مجتبی شاکری:

بیانات رهبری درباره خوزستان برای ما هم تکلیف ایجاد می‌کند

کدخبر: 2088511

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از وجود نوعی تناقض میان مصوبات شورای شهر و اظهارنظر اعضای شورا، گفت: برخی نصایح و اظهارات اعضای شورا فاقد مبنای حقوقی و تناقض آفرین است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجتبی شاکری در جریان سیصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گزارش شورایاری منطقه یک که امروز در شورای شهر ارائه شد، گفت: اعضای شورایاری از نابودی باغات گله مند هستند و برخی اعضا در مواجهه با این گلایه، علیه مصوبه برج باغ ها که نهاد شورا آن را تصویب کرده است اعلام موضع می کنند. ما نمی توانیم به شهرداری منطقه که مصوبه شورا را اجرا می کند، خرده بگیریم و به آن اعتراض کنیم بلکه باید پیشنهاد اصلاح مصوبه بیاوریم.

وی با بیان اینکه هیچ قانونی مهاجرت شهروندان از یک منطقه به منطقه دیگر را ممنوع نکرده است کمااینکه قانونی درباره محدودیت مهاجرت بین استان ها نیز وجود ندارد، افزود: ساکنان یک منطقه نمی توانند این موضوع را به عنوان مشکل مطرح کنند بلکه باید عوارض این موضوع را بپذیریم و مدیریت کنیم. قطعا معابر این منطقه نیازمند اصلاح هندسی بوده و در وضعیت کنونی کشش افزایش جمعیت را ندارد.

شاکری خاطرنشان کرد: اگر نصایح اعضای شورا بدون مبنای حقوقی باشد، به نوعی تناقض گویی بین مصوبات خود و اختیاراتی که نداریم، دچار می شویم.

وی با بیان اینکه شهردار منطقه یک در خصوص عدم اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ با مشکلاتی روبرو است که باید برای آن چاره اندیشی شود، افزود: شهردار منطقه می گوید مگر ساختمان پنیر است که یک قطعه از آن را به راحتی ببریم؟! این ها مسائلی است که باید حل شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران همچنین به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت خوزستان و گلایه مندی ایشان از بی توجهی برخی مسئولان به این موضوع اشاره کرد و گفت: این اظهارات به نوعی برای ما هم تکلیف ایجاد می کند و از این رو درخواست می‌کنم رییس شورا که مسوولیت ریاست شورای عالی استان ها را نیز بر عهده دارد در این راستا ورود کند.

ارسال نظر: