فردا با نمایش فیلم در پردیس سینمایی آزادی ؛

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آغاز می‌شود

کدخبر: 2088504

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای فردا چهارشنبه ۴ اسفند با نمایش فیلم در پردیس سینمایی آزادی آغاز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با اعلام این خبر افزود: استفاده از نمایش فیلم‌های این جشنواره برای عموم علاقمندان آزاد است.

بر پایه این خبر؛ این رویداد سینمایی در قالب بخش‌های «مسابقه سینمای100 ثانیه‌ای ایران» شامل دو بخش «اصلی» و «در مسیر تجربه» در زمینه‌های مستند، داستانی، پویانمایی و «مسابقه سینمای 100 ثانیه‌ای جهان» در زمینه آثار مستند، داستانی، پویانمایی و با سه محور موضوعی «اخلاق و سبک زندگی»، «اخلاق و فرهنگ کار» و «اخلاق و اقتصاد مقاومتی» طراحی شده و بیش از سه هزار اثر برای بخش‌های مختلف جشنواره دریافت شده و از میان این آثار بیش از 350 اثر توسط هیات‌های انتخاب جشنواره برای اکران در روزهای چهارم و پنجم اسفند در نظر گرفته شده است.

در بخش مسابقه با عنوان «مسابقه سینمای100 ثانیه‌ای ایران» تعداد ۱۴۱ اثر به دو بخش اصلی (مسابقه ملی) و مسیر تجربه راه یافتند که به طور تفکیکی 106 اثر در بخش اصلی و 35 اثر در بخش مسیر تجربه می باشد. همچنین در بخش خارج از مسابقه ۱۴۰ اثر به دو بخش اصلی و مسیر تجربه راه یافتند که به طور تفکیکی ۹۹ اثر در بخش اصلی و ۴۱ اثر در بخش مسیر تجربه حضور دارند.

در بخش مسابقه بین‌الملل با عنوان «سینمای ۱۰۰ ثانیه‌ای جهان» 59 اثر از 28 کشور جهان شامل: کشور های هند، روسیه، بنگلادش، پرتغال، ایتالیا، سنگاپور، اسپانیا، آلمان، انگلیس، برزیل، امارات، بلغارستان، قبرس، نپال، البانی، افغانستان، سریلانکا، اروگوئه، تانزانیا، پاکستان، لاتویا، برونی، فیلیپین، چک، آمریکا، فرانسه به رقابت می‌پردازند.

در بخش «نمایش ویژه» آثار منتخب جشنواره‌های بین‌المللی جهان به نمایش در می‌آید. در این بخش، آثاری از جشنواره‌های مطرح جهان از جمله جشنواره فیلم‌های60 ثانیه دانمارک، جشنواره 60 ثانیه‌ای پاکستان، جشنواره 60 ثانیه‌ای هند، جشنواره 100 ثانیه‌ای بوستون، ویدیو میکر ایتالیا و ... حضور دارند.

همچنین، برای نخستین بار نمایش گزیده‌ای از بخش ویژه فیلم‌های کوتاه جشنواره کن 2016 با عنوان Short Film Corner پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است این جشنواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی به دبیری علی قربانی و با شعار سینمای اخلاق در روزهای 4 و 5 اسفند ماه برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن روز جمعه ششم اسفند ماه در تالار اندیشه حوزه هنری پیش بینی شده است.

ارسال نظر: