وزارت دفاع روسیه:

سامانه دفاع موشکی "اس_۵۰۰" سال ۲۰۲۰ عملیاتی می‌شود

کدخبر: 2088218

درحالی که وزارت دفاع روسیه سال ۲۰۲۰ را زمان آماده شدن سامانه دفاع موشکی "اس_۵۰۰" اعلام کرده، اینک پنتاگون نگران عملکرد بهترین جنگنده‌های رادار گریز آمریکا برابر این جنگ افزار جدید روس‌ها است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش یگان جدید سامانه دفاع موشکی «اس-500» تا قبل سال 2020 انجام می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سامانه اس_500 که از آن به نام «55R6M Triumfator-M» نیز یاد می‌شود، ضد هواپیما و موشک‌های بالستیک است و اینک در روسیه در مرحله توسعه قرار دارد.

سامانه اس_500 را شرکت «آلماز آنتی» ساخته و گفته می‌شود بردی برابر با 600 کیلومتر دارد و قادر به رهگیری همزمان بیش از 10 موشک بالستیک و فرا صوت که با سرعت بیش از 7 کیلومتر در ثانیه پرواز می‌کنند، است.

این سامانه دفاع موشکی قادر به درگیری با اهداف در ارتقاع بیش از 200 کیلومتری بوده و به دوربین‌های الکتریکی ماهواره‌ای ویژه عملیات تجسسی مجهز است.

اس_500 نسل ارتقا یافته سامانه اس_400 که اینک در خدمت ارتش روسیه قرار دارد، است و سامانه دفاع موشکی «پتریوت» در آمریکا همردیف با آن است.

به نوشته اسپوتنیک، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اینک نگران آماده شدن این سامانه دفاع موشکی هستند و عنوان کرده‌اند که به خاطر عملکرد خوب اس_500 بهترین جنگنده‌های رادارگریز پنتاگون نیز دیگر قادر به انجام عملیاتی نخواهند بود.

قرار است نخستین دسته از سامانه دفاع موشکی اس_500 دفاع از مسکو، پایتخت روسیه و مرکز این کشور را بر عهده گیرند.

ارسال نظر: