ترامپ مشاور جدید خود در امور امنیت ملی را معرفی کرد

کدخبر: 2088418

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ژنرال "هربرت ریموند 'اچ.آر' مک مستر" را به عنوان مشاور جدید خود در امور امنیت ملی معرفی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ گفت که قصد دارد از «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که یکی از گزینه های وی برای تصدی این سمت بود هم در دیگر بخش های دولت استفاده کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ژنرال بازنشسته «کیث کلاگ» که به طور موقت به عنوان مشاور امور امنیت ملی منصوب شده بود را به عنوان رئیس ستاد مشترک شورای امنیت ملی آمریکا معرفی کرد.

هربرت مک مستر که به عنوان مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید منصوب خواهد شد، عمدتا به واسطه نقش خود در جنگ خلیج فارس و عملیات های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان شناخته می شود.

وی جایگزین «مایکل فلین» می شود که چندی پیش به علت افشای ارتباط پنهانی اش با سفیر روسیه در آمریکا مجبور به استعفا شده بود.

ارتباط فلین با سفیر روسیه به دولت پیشین آمریکا و زمانی باز می گردد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا 35 دیپلمات روس را به تلافی دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اخراج کرده بود. روسیه در آن زمان واکنش تندی به این مسئله نشان نداد.

فلین که پیش از انتخابات سمتی در دولت آمریکا نداشت، ارتباط پنهانی با سفیر روسیه را پذیرفته اما گفته است که بحث اقدامات تنبیهی آمریکا در این گفت و گوها به میان نیامده است، موضوعی که طرح آن می تواند به منزله نقض قوانین آمریکا باشد.

سخنگوی کاخ سفید پیش از این با تاکید بر اینکه مشاور مستعفی امنیت ملی قانون شکنی نکرده است، کاهش اعتماد ترامپ را عامل اصلی استعفای وی دانست.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: