یوسف‌نژاد در موافقت با کلیات بودجه ۹۶:

توجه به دانشگاه‌ها و بخش‌های آسیب‌پذیر از نقاط قوت بودجه ۹۶ است

کدخبر: 2088298

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: در بودجه سال آینده به دانشگاه‌ها و بخش‌های آسیب‌پذیر توجه شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اسفند)‌ قوه مقننه در موافقت با کلیات بودجه سال 96 گفت: امروز شاهد رکود و بیکاری در اقتصاد کشور هستیم و کمیسیون تلفیق نیز اقدامات موثری در توجه به قوانین بالادستی، سیاست‌های کلی و برنامه‌های توسعه به سمت شفافیت و نیز مدیریت منابع و کاهش هزینه‌ها انجام داده است.

وی افزود: در بودجه سال آینده به دانشگاه‌ها و بخش‌های آسیب‌پذیر توجه شده است. 83 هزار و 500 نفر از بازنشستگان فولاد با تدبیر کمیسیون تلفیق منابعی در بودجه سال آینده برایشان در نظر گرفته شده که تعیین تکلیف می‌شوند.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع نفتی و مالیاتی در بودجه سال آینده چاره‌ای جز استفاده از فاینانس (اعتبار خارجی) برای توسعه زیرساخت‌ها نداریم گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که از میزان 48 هزار میلیارد تومان درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، 39 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت‌های نقدی و خانوارها می‌شود.

نماینده مردم ساری اضافه کرد: در بودجه سال آینده به اقشار آسب‌پذیر هم توجه شده که درآمدهای آنها نیز افزایش یابد.

وی همچنین تقویت نیروی دریایی ارتش و توسعه زیربناهای روستایی، تسهیل در امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش خصوصی و نیز تخصیص اعتبار برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها را نیز از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه 96 دانست.

ارسال نظر: