رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

برآورد خسارات ناشی از سیل در چهار استان کشور

کدخبر: 2090118

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور از برآورد خسارات ناشی از سیل در چهار استان کشور خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسماعیل نجار درباره خسارات ناشی از سیل در چهار استان فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر اظهارکرد:‌ با همکاری عوامل بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های مربوطه چند روز پیش خسارات ناشی از سیل در تمام بخش‌ها اعم از مسکونی، کشاورزی و ... برآورد شده و مبلغ مورد نیاز برای جبران این خسارات را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده‌ایم.

نجار با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید این رقم را بررسی و پس از آن تمام یا بخشی از آن را پرداخت کند، ادامه داد: برابر مقرارت در حوزه مسکن با توجه به میزان آسیب‌دیدگی برای مسکن‌های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض به علاوه 20 میلیون تومان وام کم‌بهره پرداخت خواهد شد. همچنین برای مسکن شهری نیز 6 میلیون تومان وام بلاعوض و تا سقف 30 میلیون تومان نیز وام کم‌بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز امیدواری کرد که رقم پیشنهادی هرچه سریع‌تر در اختیار چهار استان سیل‌زده قرار بگیرد.

وی همچنین درباره موافقت دولت با درخواست 20 میلیارد تومانی دولت برای سیل در چهار استان نیز گفت:‌ این درخواست جدای از بحث جبران خسارات است و آن را برای تهیه امکانات اولیه و ارتقای زیرساخت‌ها درخواست کرده بودیم که خوشبختانه در جلسه هفته گذسته هیات دولت با پرداخت آن به چهار استان و برای هر استان اختصاص مبلغ پنج میلیارد تومان موافقت شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: