رئیس پارلمان مالی در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین عنوان کرد:

تاکید آفریقا بر اطلاع رسانی صحیح در خصوص وضعیت فلسطین برای افکار عمومی

کدخبر: 2088557

رئیس پارلمان مالی معتقد است برای حل بحران فلسطین باید از آنها حمایت شده و میان دولت ها ایجاد همبستگی شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "ایساکا سیدیبه"، رئیس پارلمان مالی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که صبح امروز (سه شنبه 3 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروز بحران فلسطین و مشکلات غزه است و تلاش های بین المللی مانع پیدا شدن راه حل سیاسی می شود.

رئیس پارلمان مالی درادامه تصریح کرد: سیاست ساخت شهرک ها از سوی رژیم صهیونیستی بسیار زیاد است که مانع تحقق تلاش ها برای صلح در فلسطین می شود.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از قصورها در خصوص فلسطین یادآور شد: لازم است از برادران فلسطینی حمایت شده وتلاش ها برای ایجاد همبستگی میان دولت ها مضاعف شود چنانچه کمیته هفتم فلسطین در آفریقا بر اطلاع رسانی صحیح در خصوص فلسطین تاکید داشته و معتقد است باید افکار عمومی با برنامه های آموزشی آگاه شود.

سیدیبه درادامه با تاکید بر فراهم کردن زمینه های آشتی موفق در خاورمیانه گفت: هشدار می دهم کشورها باید فلسطین را به رسمیت بشناسند و در این میان کشور مالی از آرمان های فلسطین و حق تعیین سرنوشت برای این کشور و استقلال و بازگشت پناهندگان دفاع کرده و معتقد به حمایت قوی از فلسطین است.

رئیس پارلمان مالی در پایان خاطرنشان کرد: مالی متعهد است که در تهران با سایر کشورها همصدا شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: