جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

لزوم شبیه‌سازی آینده بر مبنای اندیشه‌های اسلامی و بومی

کدخبر: 2088655

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم شبیه سازی آینده بر مبنای اندیشه های اسلامی و بومی، گفت: باید تلفیقی از آینده نگری و آینده نگاری براساس استفاده از نظرات اندیشمندان و خبرگان ترسیم کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی" در اولین همایش ملی معماری ناجای آینده، اظهار کرد: مرکز مطالعات راهبردی ناجا با وجود سن کم و آغاز راه فعالیت، به دستاوردهای مطلوبی رسیده و این مهم جای بسی شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به اهمیت معماری سازمان ها، آینده پژوهی و آینده نگری، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "اگر امروز به فکر آینده نباشید، آیندگان باید به طور تعجیلی وضع خود را رو به راه کنند و این چیز خوبی نیست، امروز شما باید آینده را بسازید و زمینه ساز آینده باشید" لذا باید بتوانیم با تلفیقی از آینده نگری، آینده نگاری و بهره مندی از نظرات اندیشمندان و خبرگان در این معماری، برای آینده برنامه ریزی کنیم.

امیرسرتیپ موسوی تأکید کرد: باید بتوانیم با ترسیم آینده به اهداف و مأموریت‌های خود برسیم و در رسیدن به این مهم در نظر گرفتن مقوله "امنیت"، بسیار حائز اهمیت است.

وی "معماری ناجا در طراز تمدن اسلامی "و" نیروی انتظامی برای جامعه آماده ظهور" را دو رویکرد به عنوان چشم انداز معماری ناجا معرفی کرد و افزود: مطابق با این دو رویکرد، انتظاراتی مطرح است که در رأس آن انتظارات مقام معظم رهبری می باشد.

این مقام عالی نظامی خاطر نشان کرد: چگونگی حرکت نیروهای مسلح در فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به خوبی تبیین شده و مجموعه نظرات و اندیشه های مقام معظم رهبری در خصوص نیروهای مسلح یک مجموعه کامل است که کلیه نیازمندی های ما را پاسخ می دهد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: خورشید انقلاب اسلامی امروز در منطقه و جهان نورافشان است، باید تلاش کنیم موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم داشته باشد بر این مبنا در شبیه سازی آینده باید بر اندیشه های اسلامی و بومی توجه کنیم تا به آینده ای مطلوب برسیم.

ارسال نظر: