم که 4 سال در کنار مهماندوست بوده است و تا حدودی کار خود را بلد است. کمک مقانلو نیز بی‌باک است و وقتی او می‌رود بی‌باک به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود تا به آن زنجیره که بهم وصل هستند وصل بمانیم. اگر این کار را نکنند باید کسی دیگر را انتخاب و این انتخاب حضور یک تفکر و سیستم دیگر است . از طرفی بچه‌ها در چند سال اخیر کنار مهدی بی‌باک و بیژن مقانلو حضور داشتند و چه‌خوب و چه بد دل‌هایشان بهم گره خورده است. فکر می‌کنم انتخاب بی‌باک تصمیم عاقلانه‌ای بود و مهم این است مهدی این تیم را جمع کند.

وی ادامه داد: مهدی تجربه‌ کمی برای سرمربیگری دارد و سرمربیگری با مربیگری تفاوت زیادی دارد. برنامه‌ ریزی، مدیریت و ارتباط با بازیکن مسائل کمی نیست و همین مسائل باعث شد بیژن مقانلو که ادعای بزرگ بودن و بهترین مربی دنیا را داشت به زمین بخورد. امیدوارم این اتفاق برای مهدی نیفتد و من نه تنها این آرزو را برای مهدی، بلکه برای تکواندو ایران می‌کنم. دیگر فکر می‌کنم عدم نتیجه‌گیری کافی است و باید به گونه‌ای شرایط را جمع کنند. از طرفی در حال حاضر سه گروه مربیگری برای تیم‌های ملی انتخاب شده است که با سه تفکر متفاوت هستند و بدی‌های خود را دارد. این موضوع قدرت را پخش می‌کند و اختلافات نیز از نظر من زیاد می‌شود. دلیل این موضوع نیز این است که فلان بازیکن به بازیکن تیم دیگر می‌گوید مربی ما بچهها را ناز می‌کند اما مربی شما بچه‌ها را کتک می‌زند و اینها باعث اختلاف می‌شود. باید به گونه‌ای تصمیم گرفته می‌شد تا تیم یکدست باشد.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص برنامه‌های این کشور برای مسابقات جهانی کره‌جنوبی عنوان کرد: تا مسابقات جهانی 130 روز مانده است و تا آن زمان حضور در 8 مسابقات بین‌المللی را برنامه‌‌ریزی کردیم تا بچه‌ها در کوران مسابقات قرار بگیرند. ما با حضور در این مسابقات ضعف‌های خود را پیدا و از شکست‌ها درس‌های یاد می‌گیریم و بازخوردهایی خواهیم داشت. ما سعی می‌کنیم تیمی را به مسابقات جهانی ببریم که اگر قهرمان نشدیم حداقل خراب‌کاری نکنیم و چند تشتک کسب کنیم. ما هیچ وقت جز مدعیان نیستیم و من حتی زمانی که در ایران نیز بودم ادعایی نداشتم . ما توان خود را می‌گذاریم تا بتوانیم سربلند باشیم. اگر نتیجه بگیریم خدا را شکر می‌کنیم و اگر نتیجه هم نگرفتیم حتما دیگران از ما بهتر بودند یا نیروهای بهتری در اختیار داشتند. البته این گونه نیست که کسی آذربایجان را دست‌کم بگیرد اما ادعایی نداریم.

ارسال نظر: