وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران:

نباید اجازه داد فضای سایبر در اختیار سازندگان آن قرار گیرد

کدخبر: 2089562

وزیردادگستری بیان کرد: نباید اجازه دهیم کنترل و مدیریت فضای سایبر در اختیار سازندگان آن قرار گیرد و باید آن را به نحو صحیحی کنترل کنیم.

به گزارش «نسیم آ نلاین»، فارس نوشت: مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه همایش رویارویی با جرائم سایبری در جمع خبرنگاران در رابطه با پرسش خبرنگاری مبنی بر بالارفتن میزان جرائم و پرونده ها در حوزه سایبری اظهار داشت: درحال حاضر افزایش جرائم سایبری از نظر اندازه زیاد شده ولی در مقایسه با فعالیتی که در حوزه فضای مجازی در حال انجام است رقم زیادی نیست.

پورممحمدی افزود: در حال حاضر خدماتی که در فضای مجازی به کاربران و افراد جامعه داده می شود، منجر به ایجاد رفاه گسترده ای در سطح جامعه شده که خوشبختانه افراد جامعه نیز از آن بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: باید از تمام عواملی که در حوزه سایبری و تامین امنیت آن درحال فعالیت هستند تشکر و قدردانی کرد.

وزیردادگستری عنوان کرد: در راستای تامین امنیت فضای مجازی کاربران، متخصصان و طراحان بسیار به سلامت و امنیت این فضا فکر میکنند و درحال حاضر هزینه های زیادی نیز در این زمینه صرف می شود.

پورمحمدی گفت: خوشبختانه پلیس فتا ظرف 5 - 6 سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و همپای تحولات تکنولوژی جلو آمده است.

وی افزود: باید توجه کرد که بخشی از جرائم مانند سرقت و تجاوز مشابه است و تنها مکان آن فرق دارد که این جرائم در قانون جرم انگاری شده اند ولی فضای سایبر فضایی متفاوت است.

وزیر دادگستری ادامه داد: آنچه مهم است شناسایی و پیدا کردن آدرس ها و راهکارهای مناسب در حوزه سایبر است چرا که بخشی از مشکلات فضای سایبر در حوزه شناسایی است که این امر نیازمند تکنولوژی مناسب خود است.

پورمحمدی با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری همایش ها در حوزه فضای مجازی و شفافیت در این زمینه، مطرح کرد: ما به توسعه جرم انگاری فکر نمیکنیم زیرا تاکنون این همه عناوین مجرمانه ساختن موجب کاهش جرائم نشده است و افزایش تعداد پرونده ها و زندانی ها نیز به کاهش جرائم کمکی نکرده است.

وی گفت: در حوزه سایبر بسیار خوشبین هستم چون تکنولوژی سایبر اشراف بیشتری را در اختیار قرار می دهد و درصورتی که از فضای سایبر خوب بهره مند شویم نفع آن بیشتر از ضرر آن خواهد بود.

وزیردادگستری بیان کرد: نباید اجازه دهیم فضای سایبر در اختیار سازندگان آن قرار گیرد و باید آن را به نحو صحیحی کنترل کنیم.

وی گفت: پلیس فتا توانایی فنی بسیار بالایی دارد و کارشناسان و متخصصان زیادی در این حوزه فعالیت می کنند، همچنین دسترسی های ما نیز بیشتر شده است که بر همین اساس مجرمین باید احساس خطر کنند.

ارسال نظر: