منابع نظامی یمن اعلام کردند

پدافند هوایی یمن جنگنده اف-۱۶ سعودی را ساقط کرد/ اصابت موشک هدایت‌شونده به کشتی جنگی عربستان

کدخبر: 2089045

منابع نظامی یمن ساعاتی پس از انتشار خبر سقوط یک جنگنده اردنی وابسته به ائتلاف عربستان علیه یمن، اعلام کردند، پدافند هوایی یمن یک جنگنده "اف-۱۶" را ساقط کرده‌ است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس به نقل از پایگاه خبری "الیمن الیوم" نوشت: نیروهای ارتش یمن و انصارالله یک فروند کشتی جنگی وابسته به ائتلاف سعودی را در سواحل استان الحدیده هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمن گزارش داد که یگان موشکی هدایت‌شونده ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله یک فروند موشک را هنگامی به سمت کشتی جنگی عربستان شلیک کردند که این کشتی تلاش می کرد به سواحل منطقه الخوخه در استان الحدیده نزدیک شود.

منبع یمنی می گویند که موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

چندی پیش یمن موفق شد یک فروند ناوچه ساخت فرانسه عربستان را در سواحل غربی یمن هدف قرار بدهند و آن را دچار آسیب جدی کنند به طوری که عربستان آن ناوچه را به ساحل جده انتقال داد و از کار خارج کرد.

«پدافند هوایی یمن» یک جنگنده اف-16 ائتلاف سعودی را ساقط کرد

فرماندهی ائتلاف عربی ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی روز جمعه 14 فوریه، از سقوط یک فروند جنگنده «اف-16» اردن در خاک عربستان خبر داد و علت آن را نقص فنی اعلام کرد.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن به خبرگزاری یمن «سبأ» گفته که پدافند هوایی یمن موفق شده یک جنگنده اف.16 وابسته به ائتلاف عربستان را در جبهه نجران (در جنوب غرب عربستان) ساقط کند.

این منبع یمنی اشاره‌ای به جزئیات این مسئله نکرد. اما پیشتر عبدالملک الحوثی در آخرین سخنرانی خود هشدار داد که پدافند هوایی یمن از این پس جدی‌تر با حملات هوایی عربستان مقابله خواهد کرد.

همزمان با اعلام خبر رسمی و بیان علت نقص فنی آن، برخی کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر این علت را بعید شمره بودند و سقوط جنگنده را ناشی از قدرت پدافندی یمن دانسته بودند (جزئیات بیشتر).

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با اعلام این خبر گزارش داد که جنگنده اف 16 اردن بر اثر نقص فنی دچار سانحه شد و در منطقه نجران عربستان سقوط کرد.

کشور اردن نیز یکی از کشورهای عضو ائتلاف عربی ضد یمنی به سرکردگی عربستان است که در جنگ عربستان علیه یمن شرکت دارد.

ارسال نظر: