آخرین اخبار از عملیات موصل

۱۵ روستای دیگر موصل آزاد شد/ رئیس جمهور عراق: پیروزی در موصل نزدیک است

کدخبر: 2088250

نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل تاکنون موفق شدند ۱۵ روستا را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر عراق صبح روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

یک مسئول نظامی عراقی به شبکه تلویزیونی "بی.بی.سی"، گفت: نیروهای عراقی 15 روزستا را از آغاز عملیات از دست گروه تروریستی داعش خارج کردند.

در این عملیات هزاران نفر از نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و واحدهای توپخانه شرکت دارند.

سرلشکر ستاد عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات "نینوا ما می آییم" گفت: نیروهای الحشد الشعبی در پیشروی در کرانه راست شهر موصل شرکت دارند و روز یکشنبه 15 روستا بازپس گرفته شد.

خبرنگار "بی.بی.سی" که نیروهای عراقی را همراهی می کند گفت که سلاح ها و مهمات برجای مانده از عناصر مسلح و یک خودروی بمبگذاری شده مخفی شده در یک ساختمان را مشاهده کرده است.

وی افزود: عناصر مسلح در برابر نیروهای عراقی از خودروهای بمبگذاری شده استفاده می کنند. آنها همچنین از پهپاد برای ریختن مواد منفجره استفاده می کنند.

عباس الجبوری فرمانده نیروهای واکنش سریع وزارت کشور عراق گفت: این نیروها به فرماندهی یگان های پلیس فدرال روستاهای واقع در جنوب موصل را آزاد کردند که این نیروها را در فاصله‌ای اندک از فرودگاه موصل قرار می دهد.

رئیس جمهور عراق: پیروزی در موصل نزدیک است

تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گزارش داد: فواد معصوم رئیس جمهور عراق در بیانیه خود از "پیشروی پیروزمندانه نیروهای مسلح عراق در عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل و روحیه دلاورانه و مهارت جنگی عالی آنها" ستایش کرد.

وی گفت: پیروزیهای دلاورانه نیروهای مسلح ما در مسیر تکمیل آزادسازی موصل و آزادسازی تپه کیصوم و رستاهای الکنیطره والابیض در جنوب منطقه البو سیف و شماری از روستاهای راهبردی دیگر و رسیدن به مناطق مشرف بر سلسله جبال عطشانه در غرب کرانه راست شهر موصل، بیانگر پیروزیهای قاطعی در مسیر از بین بردن کامل و نزدیک پلیدی تروریست ها است.

فواد معصوم تصریح کرد: مناطقی که از صبح دیروز بعد از چند ساعت از آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل، آزاد شد، مناطقی راهبردی بسیار با اهمیت برای کسب پیروزی است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق صبح روز یکشنبه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

ارسال نظر: