تاریخچه ورود اتومبیل به تهران در مستند "از کجاوه و ماشین دودی تا مترو"

کدخبر: 2090155

تصویربرداری مستند "از کجاوه و ماشین دودی تا مترو" به کارگردانی شهروز توکل به پایان رسیده و روی میز تدوین قرار دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، « از کجاوه و ماشین دودی تا مترو» تاریخچه ورود اتومبیل و وسایل حمل و نقل عمومی به تهران از جمله ماشین دودی، اولین قطاری که در خط راه آهن تهران- شهرری به راه افتاد، را از گذشته تا به امروز به تصویر می کشد.

این مستند 40 دقیقه ای که کار تحقیق و پژوهش آن را شهروز توکل و هدی هادی زاده به طور مشترک انجام داده اند در موزه خودروهای تاریخی ایران و فضای مترو تصویربرداری شده است.

شهروز توکل از مستندسازان برجسته ایرانی است که با مستند «ممد نبودی» تندیس ویژه هیات داوران را از جشنواره فیلم رویش دریافت کرد. وی همچنین کارگردانی مستندهای «نان، آتش، پیرمرد»، «رابطه فردوسی و ما» و «نواجش» را در کارنامه هنری خود دارد.

از دیگر عوامل این مستند می توان به نویسنده گفتار متن و تدوینگر: شهروز توکل، تصویر بردار: محمد ورزنده، صداگذار: مهرشاد ملکوتی و گوینده متن: جهانگیر مطلوب اشاره کرد.

مستند «از کجاوه و ماشین دودی تا مترو» به تهیه‌کنندگی غزال بهی‌زادی از مجموعه مستند «نگارخانه تهران» در حال آماده‌سازی است که این مجموعه مستند، محصول موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهر تهران است و فرهاد ورهرام مشاور پروژه آن است.

ارسال نظر: