کوهکن در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۶:

فروش اوراق برای تأمین بودجه کشور را به گِل می‌نشاند

کدخبر: 2088288

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فروش اوراق جهت تأمین بودجه کشور درست نیست و مملکت را به گِل خواهد نشاند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 2 اسفند ماه) به عنوان مخالف کلیت لایحه بودجه سال 96 کل کشور گفت: از مجموع سخنان موافقات و مخالفان لایحه مشکلی ساختاری در بودجه‌نویسی کشور را نتیجه می‌گیریم که اجازه ورود نمایندگان به جزئیات را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها معمولا در سال اول کارشان درباره بودجه اصولی‌تر عمل می‌کنند اما از سال‌های بعد به علت مواجع شدن با بن‌بست‌هایی از جمله مجلس، آن را طور دیگری می‌نویسند، اظهار داشت: دولت‌ها می‌گویند که اقتصاد کشور را چگونه از دولت قبل تحویل گرفته‌اند اما نمی‌گویند چگونه می‌خواهند آن را تحویل دهند.

کوهکن به 500هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در کشور اشاره کرد و با انتقاد از سخن گفتن نمایندگان با هدف خوشامد موکلانشان گفت: برخی نمایندگان چون رأی مردم را می‌خواهند، برایشان مهم نیست که بر سر مملکت چه می‌آید اما شما نظر مرکزپژوهش‌های مجلس را ببینید که چون به رأی مردم نیاز ندارد چه گفته است؛ مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح می‌دارد که فروش اوراق برای تأمین بودجه مملکت درست نیست.

وی با تأکید بر اینکه با شیوه فروش اوراق جهت تأمین بودجه، مملکت به گِل می‌نشیند، اضافه کرد: نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا هر دو محافظه‌کاری می‌کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از نمایندگان جهت روراست بودن با مردم گفت: دولت آینده هر چقدر هم که درآمد داشته باشد باید همه را صرف هزینه‌های جاری و صندوق‌های بازنشستگی کند و بخش عمرانی تعطیل خواهد بود.

وی با یادآوری نقدهای کارشناسان به بودجه سال اول دولت محمود احمدی‌نژاد مبنی بر منتج شدن آن به بیماری هلندی خاطرنشان کرد: به خاطر خدا بیایید درآمدها را واقعی و مطابق با شرایط اقتصادی کشور ببینید.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نمایندگان به محافظه‌کاری افتاده‌اند و نمی‌خواهند به مردم واقعیت را بگویند.

ارسال نظر: