سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد:

ضرورت نصب آسانسورهای حمل بیمار در ساختمان‌های پرجمعیت

کدخبر: 2087603

سرپرست اورژانس کشور با تاکید بر ضرورت نصب آسانسورهای حمل بیمار و دستگاه AED در ساختمان های پرتردد و پرجمعیت، تاکید کرد که برای جلوگیری از تکرار حادثه پلاسکو باید ایمنی ساختمان‌ها را بالا برد و مشکلات موجود را برطرف کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پیرحسین کولیوند در نشستی با حضور برخی از اعضای شورای شهر و شهردار منطقه 10 تهران، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به ایمنی ساختمان‌ها برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث، اظهار کرد: حادثه پلاسکو نباید در هیچ نقطه‌ای از کشور تکرار شود. برای این کار نیز باید ایمنی ساختمان‌ها را بالا برد و مشکلات موجود را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه اورژانس کشور آمادگی لازم برای ایجاد پایگاههای مختلف را دارد، افزود: در صورتی که شهرداری مکان‌های لازم برای ایجاد پایگاههای اورژانس را تامین کند، ما نیز پایگاههای لازم را مستقر می‌کنیم. همچنین باید همکاری و تعامل بیشتری بین اورژانس و دیگر ارگان ها مانند شهرداری بیشتر شود.

کولیوند همچنین تصریح کرد:پیشنهاد می‌کنیم که در ساختمان های پرتردد و پر جمعیت و تمامی ساختمان‌هایی که در آینده احداث می‌شوند، دستگاه aed (دستگاه الکتروشوک اتوماتیک) نصب شود. همچنین باید برای مواقع ضروری و بحرانی ابعاد آسانسورهای موجود در ساختمان های پرتردد و پرجمعیت تغییر کرده و به گونه ای باشد که بتوان با این آسانسورها بیمارها و مصدومان را جا به جا کرد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس کشور در این نشست گزارشی از عملکرد اورژانس در حادثه حریق و سقوط ساختمان پلاسکو ارائه شد. همچنین برخی اعضای شورای شهر حاضر در این نشست قول تامین اعتبارات و تدابیر لازم برای همکاری با اورژانس را اعلام کردند.

ارسال نظر: