رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

معاملات مسکن در دی و بهمن ۴۰ درصد کاهش یافت!/ برای رونق مسکن باید تا انتخابات ریاست جمهوری صبر کنیم

کدخبر: 2088923

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۴۰ درصدی حجم معاملات مسکن در دی و بهمن سال جاری در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی حجم معاملات مسکن در دی و بهمن سال جاری گفت: در بهمن ماه سالجاری در پایتخت حدود ۱۷ هزار و ۴۶۷ قرارداد خرید و فروش و ۱۶ هزار و ۷۶۱ قرارداد اجاره به ثبت رسید این درحالی است که در دی ماه سال ۹۵، ۱۹ هزار و ۲۷۱ قرارداد خرید و ۱۶ هزار و ۲۱۶ قرارداد اجاره به امضا رسیده است.

عقبایی ادامه داد: نگاهی به آمار حجم معاملات مسکن در دی و بهمن سالجاری نشان دهنده آن است که تعداد قراردادها در هر دوماه نسبت به آذرماه سالجاری افزایش داشته اما با این وجود تعداد قراردادها در دی و بهمن سال ۹۵ در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییر محسوسی نداشته است.

به گفته وی، در نخستین روز اسفندماه هم ۵۰۸ قرارداد خرید و فروش و ۶۳۶ قرارداد اجاره در پایتخت ثبت شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: روند ثبت معاملات در دی و بهمن ماه سالجاری در تهران مناسب بوده است اما این موضوع در مورد قراردادهای کل کشور مشاهده نمی شود اگر چه انتظار می رود که این سیر صعودی به شهرهای دیگر به ویژه مراکز استان ها و سپس شهرهای کوچکتر منتقل شود.

وی تصریح کرد: در دی ماه سالجاری، تعداد قراردادهای موجود در سامانه املاک و مستغلات کشور حاکی از آن است که ۵۹ هزار و ۵۸ واحد مسکونی خرید و فروش شده و ۵۳ هزار و ۸۵۵ قرارداد اجاره هم امضا شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران به حجم معاملات مسکن کل کشور در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: ۵۵ هزار و ۲۲۲ قرارداد خرید و ۵۳ هزار و ۳۳۰ قرارداد اجاره به ثبت رسیده است و در نخستین روز اسفند هم یکهزار و ۸۴۸ قرارداد خرید و یکهزار و ۹۸۹ قرارداد اجاره امضا شده است.

عقبایی بیان کرد: پیش بینی می شود که سال ۹۵، پایان رکود بخش مسکن باشد و در سال ۹۶ و پس از برگزاری انتخابات شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

ارسال نظر: