قدیری‌ابیانه در جمع دانشجویان:

حقوق رئیس بانک ملت ۵ برابر حقوق رئیس‌جمهور آمریکاست/ سرکار آمدن مجدد دولت روحانی اقتصاد ایران را فرو می‌پاشد

کدخبر: 2088596

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به فساد بالای دولت گفت: حقوق رئیس بانک ملت ۵ برابر حقوق رئیس‌جمهور آمریکاست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدحسن قدیری‌ابیانه امشب در جمع دانشجویان فنی و مهندسی دانشگاه باهنر شیراز گفت: قبل از امضای برجام این قرارداد برای آقایان آفتاب تابان بود و تمام آن را دست‌آورد خود می‌دانستند اما زمانی که امضاء شد و غربی‌ها زیر آن زدند و اجرایش نکردند، روحانی ناجوانمردانه پای رهبر را پیش کشید و گفت رهبری در جریان برجام بوده است درحالی‌که رهبری از جزئیات کار اطلاع نداشتند و وی می‌خواست رهبری را خراب کند.

* روحانی به‌خاطر دروغی که به ملت ایران گفت باید مجازات شود

وی با اشاره به فسادهای بزرگ دولت تدبیر و امید اظهار داشت: روحانی بابت دروغی که به ملت ایران گفت که تحریم‌ها به‌محض امضای برجام رفع می‌شود، باید مجازات شود.

قدیری ابیانه با اشاره به فساد بالای دولت روحانی خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه کشور را اداره کند 700 هزار میلیارد تومان از خارج قرض گرفته که این پول به‌اندازه 10 سال درآمد نفتی کشور است، یعنی از همین حالا تا 10 سال پول نفت پیش‌خور شده است.

این فعال سیاسی با عنوان اینکه دولت روحانی دولتی نیست که با فساد مبارزه کند، تصریح کرد: دولت یازدهم دولت لیبرال‌ها و مرفهان است چراکه 4 وزیر دارد که ثروتشان هزارمیلیاردی است و باید یکی از آن‌ها بپرسد که چگونه با حقوق کارمندی این‌همه ثروت به چنگ زده‌اند که متأسفانه این دولت اهل شفاف‌سازی نبوده چون به نفعش نیست.

*اگر مردم بدانند در خانه 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کند، دیگر به او رأی نخواهند داد

قدیری‌ابیانه ادامه داد: این دولت شفاف‌سازی نمی‌کند چراکه نباید مردم بدانند که حقوق ماهیانه رئیس بانک رفاه 250 میلیون تومان بوده و رئیس بانک ملت چندین برابر این دریافت می‌کرده است به دلیل اینکه این آقایان از نزدیکان رئیس‌جمهور هستند و اگر مردم از این جریانات باخبر شوند دیگر چگونه می‌توانند حقوق چند صدمیلیونی دریافت کنند.

وی افزود: دولت قبلی نیز اشکالات بسیاری داشت اما رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم همان اول اموال خود را اعلام کرد اما رئیس‌جمهور فعلی این کار را نمی‌کند چراکه اگر مردم بدانند که در خانه 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کند، دیگر به او رأی نخواهند داد.

قدیری ابیانه در ادامه از سه عامل فساد و اختلاس در کشور نام برد و گفت: ارز چند نرخی، وام‌های چند نرخی و یارانه‌ای بودن قیمت سوخت از عوامل اصلی فساد در کشور است؛ یعنی وقتی‌که ارز چند نرخی باشد، تصمیم می‌گیرند که به چه کسی ارز دولتی بدهند و چه کسی ندهند و در اینجا امضای طلایی آقایان برای یک عده چنان سودآور است که موجب فساد و اختلاس بسیار می‌شود.

وی افزود: وقتی ارز چند نرخی شد رشوه دهنده و رشوه گیرنده به وجود می‌آید و آن‌ها ارزها را گرفته و به‌نوعی باهم تبانی می‌کنند و وقتی در بازار آزاد آن را می‌فروشند به سودهای کلانی می‌رسند که اگر می‌خواهیم جلوی این کار گرفته شود باید ارز تک‌نرخی شده تا این فسادها نیز برچیده شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: بانک‌ها نیز در فساد نقش دارند یعنی وقتی وام‌های چند نرخی با سودهای متفاوت می‌دهند، وام‌های کم‌بهره را میان خود و فک و فامیلشان تقسیم کرده و وام‌های با سودهای بالا را به مردم می‌دهند، درصورتی‌که 70 درصد پولی که دولت به بانک‌ها می‌دهد باید به مردم در قالب وام داده شود نه‌فقط کارمندان بانک که متأسفانه اینجا نیز فساد بسیار است.

* حقوق رئیس بانک ملت 5 برابر حقوق رئیس‌جمهور آمریکاست

قدیری ابیانه اضافه کرد: یارانه‌ای بودن قیمت سوخت نیز موجب فساد بسیاری شده است و اگر قیمت سوخت در کشور واقعی شود دیگر قاچاقی صورت نخواهد گرفت چون دیگر برای کسی صرفه‌ای ندارد.

این فعال سیاسی با اشاره مجدد به فساد بسیار در دولت و اینکه در آستانه انتخابات این فسادها بیشتر شده است، اظهار داشت: رئیس بانک رفاه دو برابر رئیس‌جمهور آمریکا حقوق می‌گیرد و جالب اینکه رئیس بانک ملت نیز که هر دو وابسته به رئیس‌جمهور هستند،5 برابر رئیس‌جمهور آمریکا حقوق می‌گیرد و این برای دولت شرم‌آور است که مدیرانش چنین بیت‌المال را غارت می‌کنند.

وی با عنوان اینکه دولت روحانی اختلاس‌گران را ذخیره نظام می‌داند خاطرنشان کرد: روحانی به‌جای اینکه با اختلاس‌گران مبارزه کند، از آن‌ها حمایت نیز می‌کند، درصورتی‌که این‌ها مفسد فی‌الارض بوده و به کیان مملکت خسارت زده و بیجا کرده‌اند که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند.

*به نام کارتن‌خواب‌ها و با سند 60 خانه روستایی وام‌های میلیاردی گرفته‌اند

این فعال سیاسی ادامه داد: فساد در بدنه دولت به حدی است که به نام کارتن‌خواب‌ها و با سند 60 خانه روستایی وام‌های میلیاردی گرفته‌اند و نام کسانی را به‌عنوان وام‌گیرنده آورده‌اند که بی‌هویت بوده و وجود واقعی ندارند و روحانی نیز به دلیل اینکه این افراد از اصلاح‌طلبان هستند نام فساد را برای آن‌ها به کار نمی‌برد و می‌گوید این‌ها وام‌های معوق است!

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه دولت روحانی یک‌ضرب به سراغ صندوق‌ها و بانک‌ها آمده است، اظهار داشت: در دولت‌های قبل نیز فساد بود اما غیرمستقیم فساد می‌کردند اما در این دولت، افراد یک‌راست به سراغ صندوق‌ها و بانک‌ها رفته‌اند مانند صندوق ذخیره فرهنگیان و پول مردم را اختلاس می‌کنند.

*خواهرزاده روحانی به دلیل رابطه با یک سایت معاند، دستگیر شده است

وی افزود: روحانی باافتخار می‌گوید که اختلاس‌گران را به دستگاه قضایی معرفی نکرده و نمی‌کنم و زمانی که رهبری به قوه قضاییه دستور پی‌گیری می‌دهند، دولت روحانی شروع به تخریب قوه قضاییه کرده و فساد را به این قوه نسبت می‌دهد که خواهرزاده روحانی که رئیس روابط عمومی دفتر وی است در این راستا به دلیل رابطه با یک سایت غیرمجاز و معاند، دستگیر شده است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه فساد این دولت بعد از قرارداد کرسنت در زمان دولت اصلاحات، بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: یکی از مشکلات دستگاه قضایی ما این است که مجازات ما اسلامی نیست و قوه قضاییه از ترس اینکه رسانه‌های خارجی آن‌ها را متحجر بخوانند، مجازات اسلامی را برای اختلاس گران اجرا نمی‌کند که این رویه منجر به این می‌شود که فردی بارها دزدی و تجاوز کند و همچنان آزادانه فعالیت کند.

*سرکار آمدن مجدد دولت روحانی اقتصاد ایران را فرو می‌پاشد

این فعال سیاسی بر سرکار آمدن مجدد دولت روحانی را موجب فروپاشی اقتصاد ایران دانست و گفت: دولت در آستانه انتخابات با استفاده از بیت‌المال شروع به تبلیغ می‌کند برای نمونه دریکی از شهرستان‌ها کنسرو توزیع کرده و استدلال آن‌ها این است که احمدی‌نژاد به مردم سیب‌زمینی می‌داد و ما باید یک‌چیز ارزشمندتر بدهیم تا مردم به ما رأی دهند! به همین خاطر به کنسرو دادن مشغول شده‌اند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت روحانی دولت کنسرو و کنسرت است، ادامه داد: آن‌قدر که لغو یک کنسرت برای روحانی اهمیت دارد، سیل و گردوخاک جنوب برایش اهمیت ندارد.

وی همچنین گفت: امروز دولت می‌گوید زمانی که می‌خواهیم یارانه بدهیم عزا می‌گیریم اما حاضر نیست یارانه 30 درصد ثروتمندان را حذف کند چراکه از این می‌ترسد که با این کار، رأی آن 30 درصد را از دست بدهد؛ یعنی برای نفع خود و پیروزی در انتخابات حاضر هستند هر کاری بکنند حتی اگر به مردم خسارت وارد شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک افزود: آیا کسی که ماشین 200 میلیونی زیر پایش است و تعطیلات را در آنتالیا سپری می‌کند و با سگ در خانه تردد کرده و غمی ندارد باید یارانه بگیرد؟ چرا دولت یارانه آن‌ها را حذف نمی‌کند؟

قدیری‌ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود دولت را مشوق خارجی‌ها در دخالت در کشور معرفی کرد و اظهار داشت: اینکه دولت خارجی‌ها را در انتخابات وادار به دخالت می‌کند یک فساد است و زمانی که دیدم برای ورود یک هواپیمای اجاره‌ای همدیگر را بغل کرده و جشن گرفتند و آن افتضاح را به وجود آوردند، خجالت بسیاری کشیدم که این رفتارها در خارج به زیان کشور است که این اصرار بر ورود هواپیما قبل از انتخابات تأمل‌برانگیز است.

ارسال نظر: