خط دو قطار شهری مشهد مقدس به بهره‌برداری رسید

سردار عبدالهی: پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد با همت جهادی به ثمر رسید

کدخبر: 2088266

آیین بهره‌برداری از پروژه خط دو قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵ کیلومتر با حضور سرلشکر جعفری برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیین بهره‌برداری از فاز اول خط دو قطار شهری مشهد صبح امروز با حضوز سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرتیب پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین مشهد برگزار شد.

بنابراین گزارش خط دو قطار شهری مشهد به طول 14.5 کیلومتر به صورت تونل عمیق به 13 ایستگاه از انتهای خیابان طبرسی شمالی در شمال شهر مشهد شروع و تا بلوار شهید فکوری در جنوب شهر ادامه می‌یابد و امروز فاز نخست آن با شش ایستگاه به طول 8 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «نسیم آنلاین»،‌سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در آیین افتتاح فاز نخست خط 2 قرار شهری مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است بر همگان تکلیف بود که به دستورات معظم له لبیک بگوییم.

وی افزود: براساس تدبیر فرمانده کل سپاه و پشتیبانی که از پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی داشتند امسال در مجموعه قرارگاه تمامی گروهها در آماده باش کامل بوده و پروژه‌ها اولویت بندی گردید.

سردار عبداللهی تعداد پروژه های اولویت بندی شده سال جاری را 65 پروژه عنوان و تصریح کرد: این پروژه ها براساس پیشرفت فیزیکی شامل پروژه‌های با بیش از 85 درصد پیشرفت اولویت بندی شد که از این 65 پروژه 55 پروژه آن عمرانی بود.

وی از پروژه قطار شهری مشهد به عنوان چهل و نهمین پروژه اولویت دار امسال نام برد و اظهار کرد: این پروژه که با پیچیدگی ها و مشکلات زیادی همراه بود با همت جهادی و تلاش مهندسان داخلی به ثمر رسید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در 9 ماهه‌ی اول سال جاری اقدام به حفر 56 کیلومتر تونل در حوزه راه، آب و مترو کرده که تا به امروز در کشور بی نظیر بوده و از این 56 کیلومتر 22 کیلومتر آن تونل مترویی می باشد.

سردار عبداللهی با اشاره به روند اجرای پروژه خط 2 قطار شهری مشهد گفت: این پروژه در سال 93، 14 درصد پیشرفت داشت که با حرکتی جهنده در مدت کمتر از 3 سال به پایان رسید و به مردم عزیز و گرامی شهر مشهد و زائران امام رضا (ع) هدیه می شود.

ارسال نظر: