انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از استدلال ضعیف مسئولان مبنی بر کاهش تورم:

مردم کاهش تورم را لمس نمی‌کنند/ در رابطه با بیکاری و گرانی کاری صورت نگرفته/ تورم باید کاهش پیدا کند

کدخبر: 2088745

آیت‌الله نوری همدانی خواستار کاهش تورم در جامعه شد و از استدلال ضعیف برخی مسئولان مبنی بر کاهش تورم انتقاد کرد و اظهار داشت: مردم این کاهش تورم را لمس نمی‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مسائل مورد تأکید نهج البلاغه این است که انسان باید به مسؤولیت هایی که دارد توجه کند، گفت: انسان باید به مسؤولیت خود عمل کند، یکی از این مسؤولیت ها فردی است که انسان باید خود را بر اساس اصولی بسازد.

وی افزود: مسؤولیت دیگر انسان مسؤولیت اجتماعی و در برابر مسلمانان است، بر اساس روایات هرکس به وضعیت مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست، بی تفاوت بودن، مطلع نبودن و غفلت کردن از وضع مسلمانان بر خلاف مسؤولیت اجتماعی مسلمانان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، مسؤولیت شغلی را از دیگر مسؤولیت های انسان دانست و اظهار داشت: شغل مسؤولیت آفرین است، انسان هر شغلی دارد باید بداند که برای انسان مسؤولیت ایجاد می کند، رهبر معظم انقلاب اخیرا درباره مسؤولیت مسؤولان درباره حوادث خوزستان تذکراتی دادند.

وی ادامه داد: کسانی که سمت دولتی در حکومت دارند مسؤولیت آن ها بسیار بزرگ است و باید توجه به این مسؤولیت‌ها داشته باشند، باید به وضع مردم، مضیقه اقتصادی آن ها، گرانی و بیکاری توجه شود که خود مصیبتی است؛ اما به این ها نمی پردازند، آنچه که لازم است توجه به حال مردم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حکومت برای مردم است، ابراز داشت: همین مردم در تمام صحنه ها حضور داشتند که انقلاب به ثمر رسید، حضرت امیر فرمودند کار وسیله ای برای امرار معاش و ارتزاق نیست بلکه امانت محسوب می شود، حال کسی که این امانت را در سطح وزارت یا بالا و پایین تر بر عهده گرفته مسؤول است.

وی عنوان کرد: در جریان خوزستان رهبر معظم انقلاب هم تذکردادند که وقتی گرد و غبار و ریزگردها می آید واقعا زندگی مردم را تباه کرده است، این مسأله چند سال است که وجود دارد اما عملی نشده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: واقعا چقدر در همین جریان مردم خوزستان اذیت شدند با این که مردم این منطقه در جنگ تحمیلی بیش از همه استان ها خدمت و 24 هزار شهید به انقلاب هدیه کردند و در تمام صحنه ها حضور فعال داشتند اما وضع آن ها مناسب نیست.

وی اضافه کرد: کسانی که مسؤولیت دارند وظیفه سنگینی بر عهده آنان است و خدمت به مردم و در فکر مردم بودن باید اولویت کاری آن‌ها باشد و تمام تلاش هاشان در همین زمینه صورت بگیرد، برخی می گویند چرا این حرف ها را می زنید؟ در حالی که ما باید این دغدغه‌ها را بیان کنیم، این خود یک امر به معروف و نهی از منکر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار کاهش تورم در جامعه شد و از استدلال ضعیف برخی مسؤولان مبنی بر کاهش تورم انتقاد کرد و مضیقه اقتصادی، بیکاری و گرانی را بهترین سند برای نبودن کاهش تورم دانست و گفت: می گویند که تورم فلان شده؛ اما مردم این کاهش تورم را لمس نمی‌کنند، شما مدام در روزنامه می نویسید که تورم پایین آمده؛ اما در زندگی مردم لمس نشده و در برابر بیکاری، گرانی و سختی کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: ما درباره ربا و دیرکرد همواره می گوییم حرام است؛ اما بانک ها می گیرند، به ما می گویند چرا این سخن را تکرار می کنید؟، روزی نیست که نامه نداشته باشیم که چرا بانک ها از مردم دیرکرد دریافت می کنند، باید بگوییم و تکرار کنیم، بیان این سخنان خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

ارسال نظر: