کواکبیان:

تلاش کنیم که مشی آیت‌الله هاشمی در جامعه تداوم بیابد

کدخبر: 2087750

نماینده مردم تهران با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان یک عالم دینی بزرگ و دوستدار نظام و کشور نام برد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود را برای اسلام می‌خواست نه اسلام را برای خود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان یک عالم دینی بزرگ و دوستدار نظام و کشور نام برد و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود را برای اسلام می‌خواست نه اسلام را برای خود.

کواکبیان در مراسم اربعین هاشمی رفسنجانی در سمنان که به همت تشکل‌های سیاسی اصلاح طلب سمنان در تالار هلال احمر برگزار شد، از هاشمی رفسنجانی به عنوان یک عالم دینی متفکر نام برد و اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه عمر خود با همه وجود به اسلام عشق می‌ورزید و از همین رو بود که خود را برای اسلام می‌خواست نه اسلام را برای منافع خود.

وی به شناخت عمیق هاشمی از علوم قرآنی و همچنین مسائل روز اشاره و تصریح کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شناخت و برداشتی به روز و امروزی از اسلام داشت.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه هاشمی تحلیلی روزآمد و متناسب با نیازهای روز از اسلام داشت، افزود: او به اسلامی روزآمد باور داشت که حلال مشکلات مردم بود.

کواکبیان از عشق به ایران و مردم به عنوان دیگر خصوصیت بارز و شاخص آیت الله هاشمی رفسنجانی نام برد و گفت: وی در همه عمر پربرکت و پربارش برای رشد و توسعه و سازندگی و سربلندی ایران اسلامی کوشید.

وی از درخشش جمهوری اسلامی ایران در همه جهان به عنوان آرزوی دیرین هاشمی رفسنجانی نام برد و گفت: هاشمی در عین حال شناختی عمیق از ایران داشت.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه معیشت مردم یکی از دغدغه های همیشگی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، اضافه کرد: ایشان همواره و در همه دیدارهای خود با مسئولان دولتی بر لزوم توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم و تلاش در جهت کاهش تورم و ایجاد رونق در فضای اقتصادی تاکید می کرد.

کواکبیان با اشاره به امید و اعتقاد هاشمی رفسنجانی به کارآمدی دولت تدبیر و امید گفت: ایشان با وجود اطلاع از مشکلات اقتصادی مردم و تاکید بر ضرورت رفع این مشکلات از سوی دولتمردان در دیدارهای با مسئولان می گفتند که مردم این دولت را نیز از دست بدهند همه چیز را از دست داده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم از نگارش کتابی درباره امیرکبیر در سال های پیش از انقلاب توسط هاشمی به عنوان دلیلی بر دلبستگی وی به ایران و رشد و توسعه آن یاد کرد و افزود: در این کتاب می توان عمق شناخت هاشمی رفسنجانی از ایران را به روشنی درک کرد.

وی از رسیدگی به مشکلات مردم به عنوان توصیه همیشگی هاشمی به دولتمردان نام برد و گفت: آیت الله هاشمی رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را از اولویت های مهم دستگاه اجرایی می دانستند.

کواکبیان، از هاشمی به عنوان خطیبی توانا نام برد و با اشاره به سال ها امامت جمعه در تهران، بیان کرد: با وجود اینکه تهران در این چند دهه امامان جمعه بسیاری داشته اما آیت الله هاشمی به تنهایی بیش از همه آنها خطبه جمعه خوانده است.

وی از رئیس فقید دولت سازندگی به عنوان یکی از اصلی ترین یاران امام راحل در دوران مبارزه با طاغوت یاد کرد که نقشی مهم و اساسی در به ثمر رسیدن مبارزه مردم با ستمشاهی داشت و گفت: هاشمی در پیش از انقلاب نه تنها پناهگاه مبارزان مسلمان و پیروان امام راحل بود که پناهگاه مبارزان دیگر جریان ها نیز بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، با بیان اینکه امام چه در سال های مبارزه و چه در سال های پس از انقلاب اعتماد و اعتقاد خاصی به نظرات هاشمی رفسنجانی داشت، تصریح کرد: امام راحل همواره از نظرات و تفکرات و پشنهادات آیت الله هاشمی در پیشبرد انقلاب استفاده می کردند.

وی به نقش بی بدیل هاشمی بعد از رحلت امام امت اشاره کرد و از مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و جانشینی شایسته برای امام نام برد و گفت: هاشمی به عنوان یکی از پرتوان ترین بازوان امام راحل، در جلسه مهم خبرگان رهبری نقشی مهم و یگانه در انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبری انقلاب داشتند.

کواکبیان با اذعان به اینکه هاشمی با حضور خود در مجلس خبرگان برای انتخاب مقام معظم رهبری زمینه سازی کردند، خاطرنشان کرد: هاشمی ارتباطی نزدیک با مقام معظم رهبری داشتند و این مهم در پیام معظم له که رفسنجانی را رفیق 59 ساله نامیدند مشخص است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم همچنین با تجلیل از منش و مشی هاشمی در همه عمر پرکتش گفت: باید تلاش کنیم که مشی آیت الله هاشمی در جامعه تداوم بیابد.

عضو خانه احزاب ایران با اشاره به جمله تاریخی امام راحل درباره آیت الله هاشمی بیان کرد: همه ما موظفیم که کاری کنیم که تا نهضت امام(ره)زنده است، نام، یاد و مشی هاشمی نیز زنده بماند.

وی به فراجناحی بودن آیت الله هاشمی و باور عمیق وی به اعتدال اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی متعلق به همه دوستداران نظام و انقلاب است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: