وزیر دادگستری:

اشتغال یکی از دغدغه‌های کشور محسوب می‌شود

کدخبر: 2089823

مصطفی پورمحمدی گفت: اشتغال هنوز یکی از دغدغه‌های ایران محسوب می‌شود و نرخ بیکاری نیز بیش از ۱۲ درصد گزارش شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز در اولین همایش خیرین اشتغال کشور که در مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته ارم برگزار شد، اظهار داشت: مسأله اشتغال در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امروز افراد متولد دهه 70 مدارک تحصیلی خود را دریافت کرده‌اند و آماده دریافت شغل هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان بیکاری افزایش یافته و نمی‌توان آن را انکار کرد، گفت: در این راستا ایجاد 700 هزار شغل در کشور فعالیت ویژه‌ای است که سبب شده ایران رتبه پنجم جهان در حوزه اشتغال را به خود اختصاص دهد.

پورمحمدی با بیان اینکه برخی از نقدها به دولت این است که توجه بیشتری به مسائل خارجی می‌شود، اضافه کرد: در این دولت آمارها نشان داده که میزان اشتغال، صادرات و تولید نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: انتقادهای مختلف سبب شده تا دولت تلاش بیشتری داشته باشد اما به نظر می‌رسد کم‌لطفی و بی‌انصافی نسبت به فعالیت‌های دولت بسیار است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه میانگین سن دانشمندان ایران در فضای سایبری کمتر از 30 سال است بیان کرد: ایران از نظر تعداد فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و این امر در دوره تحریم صورت گرفته است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه دشمن با نگاه تلخ و سیاه ایران را بزرگ می‌بیند، یادآور شد: رشد کشور در سه ماهه پاییز با نفت 8.9 درصد بوده و بدون نفت 6.4 درصد است.

وی افزود: رشد کشور در 9 ماهه گذشته با نفت 7.2 و بدون نفت 5 درصد بوده، همچنین رشد در خدمات 5.4 درصد، در صنعت 10.5 درصد و در کشاورزی 57 درصد بوده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: اشتغال هنوز یکی از دغدغه‌های ایران محسوب می‌شود و نرخ بیکاری نیز بیش از 12 درصد گزارش شده است.

ارسال نظر: