عزیزی در مخالفت با کلیات بودجه ۹۶:

برخی بازنشستگان با حقوق زیر یک میلیون تومان زندگی می‌کنند/ طلب ۱۳ هزار میلیاردی فرهنگیان از دولت

کدخبر: 2088318

نماینده شیروان در مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی بازنشستگان با حقوق زیر یک میلیون تومان زندگی می‌کنند، گفت: فرهنگیان کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند که باید به طور شایسته حق آنان را بدهیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه پارلمان) طی سخنانی به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه سال 1396 کل کشور، اظهار داشت: عدم همسویی با سیاست‌های کلی نظام به استناد بند 16 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دولت در بودجه 96 مشهود است که می‌بایست در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نماید.

وی افزود: سالانه سهم صندوق توسعه ملی باید افزایش یابد و در حالی که رهبر معظم انقلاب سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را 30 درصد تعیین کرده بودند اما دولت در بودجه 96 سهم صندوق توسعه ملی را به 20 درصد تقلیل داده بود که این امر مغایر سهم اولیه بود اما خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجدداً سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را به 30 درصد افزایش داد.

عزیزی افزود: با در نظر گرفتن چند ردیف درآمدی ناپایدار، دولت نمی‌تواند به تمام تعهداتش عمل کند، در حال حاضر برخی از بازنشستگان که پس از سپری کردن سال‌ها تلاش می‌بایست در آرامش روزگار را سپری کنند، متأسفانه با حقوق زیر یک میلیون تومان، زندگی می‌کنند.

نماینده شیروان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: درست است دولت در ردیف‌های متفرقه مبلغی را برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است اما باز هم این رقم کافی نیست تا بتواند بخشی از آلام این قشر را تسکین بخشد.

وی با اشاره به پایین بودن حقوق فرهنگیان کشور نیز تصریح کرد: باید از خودمان بپرسیم آیا شاگرد خوبی برای کسانی که الفبای علم را به ما آموختند، بوده‌ایم؟ در حال حاضر فرهنگیان کشور 13 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند و ما باید به صورت شایسته آن گونه که لیاقت فرهنگیان است، حق آنان را بدهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به امنیت فوق‌العاده ایران در شرایط امروز منطقه، گفت: در حال حاضر ما بهترین امنیت را در منطقه داریم ولی متأسفانه حقوق نظامیان کشور به خصوص حقوق ارتشی‌ها بسیار کم است که باید ساماندهی شود.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه مصوب کردیم مستمری مددجویان باید 20 درصد حداقل دستمزد باشد اما باز هم دولت توجهی به این مصوبه نکرده بود ولی خوشبختانه کمیسیون تلفیق در بودجه 96 به این مصوبه توجه کرد و آن را در بودجه سال آینده اعمال نمود.

ارسال نظر: