گزارش کامل از نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

مدیریت کشور نیازمند تغییر است

کدخبر: 2088794

نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور هزاران نفر از اعضای استان‌ها و شهرستان ها و اقشار مختلف برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور سه هزار نفر نفر از اعضای استان‌ها و شهرستان ها و اقشار مختلف در مجموعه شهر آفتاب تهران آغاز شد.

چهره هایی چون حجت الاسلام رحیمیان، آیت الله موحدی کرمانی، محمدباقر ذوالقدر، محمدرضا باهنر، اسدالله بادامچیان، لاله افتخاری، محمد نبی حبیبی، جوکار، علیرضا مرندی، وحیددستجردی، آل اسحاق، عبدخدایی، شیبانی، میرتاج الدینی، حسین رضازاده، حداد عادل، ابوترابی فرد، زهره الهیان، سبحانی نیا، حاجی بابایی، سیدرضا تقوی، محسن رضایی، زاهدی، قادری، مصباحی مقدم، طالب زاده، الهه راستگو، مجتبی شاکری و ... در این مراسم حضور دارند.

-در نوبت عصر این مجمع هیات‌رئیسه منتخب اعضای شورای مرکزی جلسه مجمع عمومی جبهه مردمی را اداره و نسبت به اجرای بخش دوم انتخاب ۱۰ نامزد برتر ریاست‌جمهوری توسط اکثریت اعضای مجمع عمومی اقدام خواهند کرد.

این کاندیداهای معرفی شده و کسانی که خود اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، حدود ۵۰ نفر هستند که به رای همه اعضای مجمع عمومی گذاشته خواهند شد تا ۱۰ نامزد برتر مشخص شود.

-در افتتاحیه این مراسم تصویب مرامنامه و اساسنامه جبهه و انتخاب ۳۱ نفر اعضای شورای مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

- در ادامه هیّئت مؤسس جبهه شامل یحیی آلِ‌إسحاق، مهدی چمران، خسروی وفا، رحیمیان، روستا ازاد، طالب زاده، مهدی محمدی، مرندی و دستجردی در جایگاه مستقر شدند.

رحیمیان: نگران دل بستن به دشمن، عدم توجه به مشکلات معیشتی و جابجایی ارزش‌ها هستیم

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه مردمی که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: برگزاری اولین مجمع این جبهه در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بزرگ‌ترین مجموعه شهدای جهان که 33 هزار شهید در بهشت زهرا مدفون هستند، امری مبارک است.

وی تصریح کرد: آنچه موجب حضور نیروهای انقلاب با این جبهه شده، به دلیل دو مسئله است که باعث شده انگیزه‌ای شود تا هزاران هزار نفر در سراسر ایران با اشتیاق به این جبهه بپیوندند.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دغدغه‌ها باعث شده تا در شرایط فعلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل بگیرد، گفت: نگرانی اول دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی از عدم توجه به عدم تمرکز بر معیشت مردم، گرفتاری اقتصادی مردم و اشتغال و امثال این گرفتاری‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: در حالی که نظام اسلامی در درجه اول هدف و فلسفه وجودیش خدمت به مردم و رفع کاستی‌های مردم است.

وی دغدغه دوم برای شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب را بر زمین ماندن مطالبات رهبری دانست و عنوان کرد: آنجا که رهبر معظم انقلاب اظهار نگرانی و مطالبه کردند، کارها بر زمین مانده که نمونه‌های آن اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، مشکلات فضای مجازی و ده‌ها مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب همچنان بر زمین مانده است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌هایی از یکسو درباره جابجایی ارزش‌ها با ضدارزش‌ها و از سوی دیگر اعتقاد بر اینکه تنها راه درمان این دردها، مسئله وحدت و همدلی و همسویی مجموعه نیروهای انقلاب است، دلیل شکل‌گیری این جبهه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: دردمندان و دغدغه‌مندان و همه مومنانی که نگران آینده کشور و انقلاب هستند به این نتیجه رسیدند که باید دور هم و گرد یک جبهه جمع شوند و متحد شوند و به حل و فصل مسائل بپردازند.

وی با بیان اینکه این جبهه یک حزب جدید نیست، گفت: این جبهه به این دلیل حزب جدید نیست که خدای نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق‌های دیگر نیفزاید، بلکه این جبهه یک حلقه وصل، محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جبهه نقش پدری ندارد، بلکه برادرانه به دنبال حل دغدغه‌های موجود است.

وی تصریح کرد: این جبهه سعی دارد احزاب، جناح‌ها و اقوام را حول محور انقلاب، خط امام، پیروی از مقام ولایت و رهبری منسجم کند تا در راه رضای خدا و برای رفع مشکلات قدم برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: تاسیس جبهه یک کار جدیدی بود که تاکنون شکل نگرفته بود و امیدواریم این راه برای همیشه در جامعه استمرار یابد.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 و انتخابات شهر و روستا، گفت: هر چند این انتخابات پیش رو ایستگاه اول این جبهه است، اما اصل حرکت، انسجام نیروهای انقلاب زیر چتر مقام ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: این راه، راهی است که برای عبور از مشکلات آن باید وحدت ایجاد شود و آنچه در این ایستگاه باید مورد توجه قرار گیرد رسیدن به بهترین گزینه اصلح از میان گزینه‌ها برای جایگاه مسئولیت اجرایی کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه که نتوانست ملت ایران را در برابر تحریم‌های فلج‌کننده از پای در بیاورد، خط و مشی و زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود؛ همان شخصی که در منزلی استیجاری، موکتی را پهن کرده بود و از میهمانان میزبانی می‌کرد.

موحدی کرمانی: عقل و دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را انتخاب کرد

فارس گزارش داد: آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنجشنبه ۵ اسفند ماه ۹۵) در مجمع عمومی ملی جبهه مردم نیروهای انقلاب اسلامی در شهر آفتاب اظهار داشت: از تشکیل چنین جمعی عظیم، دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند خرسندم.

وی افزود: مردم خوب ما نشان دادند که حقیقتاً بصیر، موقع‌شناس و وظیفه‌شناس هستند و راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف مقدس راه درست را برمی‌گزینند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن حضور در پای صندوق‌های رأی نمونه‌های بصیرت ملت ایران است، گفت: یکی از نمونه‌های موقعیت‌شناسی و وظیفه‌شناسی مردم ما حضور پرجنب و جوش امروز برای انجام یکی از برنامه‌های بسیار خطیر یعنی انتخابات ریاست جمهوری است.

به اعتقاد آیت‌الله موحدی کرمانی، کسانی که برای انتخابات نامزد می‌شوند، چون از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، صالح هستند اما عقل دینی و تجربه اعلام می‌کند که باید اصلح را برگزید.

وی ادامه داد: کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای نخستین بار آغاز و انتخاب کرده، ساز و کار از پایین به بالا که این یعنی شروع از مردم باشد و مردم تصمیم‌گیری کنند چه کسی رئیس جمهور شود و این دستوری از بالا نیست بلکه حرکت از بطن مردم است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به حضار تأکید کرد: شما نمایندگان مردم انقلابی در سراسر کشور هستید و امروز به عنوان نمایندگان همه مردم ایران جمع شده‌اید تا انتخاب کنید که چه کسی رئیس جمهور باشد.

به گفته آیت‌الله موحدی کرمانی: روحانیت هم در این زمینه احساس وظیفه می‌کند که با ملت ایران همراه باشد و از هر آنچه که بیانش را لازم می‌داند مضایقه نخواهد کرد و حمایت خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه علما و روحانیت از خود چیزی ندارند، گفت: آنچه که علما و روحانیت دارند، سخن از انبیاء و رسول‌الله (ص) و ائمه (س) است و موظف هستند این سخنان را به گوش مردم برسانند به خصوص در مسائل مهم اجتماعی.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه باید شروع این حرکت را به شما تبریک گفت، ارزش این اقدام را بسیار بالا توصیف کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: شما تجمع کرده‌اید که نفر دوم در این کشور را انتخاب کنید چرا که نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم شخصی است که به عنوان رئیس جمهور به دست شما انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نفر دوم مملکت شخصی است که برای سرنوشت این کشور بعد از رهبری تصمیم‌گیری می‌کند و تصمیم او در مقام اجراست.

بر این باور است که رئیس قوه مجریه باید منویات، فرامین، دستورات و سیاست‌های کلی رهبری را اجرا کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: رئیس جمهور باید از حرص و طمع به دور باشد و نسبت به اسلام بینش قوی داشته باشد و همچون رهبری ساده‌زیست باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی رأفت با مردم دردمند بودن و فقر و بیچارگی جامعه آشنا با سیاست‌های جهان، خالی بودن از حُب دنیا و ترجیح دادن مردم نسبت به نزدیکان، خویشاوندان و باند خود و شجاع و نترس بودن را از خصوصیات بارز رئیس قوه مجریه عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه ولایت عمود خیمه نظام است، گفت: تا امروز هر توفیقی که به دسته آوردیم به واسطه از تبعیت از ولایت بوده و همچون که دیروز تابع امام بودیم، امروز تابع رهبری هستیم و همین سبب به خاک مالیده شدن بینی دشمن است و آنها نتوانستند غلطی بکنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: رئیس جمهور باید تابع محض ولایت فقیح در عمل و نه در شعار باشد و هر چند پیاده کردن منویات رهبری وظیفه هر ۳ قوه است اما مهمترین وظیفه بر دوش دستگاه قوه مجریه قرار داده شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: ما به برکت تبعیت از رهبری توانسته‌ایم تمام توطئه دشمن را خنثی و او را از پیچ و خم‌های صعب‌العبور عبور کنیم و از گرداب‌های مخوف خود را به ساحل آرامش برسانیم.

وی گفت: در پایان با ذکر دعایی گفت: از خداوند می‌خواهم که همچنان که وعده داده، به شما یاری برساند چرا که این انقلاب حاصل هزاران خون ریخته شده و شکنجه انسان‌های اسارت‌دیده است.

قرائت متن سوگندنامه جبهه مردمی

متن سوگندنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجمع ملی این جبهه که امروز در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد، توسط حجت‌الاسلام محمد رحیمیان رئیس هیأت مؤسس این جبهه قرائت شد و حضار نیز آن را قرائت کردند.

متن سوگندنامه بدین شرح است: من بعنوان عضو مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، با اعتقاد و ایمان راسخ به خداوند قادر متعال در برابر قرآن مجید و در پیشگاه شهیدان انقلاب به ذات اقدس الهی سوگند یاد میکنم که دوشاش برادران و خواهرانم در این جبهه تمام توان خود را برای پاسداری از انقلاب اسلامی و ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب و مکتب امام خمینی و اندیشه های مقام معظم رهبری و ادامه راه شهیدان به کار بندم و از تلاش و مبارزه برای اجرای فرامین معظم له و خدمت به مردم و محروم و مستضعفان و رفع فقر و فساد و تبعیض و تحفق عدالت و پیشرفت کشور عزیزمان ایران و مبارزه مستمر با ظلم و ظالم دمی نیاسم.

وحدت و انسجام درون جبهه انقلاب را ارج نهم و از هرگونه اقدام وحدت کشن و مخالف مبانی رهبری و اصول و ارزش های اسلامی و اخلاقی و آنچه در مرامنامه جبهه منعکس است اجتناب نمایم.

دستجردی: شرایط امروز کشور نیازمند تغییر است

مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد، گفت: 5 دی‌ماه امسال جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با هدف بازگشت به آرمان‌های انقلاب و مردم تشکیل شد که بیانیه تشکیل آن نیز قرائت شد.

وی افزود: تشکیل این جبهه با توجه به مشکلات کشور و تهدیدات بین‌المللی و تاکیدات و سفارشات و هشدارهای پی در پی مقام معظم رهبری بود.

وحید دستجردی گفت: تشکیل نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در حقیقت پاسخی بود به دغدغه‌های رهبر انقلاب که ما پیام ایشان را شنیدیم. این مردم انقلاب کردند که احکام اسلامی حاکم باشد و از یک رفاه نسبی اجتماعی برخوردار باشند و فرهنگ و عزت اسلامی در کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: اما آنچه امروز می‌بینیم بایستی تغییر کند و این کار جز با وحدت نیروهای انقلابی و مردمی که متاسفانه روز به روز به کنار رانده می‌شوند، میسر نیست.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مشکلات ناشی از بیکاری و رکود بی‌سابقه در کشور و مشکلات اجتماعی را شاهد هستیم و بایستی برای حل آنها دست به دست هم دهیم تا مشکلات اجرایی غیرکارآمد با کمک مردم و روحیه انقلابی‌گری حل شود.

وحیددستجردی افزود: به دنبال اعلام موجودیت حرکت مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در 5 دی‌ماه امسال، برای اولین بار بعد از 4 دهه مجامع شهرستانی تشکیل دادیم تا از تمرکزگرایی در مرکز خارج شویم. در بیش از 450 شهرستان مجامعی تشکیل شد تا نیروهای مردمی کنار گذاشته نشوند؛ همچنین برای شهرستان‌های 20 هزار نفره یک نماینده انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجامع استانی تشکیل شد و در هر استان از افراد شاخص انقلابی آن دعوت شد تا با تشکیل مجامع 25 نفری و انتخابات استانی از هر استان 8 نفر را انتخاب کنند که امروز شاهد حضور آنها هستیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین ما 27 قشر در کشور را شناسایی کردیم که اینها نیز مجامع مخصوص خود را تشکیل دادند و با انتخابات صورت گرفته در این مجامع ما 600 نفر را به عنوان نمایندگان اقشار در مراسم امروز داریم.

وحیددستجردی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تقریبا تمام شخصیت‌های ملی از این جبهه اعلام حمایت کردند که از این میان نیز 160 نفر در مجمع ملی این حزب حضور دارند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکنون بیش از 20 جلسه برگزار کردند تا اساسنامه، مرامنامه، راهکارهای اصولی مجمع و خصوصیات کاندیداهای ریاست‌جمهوری مورد نظر جبهه را مشخص کنند.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدا بنای کار جبهه بر این بود که کار با نظارت علما انجام شود، عنوان کرد: همه اسناد بالادستی جبهه با نظارت و رضایت علمای بزرگوار و تایید آنها در سامانه جمعی جبهه برای اظهارنظر و ارشاد هیئت موسس قرار داده شده است.

وحیددستجردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجمع امروز در حقیقت برگرفته از 50 هزار نفر از افراد شاخص انقلابی در سراسر کشور است که افراد حاضر به عنوان نمایندگان آنان در این جلسه حاضر شدند تا به هدف اصلی این مجمع عمومی و ملی و مردم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز در این مجمع بایستی در مورد اساسنامه و مرامنامه از حضار محترم نظر بخواهیم و انتخابات شورای مرکزی و جبهه و بعد از آن انتخابات کاندیدای مورد نظر را انجام دهیم.

سخنگوی هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان نوآوری‌های صورت گرفته در جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: برای اولین بار است که این جبهه کار را از پایین به بالا انجام می‌دهد که کار نو و بی‌بدیلی است و شهرستان‌ها حضور جدی‌تری نسبت به مرکز دارند و همه کارها نیز به جای آنکه پشت درهای بسته باشد، در پیش چشم مردم است.

وحیددستجردی در پایان تاکید کرد: این اولین بار است که اعضای هیئت موسس یک جبهه خودشان را در معرض رای مردم قرار می‌دهند. در زیرمجموعه‌های جبهه، کمیته‌های متعددی تشکیل شده و جبهه فقط به انتخابات ریاست‌جمهوری بسنده نکند، بلکه یک تشکیلات برای پایداری انقلاب اسلامی باشد.

حبیبی در جمع خبرنگاران: حزب موتلفه از ساز و کار "جبهه مردمی" حمایت می‌کند

تسنیم نوشت: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره سازوکار جبهه مردمی، گفت: ما از قبل اعلام کرده بودیم که از انجام این حرکت استقبال می‌کنیم و معتقدیم اصل هدف که ائتلاف نیروهای معتقد به انقلاب است، خوب و مقدس است.

وی افزود: از حرکت این جبهه و سازوکار آن حمایت می‌کنیم.

وحید دستجردی در جمع خبرنگاران: ۲۷ کاندیدای پیشنهادی امروز به رای مجمع عمومی جبهه گذاشته می شوند

مهر نوشت: مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی این جبهه در جمع خبرنگاران درباره نوع تعامل این جبهه با سعید جلیلی اظهار داشت: از میان آن ۵۰ نفری که از طرف ۳ هزار نفر اعضای مجمع عمومی معرفی شده بودند، تعدادی انصراف داده و نهایتا به ۲۷ نفر رسیدیم.

وی افزود: در میان این ۲۷ نفر که سعید جلیلی هم در آن حضور دارد، به آرای ۳ هزار نفر حاضر در مجمع عمومی امروز، گذاشته می شوند. اگر جز ۱۰ اول باشند، باید اسامی شان در مجمع عمومی دوم مطرح شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ۲۱ نفر اعضای شورای مرکزی که امروز مشخص می شوند، در فاصله مجمع اول و دوم با آن ۱۰ نفر مذاکره می کنند و اگر هر کدام از این ۱۰ نفر با توجه به رای خود، سازوکار جبهه را بپذیرند، در نهایت اگر در مجمع سوم فردی انتخاب شد، بقیه باید به نفع او کنار بروند.

محسن رضایی در جمع خبرنگاران:‌ برای من اتحاد نیروهای انقلاب مهمتر از کاندیداتوری است

تسنیم نوشت: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: مشکلات را با وحدت می‌توان حل کرد و امروز برای من وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مهمتر از کاندیداتوری است.

وی افزود:‌ از همه نیروهای انقلاب می‌خواهم که وحدت کنند و دست به دست هم دهند تا از مشکلات کشور عبور کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در جمع خبرنگاران: جامعه روحانیت مبارز، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را کاملاً تایید می‌کند

فارس نوشت: آیت الله محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز امروز و در حاشیه اولین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ممیزه این جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این است که حرکت آن از پایین به بالاست و آنچه تصویب می‌شود مصوبه مردمی است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: مشکلات مردم زیاد است و اهم آن بیکاری، رکورد و عدم بهره گیری از امکانات کشور است.

وی تصریح کرد: جامعه روحانیت این حرکت را کاملا تایید می‌کند و آن را حرکت ارزنده‌ای می‌داند و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد لذا آنچه را تصمیم بگیرند تایید می‌کنیم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امیدواریم اگر گروهی به این جبهه مردمی نپیوسته به آن بپیوندد چرا که این حرکت با اخلاص شروع شده و همه نیروهای انقلابی مخلص به این جبهه می‌پیوندند.

آغاز توزیع تعرفه ها برای انتخاب شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

هم اکنون در اولین مجمع ملی جبهه مردمی، تعرفه ها میان حاضرین در حال توزیع است.

مهدی چمران عضو هیات موسس این جبهه تاکید کرد اعضای هیات موسس نیز به رای گذاشته می شوند و در صورتی که حاضرین به هیات موسس رای دهند، آن افراد نیز در بین 30 نفر شورای مرکزی قرار خواهند گرفت.

حاجی‌بابایی در جمع خبرنگاران: کاندیدای نهایی "جبهه مردمی" را مردم مشخص می‌کنند

فارس نوشت: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شهر آفتاب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که با تفکر و اندیشه‌ای که اعلام شد مردم تصمیم بگیرند.

وی افزود: اگر مردم تصمیم گرفتند که هر فرد و یا شخصی برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند قطعا آن شخص می‌تواند موفق باشد.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: شخص تعیین شده از سوی مردم باید یک تیم کاری قدرتمند را معرفی کند و به میدان بیاورد تا مشکلات کشور و مردم را حل و رفع کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما میثاق‌نامه از اعضا تا چه اندازه می‌تواند تجربه‌های شکست گذشته را جبران کند، تصریح کرد: اینها همه نشان از این دارد که در گذشته ضعف‌هایی وجود داشت چون جامعه ما این را نمی‌پذیرد که ما یک الی دو نفر را به مردم معرفی کنیم و بعد به آنها بگوییم که تکلیف شده شما به این افراد رأی بدهید.

وی مشخص کردن کاندیدای نهایی تکلیف خود مردم با شاخص‌ها و معیارهای آنها است و هر فردی که مردم برای رای دادن به وی جمع‌بندی کرده‌اند قطعا دارای پشتیبان خوبی خواهد بود.

حاجی بابایی به برخی از مشکلات جامعه اشاره و تاکید کرد: چگونه می‌توان تحمل کرد که یک مستمری بگیر کمیته امداد 80 هزار تومان و یک نفر هم با مستمری 100 میلیون راضی نشود و بگوید هنوز حق من داده نشده است. بنابراین نظام را با این نحوه و مدل نمی‌توان ادامه داد و باید اصلاح شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاصله طبقاتی بین مردم باید به اندازه تعریف شده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: نباید منتظر این بود که طی روزهای آینده کاندیدای نهایی مشخص شود بلکه تا روز رای‌گیری هر لحظه ممکن است برنامه، تصمیم و موقعیت خاص وجود داشته باشد.

حاجی بابایی درباره مذاکره با جبهه پایداری نیز خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها برای تعامل و مذاکره با عزیزانمان به کار گرفته شده است، چون باید همه در یک جبهه واحد حرکت کنند. ما امیدواریم که این موفقیت شکل بگیرد.

در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی پیش‌نویس اساسنامه "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" تصویب شد + متن کامل

تسنیم نوشت: نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در مجموعه شهر آفتاب تهران با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه آغاز شد.

در این مجمع، پیش‌نویس اساسنامه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تصویب شد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

حداد عادل در جمع خبرنگاران: تیم کاری نامزد واحد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز به مردم معرفی می‌شوند

فارس نوشت: غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم صبح امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شهر آفتاب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حضور همه نیروها حکایت از این دارد که این وحدت دست نیافتنی نیست و انشاءالله ما بتوانیم در موعد مقرر به یک نامزد واحد برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما نیز به عنوان کاندیدا در رأی‌گیری امروز حضور دارید یا خیر، گفت: خیر، بنده نامزد نیستم و اصلا اعلام آمادگی هم نکردم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که برای انتخابات سال 96 برنامه مشخص تبلیغاتی در دستور کار دارید یا خیر که سال 92 تکرار نشود، گفت: بالاخره کار سیاسی با این فراز و نشیب‌ها همراه است بنابراین یک جریان سیاسی زنده و بالنده همیشه تجربه‌اندوزی می‌کند و از گذشته برای مسیر بهتر در آینده درس می‌گیرد و ما نیز سعی می‌کنیم با جمع‌بندی تجربه‌ها راه بهتری را انتخاب کنیم.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساز و کاری را ارائه دارید که شخصی در لحظه آخر بازی را به هم نریزد، تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به پیروزی امیدوار هستید، اظهار داشت: بله، امیدواریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم در پاسخ بر این اساس که جریان مقابل را چگونه می‌بینید، گفت: به نظر بنده پیش‌بینی زود است و ما فعلا بیش از آنکه در صدد گمانه‌زنی باشیم به فکر تامین سازوکارهای اساسی برای رسیدن به وحدت در بین همه نیروهای انقلاب و رسیدن به نامزد واحد هستیم.

حداد عادل تاکید کرد: انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری قابل مقایسه نیست و تفاوت ماهوی دارد؛ بنابراین ما برای اینکه اتفاقات سال 92 اتفاق نیفتد تلاش کردیم که با تشکیل این جبهه به وحدت برسیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار شده که با نامزد نهایی تیم کاری به مردم معرفی کنیم ساز و کار آن چگونه است، گفت: این یکی از نوآوری‌های جبهه مردمی انقلاب اسلامی است که مردم بدانند به یک فرد واحد رأی نمی‌دهند یعنی اینگونه نیست که مردم ندانند این شخص تا یک هفته قبل نداند می‌خواهد چه کاره شود و بعد سرنوشت کشور را به دست یک دولت بسپارد ما تلاش می‌کنیم که مجموعه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همراه نامزد خود به مردم معرفی کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری بر این اساس که آیا شما هم در ترکیب کابینه نامزد نهایی قرار می‌گیرد یا نه، اظهار داشت: این مسائل ثانوی است.

حداد عادل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای دارید که وحدت به معنی واقعی کلمه تحقق یابد و افرادی همچون آقای جلیلی هم به جبهه بپیوندند، خاطرنشان کرد: از همه دوستان اصولگرا دعوت کرده‌ایم که به این جبهه وحدت‌بخش بپیوندند؛ بنابراین وظیفه ما همین است.

در نخستین مجمع ملی؛ پیش‌نویس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصویب شد + متن کامل

تسنیم نوشت: پیش نویس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین مجمع ملی این مجمع تصویب شد. متن کامل این مرامنامه به شرح ذیل است:

انقلاب اسلامی ایران با تجربه ای که از سالها حاکمیت جمهوری اسلامی کسب کرده به سرمایهای ارزشمند از دستاوردهای فکری و عملی دست یافته است. هر اندازه که میدان تاثیر و عمق نفوذ انقلاب اسلامی افزون تر میشود، چالشهای پیش روی انقلاب نیز جدیتر و سازمان یافته‌تر می‌شود. در چنین شرایطی نیاز به سازماندهی جدیدی در نیروهای انقلاب اسلامی به نحوی که بتواند وحدت همه نیروها و تشکلهای انقلابی، بصیرت ژرفتر و مشارکت هوشمندانهتر مردم را تامین کند احساس می‌شود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر پایه درک عمیق شرایط موجود برای گشودن راهی هموارتر به سوی آیندهای بهتر تشکیل شده است.

الف- مبانی اعتقادی:

اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مبانی پنجگانه زیر اعتقاد و ایمان راسخ دارند و حاضرند در راه آنها تلاش و تا بذل جان فداکاری نمایند.

1- اسلام ناب محمدی؛ بدان گونه که در اندیشههای امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) متجلی شده و در آثار و افکار شاگردان راستین و پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (ره) تبیین گشته است.

2- انقلاب اسلامی؛ آن حقیقت زنده و جاری که از نهضت امام خمینی(ره) در سال 1342 آغاز و در بیست و دوم 1357 به پیروزی رسید و با امداد و نصرت الهی تا انقلاب جهانی امام عصر ارواحنا له الفداء استمرار 1357 بهمن توقف نمیپذیرد و انشاالله زمینه ساز ظهور آن حضرت خواهد بود. این امر، به عنوان ثمره و ، خواهد داشت دستاورد ایمان و اعتقادات مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی است و جبهه خود را متعهد به حفظ، تقویت و تداوم آن میداند.

3- نظام جمهوری اسلامی؛ که حکومتی برخاسته از مبانی انقلاب اسلامی و مبتنی بر اسلام و مردم سالاری دینی است و اصول و مبانی آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده، الگوی مطلوب حکمرانی از نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

4- ولایت فقیه عادل جامع الشرائط؛ به عنوان محور و آموزه اصلی فلسفه سیاسی اسلام، اصل اصیل و اساسی اعتقادی و سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که در آغاز نهضت اسلامی و در پیروزی انقلاب، در اطاعت از امام خمینی ظهور یافت و امروز در اطاعت از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یافته است.

5- خدمت به مردم؛ مقصود از بعثت انبیاء و حاصل از تلاش پیشوایان دین برای تشکیل حکومت اسلامی دست، یافتن به سعادت مردم، خدمت به آنها و تامین اعتلای معنوی و رفاه مادی جامعه به همراه ترویج اخلاق و فضائل انسانی بوده است.

ب- ارزش های اساسی:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اعتقاد کامل به مبانی اعتقادی، به ارزشهای زیر که برآمده از آموزههای دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی و نمایانگر فرهنگ عمومی جبهه و معرف هویت آن است، عمیقاً باور و التزام دارد:

1- تقوا محوری و اخلاق مداری؛ عمل به اوامر و نواهی الهی و موازین اخلاق اسلامی

2- دفاع از انقلاب اسلامی؛ ایستادگی بر گفتمان انقلاب، مکتب امام خمینی(ره) و اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری(مدظله)

3- استقلال طلبی؛ عزتمندی و ایستادگی در مقابل قدرتهای سلطهگر و تمامیتخواه جهانی و منطقه‌ای

4- آزادی خواهی؛ آزادگی و دفاع از آزادیهای مشروع انسان‌ها

5- مردم محوری؛ از مردم، با مردم و برای مردم بودن؛ دغدغه خدمت صادقانه به مردم و اهتمام به حل مشکلات آنها

6- عدالت خواهی؛ مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و دفاع از حقوق عامه

7- استکبار ستیزی؛ مبارزه دائمی با استکبار و حمایت از مظلومان و مستضفعان جهان و مقاومت اسلامی

8- کرامت انسانی؛ پاسداشت منزلت و حقوق اسلامی- انسانی بشر

9- آرمان خواهی؛ تعالی طلبی، چشم دوختن به افقهای دور و قله‌های بلند تعالی و پیشرفت

10- وحدت گرایی؛ جذب حداکثری و دفع حداقلی

11- قانون گرایی؛ نظم‌پذیری و انضباط تشکیلاتی

12- مشارکت پذیری؛ جمع‌گرایی و پایبندی به عقل جمعی در تصمیم‌گیری و اقدام

13- ایثارگری و فداکاری؛ ترجیح منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی، گروهی و طایف‌های

14- تحول خواهی؛ نوگرایی و مبارزه با ایستایی و کهنگی

15- جوان گرایی؛ اقبال به نشاط، انرژی، امید، صفا و اخلاص جوانان

16- شایسته سالاری؛ شایسته گزینی، شایسته پروری و محوریت سرمایه انسانی

17- مسئولیت پذیری؛ داوطلبی و پیشگامی در انجام مأموریت و خدمت

18- نقادی و نقد پذیری؛ نقد منصفانه امور و پذیرش انتقادهای مشفقانه

ج- اصول سیاست ورزی:

رفتار سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مبتنی بر اصول زیر است:

1- تلازم سیاست و دیانت(سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست) و حاکمیت تقوا و اخلاق 1 اسلامی بر رفتار سیاسی

2- مرزبندی، شدت و ایستادگی در برابر دشمنان و رحمت، شفقت و مصادقت با مردم، دوستان وهمراهان

3- حفاظت و صیانت از اصل نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن و مبارزه بی امان برای رفع نقص‌ها، و اصلاح ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های آن

4- وحدت گرائی، فراجناحی بودن و عبور از دسته‌بندی‌های تفرقه آمیز قبیله‌ای به نحوی که بتواند موجبات هم افزایی و فعالیت همه نیروها و تشکل های معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را فراهم آورد.

5- فساد ستیزی و مبارزه بی امان با علل، عوامل و مظاهر فساد

6- ترکیب تجربه، مهارت و پختگی نسل اول و دوم انقلاب، با نشاط، تحرک و انرژی جوانان (نسل سوم)

7- مردمی بودن که مستلزم گستردگی حضور جبهه در سراسر کشور و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت همه قشرهای مردم در تعیین سرنوشت، سازندگی، پیشرفت کشور و تصمیم گیریهای مهم سیاسی است.

8- مدیریت به‌روز و کارآمد مبتنی بر روش‌های نوین علمی و تیکه بر دانش و مهارت نخبگان و متخصصان و 8 بهره‌گیری از دستاوردهای جدید آنها در اداره شئون مختلف کشور

د- اصول حاکم بر برنامه های عملی

سیاست‌های کلی نظام که با اشراف و هدایت مقام معظم رهبری تدوین و به تأیید و یا تصویب معظم له رسیده است، منظومه جامعی از ارزش‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای اداره امور کشور در حوزه‌های مختلف است که در بسیاری موارد توسط دولت‌ها به مرحله اجرا نرسیده و یا به درستی اجرانشده‌اند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اجرای مفاد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را راه حل بسیاری از مشکلات کشور دانسته و بر اجرای آن توسط دولت ها و دستگاه‌ها تأکید و پیگیری می‌نماید.

1- چشم انداز: جمهوری اسلامی ایران درافق 1404

2- اقتصاد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اصل 2 قانون اساسی، اشتغال، تولید ملی و حمایت از کار و 44 سرمایه ایرانی، انرژی، امنیت اقتصادی، مسکن، کشاورزی، صنعت، اصلاح الگوی مصرف، منابع طبیعی، منابع آب، معدن، حمل ونقل، سرمایه گذاری، مالی، سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه، محیط زیست

3- مدیریت و برنامه‌ریزی: سیاستهای کلی مدیریت و نظام اداری، آمایش سرزمین، سیاست‌های کلی برنامه‌های پنج‌ساله

4- فرهنگ و ارتباطات: نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سیاست‌های کلی شبکه‌های اطلاع رسانی رایانهای، ارتباطات مخابراتی وپستی، ترویج وتحکیم فرهنگ اخلاق، فرهنگ ایثار وجهاد، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات.

5- اجتماعی: سیاست‌های کلی خانواده، شهرسازی، اقوام ومذاهب، مشارکت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، سلامت، جمعیت، وحدت و همبستگی ملی.

6- قضائی: سیاست‌های کلی قضائی با تاکید بر سلامیت دستگاه قضایی، حفظ شان و استقلال قوه قضاییه و دفاع از حقوق و کرامت انسانی شهروندان

7- امنیت و دفاع: سیاست‌های کلی امنیت ملی در پنج حوزه (داخلی، خارجی، دفاعی، فرهنگی واقتصادی) پدافند غیرعامل، خودکفائی دفاعی و امنیتی با تاکید بر تقویت نیروهای حافظ نظم و امنیت و رزمندگان مدافع امنیت کشور در خارج از مرزها

8 - علم وفناوری: نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی رشد و توسعه فناوری، تحول در نظام آموزش و پرورش، علم وفناوری، رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی.

بادامچیان: "جبهه مردمی" با برگزاری مجمع امروز کارش را پرقدرت آغاز کرد

تسنیم نوشت: اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که انسجام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: این مجمع شروع فعالیت ماست و همین که یک مجموعه بتواند در ابتدای تاسیس خود چنین جمعیت پرشوری را با نظم خوب مدیریت کند مسئله بسیار ارزشمندی است.

وی درباره تمکین کردن به نظر جبهه در رابطه با کاندیدای نهایی گفت: در صورتی که اعضای مرکزی جبهه به اتحاد آراء برسند، طبعا ما نیز تمکین خواهیم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره نحوه عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه بدون دلیل شخصی را از پیش ردصلاحیت نمی‌کند، بلکه مشکلات قانونی و تخلفات گذشته اشخاص است که باعث ردصلاحیت آنها توسط شورای نگهبان می‌شود.

نقوی‌حسینی: کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب به همراه تیمش مشخص می‌‌شود

تسنیم نوشت: سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: هدف جبهه مردمی این است که با یک سازوکار جمعی کار را پیش ببرد و معتقد است که باید از پایین به بالا حرکت کرد.

وی افزود: این جبهه در مرحله اول با انتخاب شورای مرکزی‌ بنا دارد نامزدهای ریاست‌جمهوری مدنظر خود را پالایش کند؛ قرار است از بین جمع امروز 10 نفر در مرحله اول به عنوان کاندیدای این جبهه انتخاب شده و پس از آن در مرحله بعدی 5 نفر از این افراد انتخاب شده و نهایتا به یک نفر واحد برسند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب بنا دارد با یک تابلو وارد انتخابات شود، یعنی فردی که وارد عرصه انتخابات می‌شود تیم و برنامه‌های خود را در عرصه‌ مختلف سیاسی، اقتصادی و... معرفی کند و کاندیدای ریاست‌جمهوری جبهه حتما باید به این مواضع وفادار باشد و این حرکت خوبی است که نامزد انتخابات با تیم و برنامه مشخص وارد عرصه انتخابات شود.

مصباحی‌مقدم: حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب راهی برای انتخاب بهتر در انتخابات ریاست جمهوری است

فارس نوشت: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، امروز پنجشنبه پنجم اسفند در حاشیه اولین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: جامعه روحانیت مبارز از سناریوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با کمال میل حمایت می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: هر حرکتی که بتواند نیروهای انقلاب را گرد هم بیاورد و وسیله‌ای برای انتخاب بهتر باشد مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز قرار خواهد گرفت و حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز مصداق چنین اقدامی است.

آل‌اسحاق: جبهه مردمی هنگام اعلام کاندیدا تیم وی را هم معرفی می‌کند

فارس نوشت: یحیی آل اسحاق عضو هیئت موسس جبهه‌ مردمی نیروهای انقلاب در حاشیه نخستین مجمع ملی این جبهه با اشاره به مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات روز کشور گفت: در این دوره ریاست جمهوری عمده ترین مشکلات در زمینه اقتصادی است که این مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل داخل محدودیت های بین المللی و ساختار و تدابیر اقتصادی ما است.

وی افزود: ما علی رغم اینکه بنیان های اقتصادی خوبی داریم خروجی مناسبی از این بنیان ها نداریم.

آل اسحق با تاکید بر اینکه دولت آینده شرایط سختی را پیش رو خواهد داشت خاطرنشان کرد: اولویت دولت آینده باید مسائل اقتصادی باشد ضمن اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی هم نقش تعیین کننده ای را دارد که همه این مشکلات با محوریت مسائل اقتصادی حل می شود.

وی با اشاره به برنامه های جبهه مردمی نیروهای انقلاب در زمینه مسائل اقتصادی گفت: اساس کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب را مسائل اقتصادی در حوزه مردمی و همچنین زمینه‌هایی چون بیکاری،فساد و مسایل بانکی است.

عضو هیئت موسس جبهه‌ مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای اقتصاد هم تیم و هم برنامه دارد که اصول کلی برنامه هم 24 بند اقتصاد مقاومتی است و هدف این است که عملا این 24 بند در قالب 24 پروژه در کشور پیاده سازی شود.

وی درباره عملکرد دولت در استان خوزستان بیان داشت: در خوزستان اتفاق طبیعی رخ داده که بخشی از آن مربوط به داخل کشور و برخی دیگر از خارج از کشور است، این موضوع یک موضوع قدیمی بوده و باید از اول برای این استان برنامه ریزی صورت می‌گرفت، یعنی اینکه سازمان محیط زیست باید به این استان بیشتر توجه می‌کرد. آل‌اسحاق افزود: در استان خوزستان باید یک سری برنامه ‌های زیر بنایی تدوین و اجرا شود که این موضوع نیاز به همت دارد و توان زیاد دارد. البته در بودجه 96 مجلس شورای اسلامی یک بخش از درآمدهای نفتی به این موضوع اختصاص پیدا کرد، حال که بودجه آن تصویب شده امیدواریم یک کار زیر بنایی اجرایی شود تا مردم خوزستان که سرمایه گذاری عظیم در انقلاب و دوران انقلاب کرده‌اند مشکلشان حل شود. عضو هئیت موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان می‌توان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را در انتخابات آینده موفق دانست، گفت: اگر ما امیداور نبودیم که اصلا این کار را شروع نمی‌کردیم. وی در خصوص ویژگی‌های نامزد اصلح بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی یکسری ویژگی‌های عمومی دارند که مشخص است، اما یکسری ویژگی‌های دیگر بر اساس اساسنامه و مرامنامه جبهه مشخص شده است، کسانی که نامزد می‌شوند باید واقعیت‌های علمی و فنی را بدانند و این واقعیت ها باید زیر پوشش آرمان‌های انقلاب باشد.

آل اسحاق ادامه داد: نامزد انتخاباتی باید به واقعیت‌های آرمان‌گرا مسلط باشد و باید زیر پرچم انقلاب کار کنند.

عضو هئیت موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: از جمله خصوصیات جبهه مردمی انقلاب اسلامی این است با معرفی شدن کاندیدای ریاست جمهوری تیم او نیز معرفی شود که این موضوع کمتر در کشور اتفاق افتاده است، این تیم از کارشناسان منتخب در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب می‌شوند و بعد از انتخاب به مردم معرفی خواهند شد تا مردم اعتماد کامل را پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان به گونه ای برنامه ریزی کرده‌اند که اتفاقی مانند انتخابات مجلس رخ ندهد، گفت: ما از برنامه‌های انتخاباتی جبهه راضی هستیم و مطمئن هستیم که اتفاقات گذشته باعث شده تا نیروهای انقلابی با این که به این سرعت دور هم جمع شوند.

عضو هئیت موسس جبهه مردمی انقلاب اسلامی افزود: اعضای جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی نفر به نفر به صورت مردمی از استان‌های و شهرستان‌های مختلف در این مجمع حضور دارند.

باهنر: کاندیدای نهایی جبهه پیروان امام و رهبری همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است

فارس نوشت: محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز پنجشنبه پنجم اسفند در حاشیه اولین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به این که برای وحدت باید سازوکاری داشت، گفت: این بار نیروهای انقلابی تلاش کردند مجموعه فعالان انقلابی را دور هم جمع کردند.

باهنر با اشاره به سخنان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی مبنی بر اینکه وحدت ما فلسفی نیست، افزود: قرار نیست ما از مواضع خود دست برداریم و ممکن است اختلاف نظر هم داشته باشیم اما در اینجا بحث همدلی و همراهی در انتخابات ریاست جمهوری را داریم و باید به رقابت سالم و اخلاقی و عادلانه پرداخت.

وی اظهار داشت : هرکس را ملت خواست باید به نتیجه انتخابات تمکین کنیم و هرکس رای نیاورد نباید در خیابان دنبال رای باشد و جبران کند.

باهنر تاکید کرد: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی درباره کاندیداتوری بقایی نیز گفت: برخی افراد آهن هستند و آهنربا می‌تواند آنها را جذب کند اما برخی دیگر اینطور نیستند.

رئیس جبهه پیروان امام و رهبری در پایان گفت: همه همکاری می‌کنیم و شاید خدا خواست و از دل این جبهه یک حزب فراگیر و قوی بیرون آمد.

اسامی ۲۱ کاندیدای جبهه مردمی برای انتخابات ۹۶/ امروز؛ انتخاب ۱۰ نفر از ۲۱ نفر

نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» دقایقی پیش در مجتمع شهر آفتاب با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور آغاز شد.

در این همایش آیت‌الله موحدی کرمانی، حجت‌الاسلام رحیمیان و مرضیه وحیددستجردی سخنرانی کردند.

در این نشست اسامی 30 نفر کاندیدای حضور در جمع نفرات مدنظر این جبهه برای ریاست‌جمهوری سال آینده (انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم) مشخص شدند که نهایتا از این 30 نفر، 9 نفر انصراف دادند و حالا قرار است که تا پایان امروز، 10 نفر از این 21 نفر به عنوان کاندیداهای مورد نظر جبهه مردمی برای انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب شوند.

اسامی 22 نفر باقی مانده به شرح ذیل است:

1 - مهرداد بذرپاش

2 - علی نیکزاد

3 - سعید جلیلی

4- حمیدرضا حاجی‌بابایی

5 - محمد خوش‌چهره‌جمالی

6 - محسن رضایی

7 - سیدابراهیم رئیسی

8 - علیرضا زاکانی

9 - علیرضا زالی

10 - محمد مهدی زاهدی

11 - مسعود زریبافان

12 - سید عزت‌الله ضرغامی

13 - محمد عباسی

14 - ابراهیم عزیزی

15 - سیدپرویز فتاح

16 - رستم قاسمی

17 محمدباقر قالیباف

18 - محمدحسن قدیری ابیانه

19 - شاهین محمدصادقی

20 - غلامرضا مصباحی مقدم

21 - سیدمصطفی میرسلیم

چمران: ۱۰ نامزد جبهه مردمی باید انصراف کتبی خود را به نفع نامزد نهایی اعلام کنند

فارس نوشت: مهدی چمران در نشست بعد از ظهر اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ١٠نامزد جبهه مردمی باید تعهد بدهند در صورتی که کاندیدای نهایی نبودند انصراف خود را کتبا اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه سازوکارهایی فراهم شده که اهل تسنن هم در شورای مرکزی حضور داشته باشند، اظهار داشت: تعدادی گفتند ما آمادگی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نداریم و بنابر این آن افراد حذف شدند و به 22نفری رسیدیم که کتابچه آن در مجمع عمومی پخش شد.

چمران در ادامه گفت: حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی اعلام انصراف دادند و از همه افرادی که ایشان را پیشنهادداده بودند تشکر کردند،‌ از این رو اکنون 21نفر باقی مانده و مجمع عمومی باید به 10نفر از این تعداد رای دهد.

در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب؛ ضوابط و شاخص‌های نامزدهای جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

فارس نوشت: ضوابط و شاخص‌های نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در اولین مجمع عمومی جبهه مردمی که امروز در محل مجتمع شهر آفتاب تهران برگزار شد، به اعضای مجمع عمومی برای رأی‌دهی اعلام شد.

بر این مبنی شروط لازم و اولیه برای انتخاب این نامزدها بدین شرح است؛

1- برخورداری از شرایط قانونی مندرج در قانونی اساسی و قوانین عادی.

2- پاکدستی و سلامت مالی (خود نامزد و اطرافیان درجه یک وی) و پاکدامنی و سلامت اخلاقی.

3- معرفت و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی (ص).

4- تقوا، زُهد و صداقت.

5- تعهد و تبعیت از رهبری و انتظام به اجرای مطالبات معظم‌له.

6- برخورداری از روحیه، تفکر و عمل انقلابی.

7- سلامت همه‌جانبه جسمی، روحی و روانی و خستگی‌ناپذیری.

8- شرط تحصیلات از دید جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای نامزد انتخابات، کارشناسی ارشد یا معادل آن است.

همچنین شاخص‌های عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای رأی‌دهی به نامزدهای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری به شرح ذیل است؛

1- توان و سابقه مدیریت و کارآمدی اجرایی با ضریب اهمیت 1.5

2- ساده‌زیستی با ضریب اهمیت 1.3

3- شجاعت، استکبار‌ستیزی و عدالت‌خواهی با ضریب اهمیت 1.1

4- برخورداری از برنامه و تحول‌گرا بودن با ضریب اهمیت 1.1

5- روحیه کار جمعی و تشکیلاتی، سعه صدر و اعتقاد به استفاده از همه ظرفیت‌ها با ضریب اهمیت 1.3

6- هوشمندی، بصیرت و اشراف به راهبردهای دشمن با ضریب اهمیت 1.3

7- مقبولیت اجتماعی و امکان رأی‌آوری با ضریب اهمیت 1.5

8- اعتقاد به مرام‌نامه، اساسنامه و ساز و کارهای جبهه با ضریب اهمیت 1.5

9- داشتن برنامه و راه‌حل ملموس برای حل مشکلات اصلی جامعه (از جمله بیکاری، رکود، گرانی، مسئله بانک‌ها، پیشرفت اقتصادی و...) با ضریب اهمیت 1.5

10- توان ایجاد اجماع در جریان انقلابی و نداشتن مخالفین جدی درونی با ضریب اهمیت 1.1

11- داشتن تمایز موثر با نقاط ضعف رقیب انتخاباتی با ضریب اهمیت 0/2

12- عدم دوقطبی‌سازی سیاسی کاذب با ضریب اهمیت 1.2

پناهیان: سال‌ها تشکیل مجموعه‌ای مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب به تاخیر افتاده است

فارس نوشت: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز پنجشنبه پنجم اسفند در اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود، گفت: تشکیل یک مجمع از نیروهای انقلابی که به صورت تشکیلاتی و مردمی شکل گرفته مقدس است.

وی تصریح کرد: هرچند سال‌ها تشکیل چنین مجموعه‌ای به تاخیر افتاده است اما از ضرورت تشکیل این اقدامات چیزی کم نمی‌کند.

پناهیان گفت: باید شیوه سیاست‌ورزی در نظام ما اعتلا پیدا کند؛ خارج از تشکیلات اخلاق، موضع سیاسی درست و برادری کردن هنر نیست.

وی با تصریح بر این که با ولایتمداری انفرادی، ولایت ولی‌الله الاعظم محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنیم که تاکنون اشتباه می‌کردیم؛ سیاست‌ورزی را تازه آغاز کرده‌ایم، چون تشکیلات مرحله آغازین ولایتمداری است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ضعفا در تشکیلات از استعداد اقویا بهره خواهند برد و این به نفع همه خواهد بود، گفت: افرادی که خودخواه هستند اعتقادی به کار تشکیلاتی ندارند؛ ما هنوز تشکیلاتی زندگی کردن را نیاموخته‌ایم و در زندگی هم لَنگ همین معنا هستیم.

وی ادامه داد: کمترین بودجه در کشور بودجه تعاونی است؛ به عبارتی ما تاکنون اهل تعاون راه انداختن نبوده‌ایم.

پناهیان زیباترین نوع ایثار را زندگی تشکیلاتی خواند و گفت: وقتی انسان در فضای تشکیلات قرار گرفت، گویی همه زندگی خود را فدای مؤمنان کرده است.

وی با تأکید بر این که وجود جبهه‌ای همچون «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» را از انتخابات ٩٦ مهمتر می داند، بیان داشت: تداوم و تکامل این تشکیلات مهمتر از نتایج انتخابات است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تشکیلات می‌تواند با آسیب‌های موجود جامعه برخورد کند، گفت: تنها چیزی که عمر ٤ ساله ندارد و تا اوج پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت کار تشکیلاتی است.

وی تصریح کرد: برای جامعه ما زشت است که بگویند بعد از مناظره‌ها همه چیز تعیین می‌شود.

پناهیان گفت: مردم بی‌پناه ما باید به کدام تشکیلات پناه ببرند؟ مردم نشان دادند که به پاتوق‌های سیاسی احزاب نمی توانند اعتماد کنند.

دقایقی پیش؛ مجمع ملی جبهه مردمی به پایان رسید

دقایقی پیش نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که از صبح امروز در محل نمایشگاه شهر آفتاب در حال برگزاری بود به پایان رسید.

قرار است اسامی نهایی منتخبین اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب متعاقبا اعلام شود.

حجت‌الاسلام رحیمیان: ۱۰ کاندیدای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اوایل سال آینده اعلام می‌شوند

فارس نوشت: حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عضو هیات مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز در حاشیه اولین مجمع ملی این جبهه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی گفت: ١٠ کاندیدای اولیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع عمومی اعلام می‌شوند.

عضو هیات مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: دومین مجمع عمومی جبهه مذکور اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: