با موافقت نمایندگان مجلس

بنزین سال ۹۶ گران نمی‌شود

کدخبر: 2088625

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مقرر کردند در سال ۹۶ هیچ افزایش قیمتی در فرآورده‌های نفتی صورت نگیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 4 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور، با بند (د) تبصره 1 این لایحه با 153 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 در توضیح این بند گفت: در صورت تصویب این بند هیچ افزایش قیمتی در فرآورده های نفتی صورت نمی گیرد؛ در واقع قیمت واقعی بنزین همان یک هزار تومان باقی می ماند، اما لازم است بدانید 700 تومان از این قیمت هزینه بنزین و مابقی مالیات بر ارزش افزوده است، لذا با وجود آنکه افزایش قیمت نداریم، 5 درصد از این هزینه که شامل درآمدهای حاصل از فروش نفت است، "برای توسعه" در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد.

براساس بند (د) تبصره 1 لایحه مذکور؛ وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط مکلف است منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج‌درصد(5%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت‌گاز، نفت‌کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین کند و پس از واریز به حساب خزانه‌داری کل‌کشور به مصرف برساند. این منابع مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: