قربانی در موافقت با کلیات بودجه ۹۶:

راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق از امتیازات ویژه لایحه بودجه ۹۶ است

کدخبر: 2088554

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق‌ها امتیاز ویژه است تا دریافتی‌های مدیران دولت به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدحسین قربانی در موافقت با کلیات بودجه سال 96 در جلسه علنی امروز مجلس (سوم اسفندماه 95) گفت: شفافیت و مبتنی بر عملکرد بودن بودجه، کاهش فضاهای متفرقه، توجه به حمل‌ونقل ریلی، آب، فاضلاب، بهداشت، محیط زیست، تولید علم و بازپرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی، اشتغالزایی در حوزه‌های روستای از جمله ویژگی‌های لایحه بودجه سال 96 است.

وی افزود: بودجه عمرانی سال 95، 57 هزار میلیارد تومان بود که این میزان به 73 هزار میلیارد تومان در سال 96 رسید که 27 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از امتیازات بسیار مؤثر بودجه سال 96 محوریت توجه به استان‌ها است و این یعنی ارتقا و محرومیت‌زدایی از استان‌ها که اعتبار بودجه‌های استانی از 7 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

قربانی گفت: امروز یکی از شاخصه‌های توسعه تکمیل شبکه حمل‌ونقل ریلی است که می‌تواند موجب توسعه استان‌ها و حتی اقتصاد کشورهای همسایه باشد و این مسئله در بودجه سال 96 مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: توجه ویژه به تقویت بنیه دفاعی از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 96 است. امروز بنیه دفاعی کشور یکی از شاخصه‌های بازدارنده تهدید کشور و تأمین‌کننده امنیت پایدار کشور است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد از محل فروش دارای مازاد غیرمنقول نسبت به بازپرداخت پایان خدمت بازنشستگان اقدام کنند و از سوی دیگر اختصاص 1350 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند مرهمی برای پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان باشد.

قربانی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 96 هزار میلیارد تومان تحت عنوان یارانه سود تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و اشتغال تخصیص یافته و این یکی از امتیازات بودجه به حساب می‌آید.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق‌ها امتیاز ویژه است تا دریافتی‌های مدیران دولت به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

ارسال نظر: