خدادادی مطرح کرد:

دخل و تصرف وزارت کشور استخدام شهرداری‌ها را دچار مشکل می‌کند/ تشکیل کارگروهی برای بررسی لایحه استخدامی

کدخبر: 2088152

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری لایحه استخدامی شهرداری‌ها، هرگونه دخل و تصرف وزارت کشور در شیوه استخدامی شهرداری‌ها را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سلمان خدادادی با اشاره به اینکه کلیات لایحه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده است، گفت: درخصوص بررسی جزییات این لایحه تاکنون چندین جلسه با شهرداران کلانشهرها برگزار شده است، ضمن اینکه مقرر بود جلسه ای نیز هفته گذشته با حضور مسئولان شهرهای با جمعیت بیش از 20 هزار برگزار شود اما متاسفانه با توجه به رسیدگی مجلس به ایرادات لایحه برنامه ششم درصحن علنی مجلس این جلسه برگزار نشد.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه ارسالی به مجلس از سوی وزارت کشور درخصوص استخدام شهرداری ها به صورت کلی است و مشخص نیست دولت دراین لایحه خواهان تغییرو یا اصلاح چه ماده ای از قانون استخدام شهرداری ها است، بنابراین تمامی این لایحه در 3.5 سطر دربرگیرنده تمامی قوانین استخدامی شهرداران کل کشور است؛ ضمن اینکه این لایحه تمامی اختیارات مربوط به استخدامی شهرداری ها را درحیطه اختیارات وزارت کشور قرار می دهد.

وی تاکید کرد: میزان اعتبارات، جذب و به کارگیری در شهرداری ها طبق این لایحه توسط وزارت کشور تعیین می شود یعنی سازمان همیاری های شهرداری ها زیر نظر معاونت عمرانی وزارت کشور باید تصمیم گیری ها درخصوص استخدام شهرداری ها را انجام دهد؛ اما شهرداری یک موسسه عمومی غیردولتی بوده و نظارت برعملکرد آن توسط شورای شهرصورت می‌گیرد، بنابراین دخل و تصرف دولت دراین خصوص مشکلاتی را به وجود می آورد.

خدادادی با تاکید بر اینکه دخل و تصرف وزارت کشور در روند کلی استخدام، نظارت، جذب و تعداد نیروی شهرداری ها ایجاد مشکل می کند، گفت: کمیسیون اجتماعی به دنبال رفع مشکلات است و تاکنون 2 جلسه نیز برگزارشده است، البته کارگروهی تخصصی برای بررسی نظرات شهرداران کلانشهرها و شهرهای کوچک‌تر درخصوص این لایحه تشکیل شده است، بررسی این لایحه دارای حساسیت هایی است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت افزود: به طورحتم با آغاز به کار مجدد کمیسیون های تخصصی مجلس این موضوع در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار می گیرد.

ارسال نظر: