خانم آنفکتو در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین:

جمهوری اسلامی همواره از مظلومان جهان حمایت کرده/ ایران تنها کشوری بود که رژیم آپارتاید را رد کرد

کدخبر: 2088722

معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی در حمایت از کشورهای مظلوم گفت: جمهوری اسلامی در دهه های پیش تنها کشوری بود که رژیم آپارتاید را رد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، خانم آنفکتو، معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که دومین روز آن امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد گفت: در اینجا باید از اقدامات و حمایت های جمهوری اسلامی از مبارزات مردم فلسطین تشکر کنم البته این رویکرد ایران تازگی ندارد زیرا جمهوری اسلامی همواره از مظلومان جهان به ویژه مردم فلسطین حمایت کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در دهه های پیش تنها کشوری بود که رژیم آپارتاید را رد کرد و ما همواره از این رویکرد ایران تشکر می کنم از طرف دیگر کشورآفریقا جنوبی نیز مانند دیگر کشورها خواستار برقراری عدالت در فلسطین و حمایت از آرمان فلسطین است و دولت آفریقا از هرگونه تلاش در عرصه فلسطین حمایت می کند.

خانم آنفکتو تصریح کرد: حقوق فلسطینیان در طول تاریخ همواره نقض شده و قطعا باید برای احقاق حقوق مردم این کشور تلاش کرد البته مردم آفریقای جنوبی نیز با تلاش توانستند رژیم آپارتاید را شکست دهند امیدواریم مردم فلسطین نیز بتوانند خود را از بحران و تجاوز نجات دهند.

معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی با بیان اینکه رنج مردم فلسطین به واسطه توطئه آمریکا و متحدانش است گفت: قطعا بایدساختار شورای امنیت برای پایان دادن به ظلم به مردم فلسطین اصلاح شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: