در جمع خبرنگاران:

واکنش وزیر بهداشت به نسخه‌های میلیاردی پزشکان: وارد حاشیه نمی‌شویم

کدخبر: 2089804

وزیر بهداشت در واکنش به اظهارات مطرح شده در خصوص نسخه‌های میلیاردی برخی از پزشکان گفت: هر جا که ندانسته وارد حاشیه شده‌ایم مردم ضرر کرده‌اند و این مسائل حاشیه است و ما وظیفه اصلی‌مان را انجام داده‌ایم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدحسن هاشمی در حاشیه نهمین کنگره سکته مغزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت رفاه اعلام کرده برخی از پزشکان با تجویز نسخه‌های میلیاردی هزینه‌های زیادی را برایمان می‌تراشند، گفت: این مسائل حاشیه است و وارد حاشیه‌ها نمی‌شویم همچننی وظیفه اصلی خود را انجام داده و یاد گرفته‌آیم از فرصت استفاده کرده و به مردم خدمت ارائه کنیم.

وی افزود: امیدواریم مردم از خدمات ما راضی باشند همچنین باید توجه داشت هر کجا که ندانسته وارد حاشیه شده‌ایم مردم ضرر کرده‌اند.

وی در ادامه در ارتباط با موضوع سکته مغزی و جایگاه ایران در درمان این بیماری تصریح کرد: در این زمینه هنوز با استاندارد کشورهای پیشرفته فاصله داریم ولی اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است. همچنین آمبولانس‌های ویژه‌ای برای بیماران سکته مغزی در نظر گرفته‌آیم.

وزیر بهداشت گفت: اکنون تعدادی آمبولانس داریم ولی عوامل متعددی دست به دست هم دادند تا در کشور کار انجام نشود، چرا که در ابتدای این دوره اقداماتی برای ورود 2500 آمبولانس انجام دادیم که متأسفانه به نام حمایت از تولید داخل اجازه ورود ندادند و تنها تا کنون 1500 آمبولانس از این تعداد وارد شده است.

هاشمی گفت: باید بدانیم که توجه به تولید داخل امری ضروری است اما در بخش بهداشت اصرار بیجا سبب آسیب به مردم می‌شود و این در حالی است که مردم انتظار دارند در این حوزه آخرین دستاوردها در اختیارشان باشد چرا که مسئله مرگ و زندگی در میان است.

وی با اشاره به اینکه ما مقداری از اهدافمان عقب مانده‌ایم، گفت:‌تا امروز نتوانسته‌ایم از محل تعهدات داخلی حتی یک آمبولانس تهیه کنیم اما از طریق تعهدات خارجی هزار دستگاه آمبولانس وارد شده است.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه ناوگان آمبولانس هوایی نیز در حال حاضر 30 پایگاه داریم که فعلا برای آنها از بالگرد نظامی استفاده می‌شود که امیدواریم در آینده نزدیک بالگرد مخصوص اورژانس که ویژه حمل بیمار است و کوچک‌تر بوده بتوان استفاده کرد.

ارسال نظر: