معاون وزیر کشور:

۵۵ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده

کدخبر: 2087789

علی اصغر احمدی گفت: ۵۳ الی ۵۵ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ۶۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی سطح کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر‌ نوشت: علی اصغر احمدی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان، ضمن اشاره به فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال۹۶، ابراز داشت: از ۲۴ فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات، تا کنون ۲۱ مرحله انجام شده که یکی از اهداف ما در وزارت کشور تکمیل این فرآیند تا پیش از زمان ثبت نام نامزدها است.

وی با بیان اینکه پیش بینی وجود ۱۲۰هزار صندوق در انتخابات آتی از سوی وزارت کشور انجام شده است، افزود: از این بین ۳۰ تا ۳۵ هزار صندوق به صورت الکترونیکی آراء مردم را جمع آوری خواهند کرد تا بتوانیم نتیجه خوبی از مشارکت الکترونیک نیز داشته باشیم که قاعدتا راه را برای انجام انتخابات الکترونیک در آینده هموار خواهد ساخت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه پنج هزار صندوق الکترونیکی به صورت ذخیره در ایام انتخابات به کار گرفته خواهند شد، ابراز داشت: فعلا تصمیم بر عملیاتی کردن ۳۰هزار صندوق الکترونیکی اخذ رای نهایی شده است.

احمدی در پاسخ به سوالی درباره تامین صندوق های اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری، گفت:دغدغه خاصی در این باره وجود ندارد و تنها بحث این است که اگر در هر شعبه بخواهیم از دو صندوق استفاده کنیم، حجم زیادی صندوق مورد نیاز است و تعداد ۳۰ هزار صندوق الکترونیکی قطعا به تمام شهرستان ها نخواهد رسید لذا باید گفت از آنجا که در قانون مصوب شده که هر شعبه باید دو صندوق داشته باشد وزارت کشور تصمیم نهایی خود را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه در ایجاد صندوق های الکترونیک به دنبال تسهیل در انجام روند انتخابات و جمع آوری آراء مردمی هستیم، افزود: ضریب بالا، سرعت بخشی به روند انتخابات و سهولت برای مردم در زمره ویژگی های این صندوق ها است که وزارت کشور به دنبال ترویج آنها در سطح کشور خواهد بود.

معاون وزیر کشور در پاسخ به دیگر سوالی با موضوع روند اجرایی انتخابات سال۹۶، گفت: این وزارتخانه متصدی برگزاری انتخابات است لذا تمهیدهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر آن اندیشیده شده تا کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند به سهولت در این امر مشارکت داشته باشند.

احمدی همچنین درباره قانون استعفای پیش از اعلام نامزدی در انتخابات، توضیح داد: اگر فردی می خواهد در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نامزد شود می بایست شش ماه قبل از زمان اخذ آرا که ۲۹اردیبهشت ماه است، از پست و مقام خود خارج شود که وزارت کشور نسبت به این امر در موقع مقرر اطلاع رسانی کرده و فکر نمی کنم کسی در این باره اطلاعی نداشته باشد.

وی افزود: درباره انتخابات شورا نیز مهلت تعیین شده برای ثبت نام از روز پایانی اسفندماه آغاز می شود و فرمانداری ها و بخشداری ها با وجود تعطیلات رسمی می بایست در محل خدمتی خود حاضر بوده و نسبت به اجرای مراحل ثبت نام از داوطلبان اقدام کنند.

معاون وزیر کشور همچنین گفت: مهلت ثبت نام در انتخابات میان دوره ای مجلس که در سه استان آذربایجان، اصفهان و هرمزگان انجام می شود، هشتم اسفندماه ۹۵ است.

ارسال نظر: