پنتاگون: رزمایش بزرگ نیروی دریایی ایران استاندارد بود

کدخبر: 2089928

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که رزمایش بزرگ نیروی دریایی ایران که اخیر برگزار شده یک رزمایش استاندارد بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از وب سایت صدای آمریکا نوشت: "کریستوفر شروود" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد رزمایش بزرگ نیروی دریایی ایران یک رزمایش استاندارد برای آموزش و حفظ مهارت ارتش جمهوری اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: «نیروهای دریایی ایران، درست مانند نیروهای دریایی ایالات‎متحده، رزمایش‎‏هایی را به عنوان تمرین‎هایی استاندارد برای آموزش و حفظ مهارت، برگزار می‎کنند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: «این که ارتش آمریکا از عملیات نظامی دیگران در نزدیکی نیروهای ما در منطقه و هم در دیگر نقاط دنیا آگاهی یابد، یک عمل محتاطانه و استاندارد است.»

شروود همچنین مدعی شد: «عملیات نظامی آمریکا در منطقه همچنان بر تعهدات ایالات‎متحده بر افزایش امنیت و ثبات با حفظ حضور دریایی و هوایی نیروهای آمریکایی متمرکز خواهد بود که مانع فعالیت‎های منجر به بی‎‌ثباتی شده و نظم دریانوردی قانونی را تقویت می‎کنند.»

مرحلۀ نهایی رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 8 اسفند آغاز شد و 10 اسفند به پایان رسید.

این رزمایش بزرگ دریایی در محدوده‌ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع از تنگۀ هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگۀ باب المندب تا مدار 10 درجه برگزار شد.

همچنین در این مرحله از رزمایش، انواع پهپادهای ساحل پایه و دریاپایۀ نیروی دریایی راهبردی ارتش، طی عملیات روزانه و شبانه با اشراف کامل به منطقۀ عمومی رزمایش نسبت به شناسایی تمامی یگان‎‏های دشمن فرضی در خارج از آب‏‎های سرزمینی اقدام و اطلاعات کسب شده را در اختیار یگان‏‎های مربوطه قرار دادند.

در دومین روز از مرحلۀ نهایی رزمایش دریایی ولایت 95 نیز تیپ‌های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش عملیات‌های دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا را در سواحل مکران با موفقیت اجرا کردند.

ارسال نظر: