فیضی در موافقت با کلیات بودجه ۹۶:

دولت در بودجه سال آینده همچنان به کنترل تورم پایبند است

کدخبر: 2088315

نماینده اردبیل در مجلس با بیان اینکه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۶ مربوط به هزینه‌های جاری است، گفت: دولت در بودجه سال آینده همچنان به هدف کنترل تورم پایبند بوده و با سیاست‌ انبساطی ملایم به دنبال رفع رکود اقتصادی کشور است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه پارلمان) طی سخنانی به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور، اظهار داشت: ما امروز بودجه‌ای را بررسی می‌کنیم که از حیث منابع و مصارف رقمی بالغ بر هزار و 146 هزار میلیارد تومان است که 800 هزار میلیارد تومان از این رقم مربوط به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت است که بیش از 70 درصد بودجه را به خودش اختصاص می‌دهد و 396 هزار میلیارد تومان که در واقع 30 درصد رقم کل بودجه است نیز مربوط به مصارف اختصاصی می‌شود که البته 300 هزار میلیارد تومان از این رقم مربوط به هزینه‌های جاری است و تنها 70 هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند.

فیضی همچنین تأکید کرد: ما چاره‌ای جز ایجاد تعادل و توازن بین 3 منبع درآمدی شامل مالیات، واگذاری اسناد خزانه و فروش نفت نداریم و مخالفان کلیات بودجه باید بدانند صرف انتقاد به کلیات، مؤثر و کارساز نیست بلکه باید پیشنهادات سازنده در کنار انتقادات مطرح شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه بودجه دولتی جدای از مباحث فنی در کلان، همان اعمال سیاست‌های مالی است، گفت: دولت به دنبال رویکرد انبساطی با شیب ملایم است، همچنین دولت در بودجه 96 همچنان به هدف کنترل تورم پایبند بوده و با سیاست‌های انبساطی ملایم به دنبال رفع رکود اقتصادی در کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: افزایش درصد سهم مناطق محروم و نفت‌خیز کشور از دو درصد به 3 درصد گام مهمی در راستای افزایش اعتبارات پروژه‌های عمرانی است و نشان از توجه به توسعه متوازن منطقه‌ای در کشور دارد.

فیضی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش 81 درصدی اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته از 9700 میلیارد تومان به 11 هزار و 800 میلیارد تومان موجب توسعه مناطق کم‌برخوردار در کشور می‌شود.

ارسال نظر: