انصاری در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۶:

قیمت واقعی برای نفت و دلار نقطه قوت لایحه بودجه ۹۶ است

کدخبر: 2088328

نماینده مردم داراب و زرین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از قیمت واقعی برای نفت و دلار و سایر شاخص‌ها در لایحه بودجه ۹۶ به عنوان نقطه قوت این لایحه نام برد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 2 اسفند ماه) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 96 در پاسخ به این سوال که چرا اتکای این بودجه به نفت بیشتر شده است، گفت: اگر بودجه به نفت متکی نباشد باید یا به مالیات متکی باشد و یا اوراق اسلامی.

وی ادامه داد: کشور امروز ظرفیت فشار مالیاتی بیشتر در اصناف را ندارد و اوراق اسلامی هم نمی‌تواند تأمین‌کننده بودجه کشور باشد و به این ترتیب بدهی روی بدهی می‌آید؛ از این رو چاره‌ای نداریم جز آنکه به روند فعلی ادامه بدهیم.

انصاری با تأکید بر اینکه باید درک کنیم که در تله‌ای به نام درآمدهای نفتی گرفتار شده و بیش از 40 سال است که این تفکر بر کشور نهادینه شده است، گفت: راه حل، تولید ثروت در کشور است تا جایگزین اتکای به نفت شود که عزمی جدی و جسارت می‌طلبد ولی این عزم اکنون در دولت و مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه صنعت ما در کشور تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند ثروت خلق کند، خاطرنشان کرد: با روندی که به پیش می‌رویم رشد 8 درصد پایدار یک آرزوست مگر آنکه به الزامات آن تن دهیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از قیمت واقعی برای نفت و دلار و سایر شاخص‌ها در لایحه بودجه 96 به عنوان نقطه قوت این لایحه یاد کرد و گفت: بیمه کشاورزی، تقویت بنیه دفاعی، طرح‌های آبرسانی، توجه به اولویت‌های کلیدی برنامه ششم و توجه به نقاط محروم از جمله دیگر نقاط قوت لایحه بودجه 96 است.

ارسال نظر: