دی‌میستورا:

قانون اساسی جدید سوریه باید شامل تمامی گروه‌های این کشور باشد

کدخبر: 2088785

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که هیچ کشوری نمی‌تواند به نیابت از ملت سوریه، قانون اساسی جدید این کشور را بنویسد و عملیات نوشته شدن قانون اساسی جدید باید شامل تمامی گروه‌های ملت سوریه باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از العربیه نوشت: در آستانه نشست ژنو درباره سوریه، "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه کنفرانس خبری برگزار کرد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: هرگونه پیشرفت در روند سیاسی در گروی حمایت از ادامه آتش‌بس در سوریه است و از دو طرف می‌خواهم که تلاش خود را در راستای جلوگیری از تشدید عملیات نظامی در جریان برگزاری کنفرانس ژنو 4 به کار بگیرند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اضافه کرد: قطعنامه 2254 درباره دولتی فراگیر غیر طائفه‌ای در سوریه صحبت می‌کند و موضوعات دولت، قانون اساسی و انتخابات در این قطعنامه ذکر شده است و نوشته شدن قانون اساسی در چارچوب صلاحیت ملت سوریه است.

وی تاکید کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند به نیابت از ملت سوریه، قانون اساسی جدید این کشور را بنویسد و عملیات نوشته شدن قانون اساسی جدید باید شامل تمامی گروه‌های ملت سوریه باشد.

دی میستورا گفت: قرار داده شدن هرگونه پیش شرط برای مذاکرات از سوی طرف‌ها مردود است و مطرح شدن هرگونه سخنان و اظهارات خصمانه در نشست ژنو 4 بعید نیست و قطعنامه 2254 سازمان ملل راهبرد اصلی در جریان مذاکرات ژنو 4 خواهد بود.

وی افزود که دولت جدید آمریکا برای تهیه کردن استراتژی جدید درباره سوریه به زمان نیاز دارد.

ارسال نظر: