دبیر یازدهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه "۱۰۰ ثانیه‌ای":

سازمان‌هایی مانند محیط زیست با جشنواره فیلم‌های "۱۰۰ ثانیه‌ای" همکاری نمی‌کنند/ هزار و ۷۴۴ اثر به جشنواره ارسال شده است

کدخبر: 2088310

علی قربانی گفت: مسئولان سازمان محیط‌زیست از این جشنواره‌ها حمایت نمی‌کنند، در حالی که می‌بینیم برای برخی فعالیت‌ها مانند مسابقات فوتبال تا چه حد هزینه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه 100 ثانیه‌ای با حضور علی قربانی، دبیر یازدهمین دوره جشنواره و یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی جشنواره در ر سالن مهر حوزه‌ هنری برگزار شد .

عشیری در ابتدای این نشست با بیان اینکه جشنواره فیلمهای کوتاه 100 ثانیه‌ای از 4 اسفند شروع خواهد شد، گفت: رویکرد اصلی این دوره از جشنواره سینمای اخلاق است؛ این جشنواره یکی از جشنواره‌های متمایز از جشنواره فیلم دنیا است؛ این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره ثانیه‌ای دنیا است. ویژگی اصلی این جشنواره و فیلمهای مهندسی زمان و مهندسی پیام است .

در ادامه علی قربانی گفت: اعتقاد دارم یکی از پایه‌های اصلی یک جشنواره که می‌خواهد پیام اخلاقی بدهد رسانه‌ها هستنددنیای امروز، دنیای فضای مجازی است و رسانه‌های جدید تولید می‌شود و باید برای آنها خوراک تهیه شود. معتقدم این جشنواره از دو دوره قبل به جایگاه ترویج رسید و ما توانستیم هر چه بهتر این فیلمهای را به دست مخاطبان قرار دهیم .

دبیر یازدهمین جشنواره «فیلم های کوتاه 100 ثانیه‌ای» با بیان اینکه ایجاد پیوند بین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران یکی از اقدامات این جشنواره به شمار می رود، تصریح کرد: نمایش این فیلمها در رسانه‌های شهری مانند مانیتورهای مترو بود که تاثیر بسیاری گذاشت. این جشنواره کما این که قبلاً هم گفتم تنها جشنواره حوزه هنری نیست همه باید کمک کنند که پرچم این جشنواره بالا نگه داشته شود چه که این جشنواره باعث می‌شود که پیامهایی در سطح کشور منتقل شود که بسیار برای جامعه‌مان موثر است .

وی اظهار داشت: موفقیتهای حال حاضر این جشنواره به یک باره نبوده است و افراد بسیاری در این زمینه تلاش کردند تا به این نقطه برسیم. من موفق نشده‌ام که به برخی از دستگا‌ه‌های فرهنگی بفهمانم که تولید چنین آثاری در حال حاضر در سطح جامعه تاثیر بیشتری دارد. خوشبختانه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از سال گذشته تاکنون کمکهای بسیاری کرده‌اند و در این مسیر یار و یاور ما بوده‌اند .

قربانی با گلایه از سازمان هایی مانند راهنمایی و رانندگی و محیط زیست تصریح کرد: مسئولان سازمان محیط زیست از این جشنواره‌ها حمایت نمی‌کند، در حالی که می بینیم برای برخی فعالیت ها مانند مسابقات فوتبال تا چه حد هزینه می کنیم، ولی در مقابل برای فیلم های 100 ثانیه ای که باعث می شود به مخاطبان چگونگی کنترل خشم را آموزش دهد، هیچ هزینه ای نمی شود.

دبیر یازدهمین جشنواره «فیلم های کوتاه 100 ثانیه‌ای» گفت: امسال در مجموع هزار و 267 نفر در این جشنواره شرکت کردند که از آنها هزار و 744 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، همچنین در بخش مسابقه جهانی هزار 970 اثر از 101 کشور جهان شرکت کردند که از میان آنها 59 اثر در بخش مسابقه جشنواره شرکت خواهند کرد و آمریکا با 217 اثر، هند با 203 اثر، انگلستان با 89 اثر و ترکیه با 74 اثر بیشترین آثار را برای ما ارسال کرده اند.

وی با اشاره به بخش بین الملل این دوره از جشنواره بیان داشت: ما با جشنواره‌های خارجی کوتاهِ کوتاه تعاملاتی داشته‌ایم و از آثار آن جشنواره در جشنواره فیلمهای 100 ثانیه‌ای حضور خواهد داشت؛ جشنواره مهرگان افغانستان، 60 ثانیه ای پاکستان، فیلم های یک دقیقه ای چین و ... از جمله موسسات فعال در این حوزه هستند که با ما در جشنواره همکاری دارند و قرار است آثار آنها در این دوره از جشنواره به نمایش در آمد و متقابلا آثار ما نیز در جشنواره های آنها به نمایش گذاشته شود.

عشیری در پایان گفت: از همه کسانی که از سریال ها و فیلم های سینمایی خسته و کلافه و عصبی اند دعوت می کنیم بیایند فیلم های کوتاه کوتاه و مینی مال ببینند. .

ارسال نظر: