نگاهی به اکران‌های نوروزی؛

نمایش اولین فیلم متقاضی اکران‌ نوروزی/ "ماجرای نیمروز"، "آباجان" و "فراری" به سینماها می‌آیند

کدخبر: 2087591

۲۵ بهمن ماه بود که غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش از تقاضای ۱۲ فیلم برای اکران نوروزی خبر داد، ۱۲ فیلمی که شاید ۵ تا ۶ فیلم در صورت اکران در ایام نوروز، می‌توانند شروع بسیار خوبی را برای سینمای ایران در سال آینده به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، دوشنبه 25 بهمن ماه بود که غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش از تقاضای 12 فیلم برای اکران نوروزی خبر داد، 12 فیلمی که شاید 5 تا 6 فیلم در صورت اکران در ایام نوروز 96، می توانند شروع بسیار خوبی را برای سینمای ایران در سال آینده به ارمغان بیاورند.

در ذیل نگاهی داریم که فیلم هایی که احتمال اکران نوروزی آنها بیشتر از سایر آثار است.

«خوب، بد، جلف» امیدی دوباره به سینماها می‌دهد

فیلم «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسم خانی به عنوان اولین فیلم اکران نوروزی در نظر گرفته شده و اکران آن نیز از همین امروز در سینماهای کشور آغاز شده است.

داستان این فیلم بعد از شهرت پژمان جمشیدی روایت می شود. جایی که تهیه کننده ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانی یک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیر منتظره، خارج از فیلم و سینما شوند.

حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، حسین پاکدل، بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، آزاده صمدی، امیر مهدی ژوله، مهراب قاسم خانی، نسیم ادبی، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی و با حضور مجید مظفری و رضا رویگری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«ماجرای نیمروز» سینماها در ایام نوروز چیست؟

«ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان، یکی از دیگر از 12 فیلم متقاضی برای اکران نوروزی است، فیلمی که با توجه به کسب جوایز متعدد در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به احتمال زیاد در اکران های نوروزی 96، به روی پرده سینماها خواهد رفت و همانند کار اول این کارگردان، با استقبال نیز مواجه خواهد شد.

این فیلم که به حوادث سال 1360 و ترورهای آن سال توسط گروه مجاهدین خلق می پردازد، تنها فیلم ساخته شده ای است که به موضوع تاریخ معاصر کشور آن هم در قالب مستند - سینمایی پرداخته است.

مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی و مهدی پاکدل در آخرین ساخته مهدویان به ایفای نقش پرداخته اند.

سینماها در نوروز 96 «بدون تاریخ، بدون امضا» می‌شوند!

«بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند نیز یکی از فیلم هایی است که شانس زیادی برای حضور در صف اکران های نوروزی دارد، فیلمی با موضوع جدید که در جشنواره فیلم فجر نیز با وجود همه تلخی های داستان، مورد استقبال قرار گرفت.

این فیلم داستان کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی است که در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است.

امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی و زکیه بهبهانی از جمله بازیگرانی هستند که در جدیدترین ساخته جلیلوند به ایفای نقش پرداخته اند.

«آباجان» به اکران‌های نوروزی می‌رسد؟

«آباجان» هاتف علیمردانی هم با وجود همه انتقاداتی که در جشنواره نسبت به آن بود، ولی یکی از متقاضیان اکران نوروزی است و احتمال اینکه در کنار سایر فیلم ها در نوروز اکران شود، وجود دارد، فیلمی که با بازی بازیگرانش توانست مخاطبان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را تا پایان با خود همراه کند.

داستان «آباجان» در دهه شصت و در شهر زنجان روایت مى شود و بیشتر لوکیشن ها در شهر زنجان بوده است .

فاطمه معتمد آریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی ، فریبا متخصص، ملیسا ذاکرى، محمدرضا غفارى از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«فراری» داوودنژاد در نوروز 96 به سینماها می‌رسد

«فراری» علیرضا داوودنژاد که 2 سال از زمان ساخت آن می گذرد، ولی از آنجایی که سازندگان آن تصمیم داشتند اولین اکران فیلم حتما در جشنواره فیلم فجر باشد، در این مدت اقدامی برای اکران «فراری» نکردند تا اینکه بالاخره فیلم در جشنواره امسال به نمایش در آمد.

«فراری» هم از آن دسته فیلم هایی در جشنواره بود که توانست مخاطب را تا حدی راضی از سالن ها خارج کند و الان نیز در صف متقاضیان اکران نوروزی قرار گرفته است.

این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجرا هایی می شود .

محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز و رضا داوودنژاد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«گشت 2» در نوروز به سراغ سینماها می‌رود

«گشت 2» ساخته سعید سهیلی هم که با انتقادات فراوانی در کاخ جشنواره همراه بود، یکی دیگر از آثارمتقاضی در اکران نوروزی است، فیلمی که به احتمال زیاد برای اکران عمومی شامل ممیزی هایی خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان قسمت دوم این فیلم از زمانی آغاز می‌شود که عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده و به سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده و در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند، اما پس از تلاش‌های بسیار سرانجام ناچار می‌شوند دوباره …

حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«هاری»، «یک روز بخصوص»، «رگ خواب»، «سه بیگانه»، «زرد»، «آشوب» و «کارگر ساده نیازمندیم» از دیگر فیلم های متقاضی برای اکران نوروزی هستند.

ارسال نظر: