حاج عبدالباقی عنوان کرد:

امام زمان(عج) حضرت زهرا(س) را چگونه معرفی می‌کند

کدخبر: 2089903

یک استاد دانشگاه گفت: اگر فارغ از نظر جنسیت به حضرت زهرا(س) نگاه کنیم، امام زمان (عج) می‌فرمایند: ما حجت خدا بر شما مردم هستیم اما مادر ما فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر ما است. این سرمایه‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: فاطمه حاج عبدالباقی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در برنامه آفتاب شرقی گفت: از نظر زن بودن، فاطمه زهرا (س) سید النساء العالمین است. مگر ما در کل دنیا چند تا مریم داریم که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وَاصْطَفَاکِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِینَ» طبق روایات، حضرت مردم، سیده زنان عصر خودش بود ولی فاطمه زهرا (ص) سیده زنان جهان در همه اعصار است.

وی اظهار داشت: اگر فارغ از نظر جنسیت به حضرت زهرا(س) نگاه کنیم، از امام زمان (عج) روایت است که می‌فرمایند: ما حجت خدا بر شما مردم هستیم اما مادر ما فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر ما است. این سرمایه‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. حجت خدا بر 12 امام و ام الائمه بودنشان.

این استاد دانشگاه حضرت رسول (ص) می‌فرماید: «فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»؛ هرکس فاطمه زهرا را اذیت کند مرا اذیت کرده و هرکس فاطمه زهرا(س) را به درد آورد مرا به درد آورده و هرکس مرا به درد بیاورد خدا را به درد آورده است. این نشان می‌دهد که حضرت زهرا (س) کسی است که سلیقه و انتخاب و عمق وجودش خدایی شده است و خداوند نیز این سرمایه بی‌انتها را مانند شب قدر، قرآن و ... به ما داده و این ما هستیم که تا چه اندازه برای پرده‌برداری از این سرمایه آستین بالا می‌زنیم.

وی عنوان کرد: در روایات داریم که آمده است: قرآن در بین شما گنج الهی است ما مسلمانانی داریم که سالی یک بار هم این گنج الهی را باز نمی‌کنند، اصلاً نمی‌دانند در قرآن چه چیزی نوشته شده است، البته هستند کسانی که قرآن در سینه آنها جای گرفته است یعنی کاملاً قرآنی شده‌اند. مرحوم آیت‌الله شجاعی درباره حضرت زهرا (س) این جمله را داشتند که در طول تاریخ، هرکسی جذب محبت الهی شده و بارقه‌های حب الهی در وجودش درخشیدن گرفته، گشاینده، فاتح و آغاز کننده این حب در وجود آنها، حضرت فاطمه زهرا (س) است.

حاج عبدالباقی ابراز داشت: حضرت زهرا (س) تنها فرزند پیامبر اکرم(ص) نبوده است حضرت خدیجه (س) برای حضرت رسول(ص) فرزندان متعدد به دنیا آوردند؛ دو پسر و 4 دختر. طاهر و قاسم نام فرزندان پسر و فاطمه و رقیه و ام کلثوم و زینب، نام دختران حضرت خدیجه بوده است. پس چرا از میان اینها، بسیاری از ماها حتی اسم آنها را نمی‌دانیم یا به صورت گذرا می‌دانیم در حالی که این‌ها همگی افراد خوبی بودند اما اسمی که از حضرت زهرا (س) بر جای مانده، قابل مقایسه با هیچ یک از اسامی فرزندان پیامبر (ص) نیست.

وی گفت: امیرالمؤمنین (ع) وقتی می‌خواست افتخارات خود را هنگام خطبه خوانی یا هنگام نامه نویسی به معاویه بیان کند می‌فرمود: افتخار من این است که همسر فاطمه زهرا (ص) هستم یا امام سجاد (ع) می‌فرماید افتخار ما این است که فاطمه زهرا (ص) مادر ما است. بنابراین حضرت فاطمه زهرا (ص) چنین جایگاهی داشتند.

این پژوهشگر قرآنی افزود: انشاالله خداوند توفیق دهد تا از این سرمایه عظیم و سند عظیم افتخار اسلام بهره‌مند شویم علاوه بر شناخت، الگوگیری داشته باشیم و طوری عمل کنیم که کمتر شرمنده حضرت زهرا باشیم چرا که ایشان زحمات بسیاری برای اسلام کشیده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر کسی خطبه حضرت زهرا (س) را حتی یکبار بخواند، عربی نخواند، ترجمه‌اش را هم بخواند در می‌یابد حضرت زهرا (س) با وجود اینکه ایشان یک فعال سیاسی که همواره در محافل و جایگاه‌های سیاسی باشد نبود، اما چنان آگاهی سیاسی و تحلیل سیاسی از مهاجران و انصار و انگیزه‌های هریک از افرادی که در جریان سقیفه نقش‌آفرین می‌کنند، دارند که کاملاً می‌فهمیم حضرت زهرا(س) آگاهی کامل به اوضاع جامعه دارند و این یک نمونه‌ای از زن تراز اسلامی است.

حاج عبدالباقی اظهار داشت: در حالی که زیور و زینت جزء لاینفک یک خانم است و زن اهل زیور و زینت است حضرت زهرا (س) خودش را برای امیرالمؤمنین (ع) زینت می‌کرد اما به محض اینکه احساس می‌کنند لباسی، پوشش از نگاه پدر، آنی هست که لباس و پوشش اهل دین و متمایلان به زخارف دنیوی، هم‌داستانی با ایشان دارد بلافاصله این لباس و پوشش و زینت را ترک می‌کند و طوری می‌شود که شایسته دختر پیامبر بودن، شایسته همسر علی بودن باشد.

وی گفت: وقتی حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: فاطمه مرا خشمگین نکرد «نعم‌العون علی طاعة الله» فاطمه ترمز من نبود بلکه یار من بود، پرِ پرواز من بود ما باید یادمان بیاید که حضرت امیر (ع) کیست. یک پارچه زربافتی را پادشاه حبشه به حضرت رسول اکرم (ص) هدیه می‌دهد حضرت رسول آن را به امیرالمؤمنین (ع) هدیه می‌دهند حضرت علی (ع) این پارچه را که هزار مثقال نخ طلا در آن بود را می‌فروشد و به مستضعفان می‌دهند. یعنی این پارچه را با خودشان به منزل نمی‌برند وقتی به منزل می‌روند یک دانه از این تارهای زر را هم با خودشان نمی‌برند کدام زنی می‌تواند با چنین مردی زندگی کند و یار او باشد و خشمگینش نکند.

خداوند شکور است و بسیار از بنده‌اش تشکر می‌کند وقتی بنده‌ای هرچه دارد را در راه خدا می‌بخشد و چیزی برای خودش ذخیره نمی‌کند و فاطمه زهرا (س) به عنوان حضرت امیر (ع) با ایشان همراهی می‌کند و می‌گوید من از دنیای شما سه چیز با پسندیدم یکی از آنها انفاق فی سبیل‌الله است معلوم می‌شود که ایشان از چنین خوی و خصلت‌هایی بهره‌مند است.

ارسال نظر: