رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

تکمیل صحن حضرت زهرا (س) تا پایان سال آینده/ این صحن بزرگ‌ترین پروژه مذهبی جهان اسلام است

کدخبر: 2089845

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بخش زیارتی صحن حضرت زهرا(س) تا خرداد سال آینده آماده می‌شود و کل صحن نیز تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سایت "فرهنگ نیوز" نوشت:

حسن پلارک با اشاره ساخت صحن حضرت زهرا (س) گفت: پیشرفت این پروژه بسیار خوب بوده و یک طبقه از قسمت زیارتی آن در اختیار زائران قرار گرفته و طبقه بالای آن نیز تا عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: تا خردادماه سال آینده بخش زیارتی صحن به طور کامل آماده می‌شود و بخش غیر زیارتی آن نیز تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: برای عید نوروز تقریبا 6 هزار متر به فضای کنونی حرم اضافه می‌شود.

پلارک درباره اعتبارات موردنیاز برای تکمیل پروژه صحن حضرت زهرا (س) بیان داشت: تا پایان پروژه به 120 تا 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که البته این میزان تامین اعتبار شده است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: صحن حضرت زهرا (س) بزرگ ترین پروژه مذهبی جهان اسلام در حال حاضر به شمار می رود و از سوی دیگر در عراق و ایران پروژه عمرانی با این وسعت نداریم که حدود 300 هزار مترمربع زیربنا داشته باشد، البته همه مهندسان،. کارمندان و کارگران این پروژه ایرانی هستند و هم اکنون حدود هزار و 800 نفر از افرادمان در عراق مشغول انجام ابن پروژه هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطر نشان کرد: کل مصالح به کار رفته برای ساخت این صحن ایرانی است و به تعبیر آیت الله علم الهدی با ساخت صحن حضرت زهرا (س) امام علی از شرمندگی حضرت فاطمه (س) بیرون آمده است.

ارسال نظر: