امیری در نشست "حماسه امید":

ایرانی در اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ در عرصه بین‌المللی عزت نداشت/ با انتخاب روحانی امید در جامعه ما رشد کرد

کدخبر: 2089488

معاون پارلمانی رئیس جمهور وضعیت کشور در اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ را آشفته و نابسامان خواند و خاطرنشان کرد: ایرانی در عرصه بین‌المللی عزت نداشت و قطعنامه‌های سنگینی از سوی سازمان ملل برای کشورمان صادر شده بود و هر روز شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران بودیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور شامگاه امروز (دوشنبه 9 اسفند) در نشست فراکسیون امید ویژه سالگرد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل وزارت ارشاد با اشاره به آنچه تفرقه و انشقاق پیش از انتخابات سال 92 و نیز انتخابات سال 94 مجلس شورای اسلامی خواند، گفت: در آن مقطع شاهد ترویج بی‌اخلاقی در نهادی بودیم که امام راحل از آن به عنوان عصاره فضائل ملت یاد می‌کردند و یادمان نمی‌رود که چه سخنانی از تریبون مقدس مجلس می‌شنیدیم که حتی نقلش هم ملال‌آور است.

وی وضعیت کشور در اواخر سال 91 و اوایل سال 92 را آشفته و نابسامان خواند و خاطرنشان کرد: ایرانی در عرصه بین‌المللی عزت نداشت و قطعنامه‌های سنگینی از سوی سازمان ملل برای کشورمان صادر شده بود و هر روز شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران بودیم.

امیری از تحمیل شرایط سنگین به کشور به واسطه ایران‌هراسی در مقطع پیش از سال 92 سخن به میان آورد و گفت: در آن زمان کسبه بازار با دلار معامله می‌کردند چرا که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نبود.

وی ادامه داد: تا اینکه در سال 92 به همت همه دلسوزان نظام معتقد به آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری و کار تاریخی که آقای عارف کرد به رغم‌همه نا امیدی‌هایی که وجود داشت آقای روحانی با گفتمانی که مطرح کرد انتخاب شد و همین شرایط باعث شد که امید در جامعه ما رشد کرده و مردم به روند توسعه در کشور امیدوارتر شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه گفت: در مرحله دوم با افرادی در مجلس مواجه بودیم که مطالبی مطرح می‌کردند که در شأن نظام نبود اما خوشبختانه با انتخابات پرشکوهی که در سال 94 برگزار شد مجلسی معتقد به آرمان‌های امام و رهبری شکل گرفت.

امیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از نظر جامعه شناختی قابل تحلیل ذکر کرد و اظهارداشت: فراکسیون‌های خوبی در این مجلس شکل گرفت از جمله فراکسیون امید که یکی از فراکسیون‌های قوی و تأثیرگذار مجلس بوده و تبلور پیام تغییری است که مردم به دنبال آن بودند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: باید گله‌گذاری‌های کوچک را کنار بگذاریم و «امید ملی» ایجاد شده در انتخابات سال 92 را در انتخابات سال 96 به «عشق ملی» تبدیل کنیم.

ارسال نظر: