دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

اجرای حکم اعدام زنجانی تا زمان استرداد پول‌ها انجام نمی‌شود

کدخبر: 2087741

دادستان کل کشور اظهار داشت: حکم اعدام بابک زنجانی قطعی شده ولی برای اینکه پول‌هایی که به جیب زده و غالبا هم در خارج از کشور است به بیت‌المال برگردد تا اجرای حکم استرداد پول‌ها، اجرای حکم اعدام انجام نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در حاشیه نشست «قوه قضائیه انقلابی» با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تدبیری باید برای از بین رفتن مشکل پرونده بانک سرمایه و حل اختلاف بین دادگاه و دادسرا اندیشیده شود، اظهار کرد: اختلاف بین دادسرا و دادگاه معنی ندارد؛ چراکه دادسرا در رتبه قضایی پایین تر از دادگاه قرار دارد و در نهایت دادگاه حکم را صادر می‌کند. وی افزود: البته دادستان به موجب قانون حق دارد که اگر چنانچه رای دادگاه را مغایر با قانون تشخیص داد خودش و یا از طریق دادستان کل از ریاست قوه قضائیه درخواست اعمال ماده 477 کند. خبرنگاری از دادستان کل کشور پرسید که آیا در پرونده واگذاری املاک شهرداری جرمی رخ داده است یا خیر؟ که وی با تشریح آخرین وضعیت این پرونده پاسخ داد: پرونده به دادسرا رفته و دادسرا در این زمینه تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، البته از آنجایی که کار گسترده است بیش از 100 نفر تا به حال احضار شده‌اند و هنوز به مرحله صدور کیفرخواست برای افراد نرسیده است. وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در این پرونده تعدادی احیانا مجرم شناخته شوند و تعدادی هم مسلما تبرئه خواهند شد. حجت الاسلام منتظری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه زمان احتمالی اجرای حکم بابک زنجانی را می‌توانید اعلام کنید، گفت: حکم وی قطعی شده ولی برای اینکه پول‌هایی که به جیب زده و غالبا هم در خارج از کشور است به بیت المال برگردد تا اجرای حکم استرداد پول‌ها، اجرای حکم اعدام انجام نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که پول‌ها به بیت المال برگردد و به بابک زنجانی نیز گفته‌ایم باید این مسئله را در مرحله اهمیت قرار دهد. دادستان کل کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که به نقش فرد تازه دستگیر شده در حل پرونده بابک زنجانی اختصاص داشت، اظهار کرد: این فرد از عناصر موثر در پرونده بابک زنجانی است و پرونده وی در مرحله تحقیقات قرار دارد. حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پاسخ به سئوالی در رابطه با بیانیه مداخله جویانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر آزادی سران فتنه، با اشاره به تعبیر «آفتاب آمد دلیل آفتاب» گفت: حرکت سال 88 جریان فتنه و حمایت‌های دولتمردان آمریکا از این افراد، پشتوانه اصلی این جریان و اینکه بی واسطه و یا باواسطه در آمریکا ریشه داشته را نشان داد. وی ادامه داد: امروز هم باز حمایت دولت جدید آمریکا از جریان و سران فتنه نشان دهنده این است که آن‌ها تحت حمایت آمریکا این حرکت را انجام می‌دانند و دانسته یا نادانسته آبشخور آن‌ها، در آمریکا قرار داشته است. دادستان کل کشور تصریح کرد: آقایانی که جز این جریان بوده‌اند اگر بخواهند به دامن ملت برگردند تنها راهش این است که از ملت عذرخواهی کرده، توبه کنند و به اقیانوس ملت بپیوندند؛ اما اگر بخواهند سر موضع خودشان باشند قطعا نظام از آن‌ها نمی‌گذرد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی دررابطه با اینکه آیا کیفرخواست پرونده برخورد دو قطار در سمنان صادر شده است یا خیر؟ یادآور شد: این پرونده نیاز به تحقیقات وسیع دارد، باید تحقیقات از لحاظ شناسایی مقصران و میزان صدمات وارده تکمیل شود و طولانی شدن پرونده های اینچنینی به دلیل طی شدن این فرآیند است.

ارسال نظر: