سخنان ضدایرانی وزیر خارجه سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ

عادل الجبیر: جامعه جهانی تهران را بازخواست کند/ چگونه می‌توانیم با کشوری مذاکره کنیم که به گفتگو باور ندارد

کدخبر: 2088170

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: باید فشار جهانی ضد ایران برای تغییر رفتار این کشور عملی شود، چگونه می‌توانیم با کشوری مذاکره کنیم که به گفتگو باور ندارد و تروریسم و مداخله در امور دیگر کشورها را راه تحقق اهدافش می‌داند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: باور دارم که کشمکش عربی-اسرائیلی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. من درباره دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اراده آن برای حل بحران ها در منطقه خوشبین هستم.

من باور دارم که ترامپ فردی است که موفقیت های بزرگی به دست خواهد آورد. ترامپ بازرگان واقع بینی است که همواره به منظور یافتن راه حلی برای مشکلات تلاش می کند. ترامپ به لزوم نابودی داعش ایمان دارد و ما هم به این مسئله باور داریم. ترامپ به دنبال بازدارندگی در برابر ایران است و ما هم به این مسئله ایمان داریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، الجبیر وزیر در ادامه سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ و در ادعاهایی واهی گفت: اگر ایران واقعا به دنبال حل بحران های منطقه است، منتظر اقدامات عملی از سوی این کشور و نه فقط حرف زدن در این باره هستیم. اقدامات مداخله جویانه ایران در دیگر کشورها قوی تر از سخنان آن است. ایرانی ها باید درک کنند رفتارهایشان قابل قبول نیست.

وی مدعی شد: ادامه رفتار خصمانه ایران مانعی برای گفتگو با این کشور است و جامعه جهانی باید تهران را بازخواست کند. باید فشار جهانی ضد ایران برای تغییر رفتار این کشور عملی شود. چگونه می توانیم با کشوری مذاکره کنیم که به گفتگو باور ندارد و تروریسم و مداخله در امور دیگر کشورها را راه تحقق اهدافش می داند.

ارسال نظر: