برنامه گالری‌های تهران در آخرین ماه سال

کدخبر: 2088808

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی، آخرین ماه سال ۹۵ را آغاز کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی بابک اطمینانی با عنوان «گستره‌های ارگانیک» گشایش می‌یابد. اطمینانی در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این نمایشگاه ششم اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «دستان ۲+» به نشانی خیابان فرشته، شماره ۸۲، طبقه ۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفند از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

دانشکده پزشکی دانشگاه تهران

نمایشگاه مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی با عنوان «تاثیر تغذیه بر آناتومی» هشتم اسفندماه ساعت ۱۰ در سالن سیتی‌سنتر دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به نشانی خیابان قدس، خیابان پورسینا، ورودی شمالی دانشگاه تهران افتتاح می‌شود.

مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ اسفند، هر روز (به‌جز پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها) از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به محل برپایی آثار مراجعه کنند.

موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاه استادان آبرنگ ایران (رنگاب) در گالری خیال موسسه صبا برپا می‌شود. در این نمایشگاه، ۲۰۰ اثر آبرنگ از ۱۶ هنرمند برجسته آبرنگ کشور در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

افتتاحیه این نمایشگاه ششم اسفندماه ساعت ۱۶ در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود و همزمان کتاب «شهر هشتم» که شامل گزیده آثار نقاشان آبرنگ ایران شامل ۱۶ هنرمند و ۳۰۰ اثر آبرنگ رونمایی خواهد شد. بزرگداشت استاد پرویز ایزدپناه از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه نمایشگاه آبرنگ خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا ۱۶ اسفندماه هر روز به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی ورودی شرقی: خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، ورودی غربی: خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادارن مظفر، شماره ۱۲۵، موسسه فرهنگی - هنری صبا، گالری خیال مراجعه کنند.

***

نمایشگاه نقاشی‌های طیبه کازرونی با عنوان «تهران چنار» تا ۱۱ اسفندماه در تالار استاد لرزاده موسسه صبا میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۲۰ اثر این نقاش با ویژگی‌های امپرسیونیستی در معرض نمایش قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هر روز به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵، موسسه فرهنگی هنری صبا تالار لرزاده مراجعه کنند.

***

همزمان با برپایی همایش علمی - پژوهشی «آجر و آجرکاری» در فرهنگستان هنر، نمایشگاهی مرتبط با این همایش برپا شده است. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ تصویر از مجموعه‌های شخصی پنج عکاس و متخصص هنر آجرکاری ایرانی به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه همایش ملی آجر و آجرکاری در هنر و معماری ایران تا ۱۳ اسفندماه در نگارخانه آینه در موسسه فرهنگی هنری صبا، میزبان علاقه‌مندان به سرگذشت یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای ایرانی خواهد بود.

گالری ساربان

احمد وکیلی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی خود را پس از هفت سال برگزار می‌کند. این نمایشگاه با عنوان «سی و سه» شامل مروری بر آثار سی‌وسه سال تجربه چاپ دستی احمد وکیلی است. همزمان با افتتاح نمایشگاه از کتاب «وکیل‌آباد» که به زندگی و آثار احمد وکیلی می‌پردازد، رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه «سی و سه» ششم اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ساربان» به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، شماره ۱۳۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۶ اسفند هر روز (به‌جز سه‌شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است.

گالری دلگشا

«رویای مردگان» نمایشگاه نقاشی مهسا محمدی است که از ٢٩ بهمن‌ماه ساعت ١٦ در گالری دلگشا برپا شده است. ٤٠ قاب با محوریت «مرگ» که همه در سال گذشته با تکنیک آبرنگ، اکریلیک، مدادرنگی و ماژیک روی کاغذ و مقوا کشیده شده‌اند، در سایزهای مختلف نمایش داده می‌شوند.

علاقه‌مندان برای دیدن «رویای مردگان» می‌توانند تا ۱۷ اسفندماه هر روز از ساعت ١٢ تا ٢٠ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ مراجعه کنند.

گالری آریانا

نمایشگاه مفهومی و ویدئوآرت بهاره افشاری با عنوان «دچار» گشایش یافته است. این بازیگر، نقاش و طراح لباس، قضاوت را دستمایه آثارش قرار داده و با این عنوان، سراغ چهره‌های مطرحی مانند رضا کیانیان، مهران مدیری، آیدا سرکسیان (همسر احمد شاملو)، یاس (یاسر بختیاری)، فرزندان اکبر هاشمی، برانکو ایوانکوویچ، شمس لنگرودی، پوران درخشنده، ناصر محمدخانی، آمنه بهرامی، مسعود ده‌نمکی، رضا رشیدپور و حسین محجوب رفته و نظر آن‌ها را درباره این موضوع جویا شده و آن را در قالب ویدئوآرت، عکس و حجم ارائه داده است.

نمایشگاه «دچار» تا ششم اسفندماه در گالری «آریانا» به نشانی الهیه، انتهای مریم شرقی، فرشته، شماره ۹ برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از این نمایشگاه دیدن کنند.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه سالانه گالری «فرشته» با آثاری از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و نقاشی، در نگارخانه این مجموعه فرهنگی ـ هنری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه سالانه شامل آثاری از بهمن فرمان‌آرا، لیلی رشیدی، قباد شیوا، مهتاب فیروزآبادی، پریوش گنجی، منوچهر نیازی، امیرحسین ابن‌الدین، هانیبال الخاص، مائده میری، کیوان بیرانوند، نسیم تقی‌پور، وحید چمانی، افشین چیذری، رکن‌الدین حائری‌زاده، شیدا حسن‌زاده، طاهره خوش‌نشین، فیروزه دادفر، سعید رفیعی‌منفرد، همایون سلیمی، سیوا شهباز، پریچهر طیبی، الهام عظیمی، نفیسه عمران، شیوا عینی، مینا غفاری، دنا فرح آذری، بهمن محمدی، دانیال ملانوروزی، سوگند نبی، علی ندایی، احسان نصری و عادل یونسی است.

این نمایشگاه ششم اسفندماه ساعت ۱۶ در نگارخانه شهر کتاب فرشته به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، شماره ۱۶۷۱ افتتاح می‌شود و هر روز (به‌جز شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سبحان

محمدرضا جوادی‌نسب در تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی‌خط خود نقوش هندسی بناهای معروف تاریخی را روی بوم آورده است. حدود ۱۵ اثر در ابعاد و اشکال مختلف در این نمایشگاه ارائه می‌شوند. این کارها از طول و عرض یک متر تا ۱/۵ متر و به‌شکل مربع، مستطیل، دایره و چند ضلعی هستند. تکنیک آثار هم ترکیب مواد، اکریلیک و مرکب است.

این نمایشگاه ششم اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «سبحان» به نشانی کامرانیه شمالی، جنب دامپزشکی، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، شماره ۴ گشایش می‌یابد و از ۸ تا ۱۳ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری نقش جهان

نمایشگاهی از آثار نقاشی پوپک محسنین با عنوان «مکتب قاجار» گشایش می‌یابد. محسنین فارغ‌التحصیل رشته عکاسی دانشگاه هنر و معماری است که به‌دلیل علاقه به نقاشی‌های مکتب قاجار، به فراگیری نقاشی در این رشته پرداخته و در عین حال، سعی کرده، ایده‌پردازی‌های خودش نیز در نقاشی‌هایش غالب باشد.

این نمایشگاه ششم اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نگارخانه شنبه‌ها تعطیل است.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه «دست‌سازه‌های دارما» به نیت معرفی پویش‌ها و تحسین الگوهای نوین در هنرهای سنتی و کاربردی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه مجالی برای دو بانوی هنرمند نگین گلچین‌پور و آبنوس البرزی که با ارائه‌ آثارشان، الگوهای نوینی را از هنرهای صناعی و کاربردی به‌نمایش بگذارند.

نمایشگاه «دست‌سازه‌های دارما» ششم اسفندماه از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اسفندماه در گالری «مس‌نگار» به نشانی خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ برپا خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال با ارائه آثاری در زمینه عکس، پوستر و کاریکاتور در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته است. نمایش عکس‌هایی از رحلت آیت‌الله رفسنجانی و فاجعه پلاسکو از بخش‌های ویژه این دوره از جشن تصویر سال است.

نمایشگاه چهاردهمین جشن تصویر سال از اول تا ۲۰ اسفندماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

نمایشگاه «بانوان خوش‌نویس ایران» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

گالری مژده نمایشگاه نقاشی‌خط‌های فریبا نصیریان و کیارش یعقوبی با عنوان «سی مرغ کهن» افتتاح شده است. در این نمایشگاه ۲۷ اثر نقاشی‌خط با تکنیک میکس‌مدیا شامل اشعاری از شعرای بزرگ ایران مانند حافظ، سعدی و مولانا را با خط نستعلیق روی بوم به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های «سی مرغ کهن» تا ششم اسفندماه در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، زنگ ۱ هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۲ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ویستا

نمایشگاه چاپ دستی، کلاژ و مجسمه‌های ثمیلا امیرابراهیمی با الهام از نقش‌مایه‌های ایرانی گشایش یافته است. این هنرمند در نمایشگاه خود نمای کامل و جامعی از فعالیت خود روی نقش‌مایه‌های باستانی ایران را به‌نمایش گذاشته است.

این هنرمند در کنار نمایشگاه که در آن ۳۷ چاپ دستی و کلاژ، ۳۲ مجسمه و ۱۳ مونوپرینت را به‌نمایش درآورده، کتابی هم با عنوان «باستانی‌ها» در ۱۰۴ صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده است.

نمایشگاه مروری بر دو دوره کار چاپ دستی و مجسمه‌های چوبی ثمیلا امیرابراهیمی تا ۱۵ اسفندماه در گالری «ویستا» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱۱ برپاست. گالری پردیس ملت

نمایشگاه فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در گالری پردیس ملت افتتاح شده است و ۲۰۰ هنرمند با بیش از ۳۰۰ اثر در آن حضور دارند.

از جمله هنرمندانی که در این دوره از فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران آثارشان به نمایش و فروش گذاشته شده، می‌توان به کامبیز درمبخش، کتایون مقدم، عربعلی شروه، آریا اقبال، رضا بانگیز، اسدالله کیانی، بهزاد شیشه‌گران و سیروس آقاخانی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای دیدن و خرید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۳ اسفند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

آرت سنتر

نمایشگاهی از آثار دوره‌های مختلف کاری محمدعلی ترقی‌جاه افتتاح شده است. در این نمایشگاه که مروری بر دوره‌های مختلف کاری این هنرمند است، ۳۰ اثر از آثار ترقی‌جاه به نمایش درآمده است.

نمایشگاه آثار ترقی‌جاه تا ۱۰ اسفند در آرت‌سنتر باغ به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان میزبان علاقه‌مندان است.

ارسال نظر: