راستگو تاکید کرد؛

هنوز از جسد زنی که در کانال افتاد خبری نیست

کدخبر: 2088515

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهرتهران با بیان اینکه هنوز از جسد زنی که در کانال افتاد خبری نیست، گفت: برخی اعضای شورا به مسئله شبکه آبهای سطحی بی توجه هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، الهه راستگو در سیصد و سی و دومین جلسه شورا و در نخستین تذکر پیش از دستور اظهارداشت: اگرچه شرایط جوی سبب بارش باران در بیشتر نقاط کشور شده اما عدم آمادگی لازم خسارت‌هایی را در نقاط شهری و روستایی موجب شده که لزوم توجه جدی به آن ضروری است.

وی با بیان اینکه تذکرم ناظر به شبکه های آبهای سطحی شهر تهران است افزود: طول شبکه جمع آوری آبهای سطحی تهران در حدود 500 کیلومتر است که شبکه حیاتی تهران را شکل می دهد و قطعا تداوم بارشها در صورت عدم هدایت صحیح رحمت الهی را به رنج بلا و بحران تبدیل خواهد کرد.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در ادامه به نگهداشت و تجهیز این شبکه اشاره کرد و گفت: شرکت خاکریز آب شهرداری تهران باید به عنوان محور اصلی شبکه های آبهای سطحی هماهنگی های لازم را با شهرداری های مناطق به منظور بهره برداری صحیح و نگهداشت اصولی از این شبکه ها داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر از نقشه دقیق، بروز و هماهنگی که بر اساس آن عملیات مربوط به حوزه آب های سطحی در شهر تهران انجام شود برخوردار نیستیم.

راستگو تهیه این نقشه را با توجه به شبکه پیوسته ای از رود دره ها، قنوات، کانال ها و جوی ها ضرورت دانست و افزود: متاسفانه این حوزه عملیاتی و بسیارمهم شهرداری تهران بهره بردار و متولی مشخصی ندارد که اگر داشت با حادثه تاسف بار مرگ یک زن در یکی از کانال ها که هنوز جسد وی هم پیدا نشده و اطلاع جدیدی از او در دست نیست مواجه نبودیم.

وی با گلایه از بی توجهی اعضای شورا به این مسئله جدی، تاکید کرد: اعضای شورا به این موضوع مهم توجه نمی کنند و این در حالی است که بخش مهمی از زمان شورا صرف برخی اراجیف مرتبط با همین افراد که باید به رسیدگی به مشکلات مردم تعلق گیرد می شود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کانال سرخه حصار، مسیر برگردان غرب کانال ابوذر و همه کانال های اصلی و فرعی شهر تهران باید به دقت بررسی و ایمن سازی و به توری های محافظ مجهز شوند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری در شهر نباشیم ولذت بارش باران رابرای خود و دیگر شهروندان به یک بحران تبدیل ننماییم.

ارسال نظر: