با حضور رئیس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک

آیین تجلیل از قهرمانان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو و مدال آوران سال ۹۴ برگزار شد

کدخبر: 2090098

با حضور رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک، آیین تجلیل از قهرمانان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو و مدال‌آوران سال ۹۴ کشور برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال آوران سال 94 کشور روحانی رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونان و مدیران ستادی این وزارتخانه، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی، مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها و میهمانان و مقامات کشوری در کنار قهرمانان ایران حضور دارند.

کاروان ورزشی ایران با نام امام رضا (ع) در المپیک 2016 ریودوژانیرو در 14 رشته کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری، تکواندو، بوکس، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، شمشیربازی، والیبال، جودو و شنا شرکت کرد.

ورزشکاران ایران در رشته‌های وزنه‌برداری، تکواندو ، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو موفق شدند هشت مدال (3 طلا، یک نقره و 4 برنز) را برای ایران به ارمغان بیاورند. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد سه طلایی کاروان ایران در المپیک ریو بودند.

کمیل قاسمی نیز تنها مدال‌آور نقره ایران در المپیک ریو بود.

سعید عبدولی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی، حسن رحیمی در کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در تکواندو توانستند ایران را صاحب 4مدال برنز کنند.

کاروان ایران در این دوره در جایگاه بیست و پنجم قرار گرفت.

ورزشکاران جانباز و معلول ایران هم در پانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک کاروان ورزشی ایران موفق به کسب 24 مدال ( 8 مدال طلا، 9 نقره و 7برنز ) شدند.

ارسال نظر: