تقدیر از استاد علیرضا ذاکرى در جشنواره تجسمى فجر

کدخبر: 2088118

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره نهم هنرهای تجسمی فجر شامگاه شنبه ٣٠ بهمن با حضور جمع بزرگى از اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری وزارت ارشاد و دیگر مسئولان فرهنگى برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، در این مراسم که اساتیدى چون اصغر کفشچیان مقدم، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه ای و بهزاد شیشه گران نیز حضور داشتند، از علی قلم سیاه، احمد عربانی، علی اصغر تجویدی، ابوالفضل همتی آهویی، مجتبی ملک زاده و مسعود نجابتی با اهدای لوح طوبای زرین تقدیر به عمل آمد. در بخش مسابقه نهمین جشنواره هنرهاى تجسمى از استاد علیرضا ذاکرى هنرمند برجسته کشورمان تقدیر گشت و مسعود محمدی، سعید ملتجی، حسن کاکاوند، حبیب پنبه چی، ریحانه مقدم، محمد باباکوهی، کاظم خراسانی، نسرین شاپوری، احمد شیخ زاده و فرزانه مندابی نیز تقدیر شدند.

استاد علیرضا ذاکری، برگزیده نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از سال ٦٢ فعالیتهاى هنرى خود را آغاز کرد و در رشته هاى مختلف از جمله خوشنویسى، نقاشى، کاریکاتور، گرافیک و تصویرسازى صاحب آثار متعدد در مطبوعات و گالرى هاى هنرى است.

ذاکرى در کنار فعالیتهاى هنرى خود، از سال ١٣٦٨ فعالیت مطبوعاتی اش را نیز آغاز کرد و در روزنامه هاى قدس و... طرح ها و کاریکاتورهاى زیادى را با مضامین اجتماعى و فرهنگی منتشر ساخت. او مدیریت هنرى رسانه ها و نشریات مختلفى از جمله مجله یاران، عصر اندیشه و مدیریت بخش کاریکاتور خبرگزارى فارس را برعهده دارد. ذاکرى در نمایشگاه هاى هنرى گوناگونى شرکت کرده است که برگزارى نمایشگاهى از مجموعه کاریکاتورهاى مطبوعاتى او در خانه کاریکاتور ایران از آخرین آنهاست. همچنین سال ١٣٩٤ در مرکز همایش هاى بین المللى صداو سیما مجموعه پنجاه نقاشى ذاکرى از اندیشمندان علوم انسانى به نمایش درآمد که این گالرى توسط دکتر لاریجانى رئیس مجلس شوراى اسلامى افتتاح گشت. در چهارمین شب علوم انسانى نیز از ذاکرى به دلیل سه دهه کوشش هنرى تقدیر گشت و دکتر مهدى گلشنى پدر فلسفه علم ایران جایزه قلم زرین را به وى اهدا کرد. پرداختن به نقاشی از جدی ترین دغدغه های هنری ذاکرى محسوب می شود و به زودى نیز گالرى اى از صد پورتره او از اندیشمندان انقلاب برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: