معاون درمان وزارت بهداشت:

سالانه ۱۰۰ هزار ایرانی دچار سکته مغزی می‌شوند

کدخبر: 2089776

حاجی آقاجانی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰ هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند، گفت: ۵۵ بیمارستان در ۲۵ تخت مجهز به تخت SCU شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمد حاجی آقاجانی در نهمین کنگره بین‌المللی استروک با اشاره به اینکه سکته مغزی در ایران دومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود، گفت: سالانه 100 هزار ایرانی دچار سکته مغزی می‌شوند.

وی افزود: سکته مغزی امروزه تا حدود زیادی درمان‌پذیر بوده و می‌توان گفت با اقدامات به موقع می‌توان از مرگ و عوارض ناشی از سکته مغزی جلوگیری کرد. همچنین کنترل فشار، قند و چربی خون در این زمینه در جهت پیشگیری از سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه جهت درمان سکته مغزی در کشور برنامه‌های گسترده‌ای از یک سال پیش آغاز شده است، افزود: 55 بیمارستان در 25 شهر برای درمان سکته حاد مغزی مجهز به امکانات خاص شده‌اند و به عبارتی مثل بیماران قلبی که در بیمارستان به CCU می‌روند بیماران دچار سکته مغزی به بخش SCU می‌روند.

حاجی آقاجانی گفت: درمان‌های نوین برای این افراد جهت رفع عوارض سکته مغزی برایشان ارائه می‌شود و از داروهای خاص نیز جهت رفع لخته خون در مغز بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این داروها در بیمارستان‌های منتخب وجود دارند که داروهای پیشرفته‌ای بوده و در جهت کمک به بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین کد سماء برای اورژانس پیش‌بیمارستانی تعریف شده که انتقال سریع بیمار به بیمارستان صورت گیرد ولی به طور کلی در زمینه درمان سکته مغزی در مرحله ابتدایی هستیم ولی تلاش می‌شود که خدمات نوین با پیشرفت زیاد ارائه شود.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 2 هزار و 400 دستگاه آمبولانس در دولت جدید به امکانات درمانی افزوده شده که برخی از این آمبولانس‌ها مجهز به ICU بوده و در واقع در جهت کمک به بیماران ترافیکی، قلبی و سکته‌های مغزی موثر هستند.

ارسال نظر: