پوتین:

تروریست‌ها از کشورهای خاصی کمک‌های پنهان و آشکار دریافت می‌کنند

کدخبر: 2087797

رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که گروه‌های تروریستی در جهان از کشورهای خاصی کمک‌های پنهان و آشکار دریافت می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، ارتش‌های تروریستی بین‌المللی از کشورهای خاصی کمک‌های پنهان و آشکار دریافت می‌کنند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، ناتو مدام سعی دارد تا روسیه را وارد یک تقابل کند.

پوتین در ادامه گفت، اعضای پیمان نظامی ناتو همچنان به مداخله در امور داخلی روسیه ادامه می‌دهند، آن هم با هدف بی ثبات‌سازی نظم سیاسی و اجتماعی در روسیه.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج شنبه در جمع اعضای سازمان اطلاعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد که طی سال‌های گذشته وضعیت امنیت جهانی «نه تنها بهبود نیافته، بلکه برعکس بسیاری از تهدیدات موجود صرفا بدتر و جدی‌تر نیز شده است».

پوتین در ادامه گفت، ناتو با «مأموریت رسمی تازه اعلام شده خود برای بازدارندگی در قبال روسیه» یکی از همین تهدیدهاست.

وی افزود: «این هدف اصلی پشت توسعه این بلوک نظامی است. این اتفاق قبلا نیز افتاده بود اما حالا آنها یک توجیه جدید پیدا کرده‌اند که می‌گویند بسیار هم جدی است».

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: «در حقیقت، آنها به طور مداوم ما را تحریک می‌کنند و سعی دارند تا با ما وارد تقابل شوند».

فرمانده کل قوای روسیه همچنین تصریح کرد که نهادهای اطلاعاتی خارجی به عملیات گسترده در داخل روسیه ادامه می‌دهند. «در یک سال گذشته 53 نفر از نیروهای اطلاعاتی خارجی و 386 عامل نفوذی نهادهای اطلاعاتی خارجی بازداشت شده‌اند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص اینکه کشورهای غربی و روسیه دیگر تلاش‌ها برای مبارزه با دشمنان مشترک نظیر گروه‌های تروریستی را هماهنگ نمی‌کنند ابراز تأسف کرد و گفت: «این به نفع همه است که گفت‌وگوها میان نهادهای اطلاعاتی آمریکا و دیگر اعضای ناتو از سر گرفته شود».

پوتین تأکید کرد که این به نفع روسیه و آمریکا است که ارتباطات خود را دست‌کم در سطح نهادهای اطلاعاتی ذیربط ازسر بگیرند.

وی در ادامه گفت، نهادهای اطلاعاتی آمریکا و روسیه باید روابط دوجانبه خود را احیا کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «این کاملا روشن است که در زمینه مبارزه با تروریسم تمامی دولت‌ها و گروه‌های بین المللی مربوطه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند».

ارسال نظر: