فرهنگی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۶:

ضعف بودجه ۹۶، بدهکار کردن کشور در سال‌های بعد است

کدخبر: 2088316

نماینده مردم تبریز در مجلس بدهکار کردن کشور برای سال‌های بعد را ضعف لایحه بودجه ۹۶ خواند و گفت: تعیین تکلیف نکردن بدهی‌های سال گذشته، در حقیقت بودجه‌نویسی برای سال‌های آینده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 2 اسفند ماه) در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال 96 با اشاره به کاهش منبع درآمدی آموزش و پرورش از محل یک درصد شرکت‌های دولتی و توزیع آنها میان دیگر دستگاه‌ها در این لایحه گفت: آموزش و پرورش مشکلات عدیده‌ای از جمله ناتوانی در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم صندوق توسعه ملی در این لایحه از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافته اما به خلاف سیاست‌های ابلاغی و برنامه ششم، برداشت‌هایی از آن برای مصارف دولتی و حاکمیتی رخ داده که سهم آن را به زیر 20 درصد آورده است، خاطرنشان کرد: بدهکار کردن کشور برای سالهای بعد چه منطقی دارد؟

فرهنگی گفت: بدون پیش‌بینی تأمین مالی اصل و سود و بدون تعیین تکلیف بدهی‌های سال گذشته روش درستی برای بودجه‌نویسی نبوده و در حقیقت بودجه‌نویسی برای سالهای آینده است.

وی افزایش مالیاتی استان‌ها را در لایحه بودجه 96 غیرمنطقی خواند و اظهار داشت: 17 استان با رشد درآمدی بیش از میانگین کشور مواجه‌اند؛ چه رشدی در اقتصاد این کشور رخ داده که توجیه‌کننده این رشد باشد؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند، گفت: استان‌هایی همچون البرز، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قزوین، کرمانشاه، زنجان و چهارمحال و بختیاری افزایش درآمد 20درصد و بعضاً بالاتر داشته‌اند. در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل هم بالاتر از میانگین کشور رشد داشته‌اند. در حالی که در استان‌هایی که وضع به مراتب بهتری که از نظر اقتصادی دارند، رشد کمتری دیده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: که در نحوه استفاده از فاینانس‌ها نیاز به نیازهای استانی توجه نشده است.

ارسال نظر: