رئیس سازمان انرژی اتمی:

نباید به ترامپیسم اجازه رخنه به حوزه سیاست داخلی کشور دهیم

کدخبر: 2088857

صالحی با تاکید بر ضرورت حفظ همگرایی در کشور گفت: ما نباید اجازه دهیم ترامپیسم به حوزه سیاست داخلی ما رخنه کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ضرورت حفظ همگرایی در کشور گفت : ما نباید اجازه دهیم ترامپیسم به حوزه سیاست داخلی ما رخنه کند.

علی اکبر صالحی روز پنجشنبه در همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی افزود: آنها منتظر شکاف در سیاست ما و به دنبال زیر سوال بردن تفکر انقلابی ما هستند.

وی با اشاره به این که ترامپیسم ایجاد شکاف در حاکمیت را دنبال می کند، گفت: آنها ایجاد شکاف را با ایجاد یاس و نیز بر هم زدن احساس امنیت، القای حس افزایش فساد و القای حس رواج بی عدالتی در کشور دنبال می کنند.

صالحی بیان کرد: متاسفانه ما خودمان یاس را در جامعه ترویج می دهیم، مطبوعات و رسانه های ما فکر می کنند اگر جنبه های منفی موضوعات را رواج دهند درست است، البنه بیان نقاط ضعف نیز برای رفع اشکالات ضروری است اما نقاط مثبت نیز باید بیان شود.

وی با اشاره به این که برهم زدن امنیت در کشور آرام آرام انجام می شود، بیان کرد: احساس امنیت در جامعه از خود امنیت مهمتر است، همچنین در مکانیسم القای حس افزایش فساد نیز باید توجه داشت که مقوله فساد به دو بخش تقسیم می شود؛ یکی ادراک فساد و دیگری واقعیت فساد است، اکنون ادراک فساد در مردم 77 درصد است و واقعیت فساد در کشور 11 درصد است .

صالحی بیان کرد: بحث حقوق های نجومی و زمین های نجومی در جامعه برای افزایش حس فساد بیان شده است که موجب می شود مردم همه مسوولان را به دیده افراد فرصت طلب ببینند، این ظلم است.

وی با اشاره به این که رسانه ها جهت دهی افکار عمومی را انجام می دهند ادامه داد: باید با توجه به ترامپیسم و نیز با توجه به شرایط حساس انتخاباتی که در پیش داریم، در اظهارات، شعارها و بیانات خود دقت داشته باشیم.

*** احزاب باید منافع ملی را در اولویت منافع حزبی قرار دهند

صالحی تاکید کرد: باید احزاب و گروه ها دقت داشته باشند که رقابت های سیاسی ما حول منافع ملی و نه منافع حزبی باشد، منافع ملی را در اولویت منافع حزبی قرار دهند. رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این که برخی برجام را نقد می کنند، ادامه داد: قبل از برجام کشتیرانی تجاری و نفتکش های ما در بنادر خوابیده بودند اما الان کشتی های ما کار می کنند و بحث بیمه های آنها نیز برقرار شده است، چرا ما نمی خواهیم بپذیریم که قبل از برجام 800 هزار بشکه نفت صادر می کردیم اما الان 3 میلیون و 500 بشکه نفت و میعانات نفتی صادر می کنیم .

وی یادآور شد: مسولان ما باید برجام را خیلی بزرگ نمی کردند و مطالبه گری خود را نگه می داشتیم، چرا که الان توقع بسیار شده است، بعد از برجام 384 تن به ذخایر کیک زرد در یک سال اضافه شده است، کل ذخایر کیک زرد ما 550 تن است که حدود 60 درصد در این یک سال به ذخایر اضافه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به رفتارها و سیاست های ترامپ با ایران، اگر دقت نکنیم و واکنشی عمل کنیم در دام ترامپیسم خواهیم افتاد، اکنون چیزی که باب شده مقابله به مثل است، ویزا نمی دهد ما نیز ویزا ندهیم، در حالی که مقابله به مثل ما نباید عین هم باشد، باید مقابله به مثل ما طوری باشد که واکنش ما را حس کند، مقابله به مثل باید نامتقارن باشد.

وی افزود: اگر حسن استفاده از فرصت پیش آمده به عمل آید، طلایی ترین دوران بعد از انقلاب را خواهیم داشت، برجام سر و سامان گرفته، قدرت نظامی و امنیت ملی ما به اوج خواهد رسید و محیط پیرامونی ما مستعد تعامل فراگیر با ما خواهند شد، یعنی مجبورند با ما همراهی کنند چون اقتدار و جایگاه ایران بالاخره روشن است .

وی گفت: اما اگر غافل شویم، احتمالا بزرگترین آسیب خارجی بعد از انقلاب به ما تحمیل می شود، البته این ها در بعد تحریم های مادی بوده ، اعتقاد ما این است که هرجا در آستانه دره بودیم برگشته ایم وبالاخره ما به بعد دیگری نیز اعتقاد داریم.

صالحی افزود: این انقلاب، انقلابی است که با شعار الله اکبر شروع شد، درست است که ما قدر، قیمت حقیقی این شعار را ندانسته ایم، اما بستر ایجاد شده ، بستری اسلامی است که در آن حرکت می کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: